Σε ποιον περιφερειακό δρόμο της Ευρώπης μειώθηκε το όριο στα 50 χλμ./ώρα;

50

Στον συγκεκριμένο οδικό άξονα κινούνται καθημερινά πάνω από 1,2 εκατ. οχήματα.

Με χαμηλότερες ταχύτητες θα κινούνται στον περιφερειακό δρόμο του Παρισιού καθημερινά πάνω από 1,2 εκατ. οδηγοί καθώς το υπουργείο Μεταφορών αλλά και ο Δήμος της πόλης συμφώνησαν σε μείωση του ορίου ταχύτητας.

Πιο συγκεκριμένα το δημαρχείο του Παρισιού και το Υπουργείο Μεταφορών επιβεβαίωσαν από κοινού τη μείωση της μέγιστης επιτρεπόμενης ταχύτητας στην περιφερειακή οδό του Παρισιού στα 50 χλμ./ώρα από 70 χλμ./ώρα που ήταν μέχρι πρότινος η οποία θα γίνει τμηματικά, από 1 έως 10 Οκτωβρίου σε όλο το μήκος της Περιφερειακής Οδού του Παρισιού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτός ο σημαντικός άξονας για την Γαλλική πρωτεύουσα δέχεται κατά μέσο όρο 1,2 εκατομμύρια οχήματα την ημέρα, γεγονός που θα επηρεάσει πολλούς ιδιοκτήτες οχημάτων που χρησιμοποιούν αυτήν τη διαδρομή σχεδόν καθημερινά. Ωστόσο, αυτή η μείωση δεν θα πρέπει να φέρει επανάσταση στις ώρες αιχμής, αφού η μέση ταχύτητα που καταγράφεται δεν αγγίζει τα 50 χλμ./ώρα. Η αλλαγή θα είναι αισθητή εκτός αυτών των ωρών.

Το δημαρχείο του Παρισιού και το Υπουργείο Μεταφορών επισημοποίησαν αυτή τη μείωση της επιτρεπόμενης ταχύτητας, ενώ ο υπουργός Μεταφορών Francois Durovray είναι αντίθετος σε αυτήν. Η απόφαση ελήφθη από το Δήμο Παρισιού και ο υπουργός δεν μπορούσε παρά να επικυρώσει αυτή την επιλογή. Ωστόσο, τα δύο μέρη συμφώνησαν να συναντηθούν σε ένα χρόνο για να κάνουν τον απολογισμό αυτής της μείωσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σταδιακή εφαρμογή

Η μείωση στα 50 χλμ./ώρα θα επικυρωθεί τμηματικά έως τις 10 Οκτωβρίου καθώς οι πινακίδες κυκλοφορίας θα αλλάζουν κάθε βράδυ, κατά το κλείσιμο κάθε τμήματος. Το δημαρχείο, ωστόσο, ανακοίνωσε ότι θα είναι «ελαστικό» με τους παραβάτες και θα τεθεί σε εφαρμογή μια μεταβατική περίοδος ώστε όλοι να υιοθετήσουν νέες συνήθειες. Αυτή η μετάβαση στα 50 χλμ./ώρα θα επιτρέψει τη μείωση της ηχορύπανσης και του επιπέδου της ρύπανσης. Δύο παράγοντες που μπορούν να μετρηθούν επακριβώς εντός αρκετών μηνών αλλά η συνάφεια των οποίων παραμένει αμφίβολη

Ιδιώτες και επαγγελματίες έχουν ήδη εκφράσει την αντίθεσή τους σε αυτό το μέτρο, με το οποίο ωστόσο θα πρέπει να αντιμετωπίσουν. Το επόμενο θέμα που θα θέσει το δημαρχείο του Παρισιού θα αφορά στην υιοθέτηση μιας λωρίδας που προορίζεται για ομαδική χρήση αυτοκινήτου, ταξί και δημόσια μέσα μεταφοράς στον ίδιο περιφερειακό δρόμο. Ένα θέμα που υπόσχεται και μεγάλες μάχες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μείωση θορύβου και ρύπων

Το μέτρο μείωσης του ορίου ταχύτητας στα 50 χλμ./ώρα στοχεύει κυρίως στη μείωση της όχλησης για τους 550.000 κατοίκους της λωρίδας των 500 μέτρων γύρω από τη Περιφερειακή Οδό. Συμπεριλαμβανομένων των περίπου 30.000 κατοίκων που ζουν στην πρώτη γραμμή, εκτίθενται πέρα ​​από τις ρυθμιστικές τιμές που έχουν οριστεί στα 68 ντεσιμπέλ, σύμφωνα με τους συγκοινωνιολόγους.

Μια άλλη λύση είναι οι ακουστικές επιστρώσεις οδοστρώματος, που γίνονται με ένα λεπτό στρώμα αδρανών υλικών που περιέχουν μικροκενά που παγιδεύουν τον ήχο. Είναι πολύ αποτελεσματικά, εξοικονομούν έως και 7 ντεσιμπέλ.

Το Παρίσι έχει ήδη ξοδέψει 18 εκατομμύρια ευρώ για να καλύψει το μισό του περιφερειακού δρόμου με ηχομονωτικά επιχρίσματα και θα δαπανήσει επιπλέον 15 εκατομμύρια ευρώ για την τοποθέτηση νέων ηχομονωτικών επιστρώσεων στον περιφερειακό δρόμο.

Από την άλλη μεριά το όφελος από τη μείωση της ταχύτητας στην ποιότητα του αέρα είναι πιο περίπλοκο να μετρηθεί επειδή εμπλέκονται πολλοί παράγοντες. Στον αυτοκινητόδρομο, για παράδειγμα, η πιο αργή οδήγηση επιφέρει σημαντική μείωση των εκπομπών τοξικών αερίων.

Ωστόσο εάν ο νέος περιορισμός προκαλεί μεγαλύτερη κυκλοφοριακή συμφόρηση τότε είναι πιθανό να υπάρξει μεταφορά ρύπανσης σε άλλες διαδρομές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ