Μόνο τα υβριδικά, ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα κατάφεραν να έχουν θετικό πρόσημο στις πωλήσεις τους.
Την πρώτη θέση κατέκτησαν και πάλι στην ελληνική αγορά καινούριων αυτοκινήτων τα βενζινοκίνητα μοντέλα τον Ιανουαρίο του 2024 τα οποία τον προηγούμενο μήνα είχαν βρεθεί για πρώτη φορά στην δεύτερη θέση ωστόσο όπως φαίνεται θα είναι δύσκολο να διατηρήσουν την πρωτοκαθεδρία τους.
Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΑΑ) οι Έλληνες τον Ιανουάριο φαίνεται ότι στράφηκαν στα βενζινοκίνητα μοντέλα τα οποία άγγιξαν το 40,6% έναντι 36% των υβριδικών μοντέλων.
BUY NOW
Επίσης μεγάλη πτώση σημείωσαν τον Ιανουάριο και τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα ενώ αντίθετα ενισχυμένα εμφανίστηκαν τα αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα ενώ σχεδόν αμετάβλητη παρέμεινε η πορεία των οχημάτων με φυσικό αέριο και υγραέριο.
Τα βενζινοκίνητα μοντέλα βρέθηκαν στην πρώτη θέση καταλαμβάνοντας το 40,6% της αγοράς ωστόσο σημείωσαν πτώση 6,6% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023 όποτε και είχαν καταλάβει το 47,2%.
Τα υβριδικά μοντέλα τον Ιανουάριο κατέγραψαν άνοδο 12,1% καταλαμβάνοντας το 36% από 23,9% που κατείχαν τον Ιανουάριο του 2023.
Τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα βρέθηκαν στην τρίτη θέση καταλαμβάνοντας το 12,6% της αγοράς αλλά σημείωσαν νέα πτώση 7,6% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023.
Τα αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα κατέλαβαν το 9,8% της αγοράς σημειώνοντας άνοδο 2,9% ενώ τα οχήματα με υγραέριο και φυσικό αέριο κατάφεραν να καταλάβουν το 1% και 0,1% της αγοράς αντίστοιχα σημειώνοντας οριακές μεταβολές.
Η στροφή των Ελλήνων στα βενζινοκίνητα μοντέλα οφείλεται ξεκάθαρα στην τιμή διάθεσής τους η οποία είναι πολύ χαμηλότερη σε σχέση με τα υπόλοιπα καύσιμα ενώ η μεγάλη άνοδος των υβριδικών οφείλεται στην αυτονομία των συγκεκριμένων αυτοκινήτων και στη μη ύπαρξη εξωτερικής παροχής φόρτισης της μπαταρίας.
Αυξάνεται το ποσοστό των SUV
Την κατηγορία Β επέλεξε η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών σε ποσοστό 57,2% εκ των οποίων το 28,6% αφορούσε σε SUV μοντέλα.
Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η κατηγορία C με ποσοστό 27,9% εκ του οποίου το 19,1% αφορά σε SUV μοντέλα και το υπόλοιπο 8,8% σε hatchback και sedan.
Στην τρίτη θέση ακολουθεί η κατηγορία Α με ποσοστό 7,9% εκ του οποίου τα SUV είναι 2,5%.
Στη συνέχεια ακολουθεί η κατηγορία D με 5,3% (3,9% τα SUV), η κατηγορία Ε με 0,4% (0,3% τα SUV), η κατηγορία F-G με 0,3% (0,3% τα SUV), η κατηγορία Sports με 0,1% και οι κατηγορίες MPV – Combi με 0,7%.
Σε σύνολο όλων των κατηγοριών τα SUV τον Ιανουάριο κατέλαβαν το 54,7% καταγράφοντας άνοδο 6,8% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα το 2022.