Η νέα εποχή της smart -σύμφωνα με τελευταίες πληροφορίες- έχει χώρο για τον ηλεκτρικό διάδοχο του αρχέγονου, διθέσιου Fortwo, καθώς και για ένα ηλεκτρικό hatchback για τη θέση της Mercedes A-Class που φτάνει στο τέλος του δρόμου της.
Τα δύο αυτά μοντέλα, αν ισχύουν οι εν λόγω πληροφορίες, προγραμματίζονται από τη smart για το 2025 και το 2026 αντίστοιχα, και φυσικά θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Στη νέα της εποχή η Smart ανήκει από κοινού στη Daimler και στην κινεζική Geely, και στοχεύει να λανσάρει τουλάχιστον ένα νέο μοντέλο κάθε χρόνο.
Τα δύο τελευταία χρόνια παρουσίασε το B-SUV Smart #1 και το μεγαλύτερο SUV Smart #3. Τα μοντέλα που θα ακολουθήσουν, σύμφωνα με τις παραπάνω φήμες, θα είναι το smart #2 (ως διάδοχος του fortwo) και το smart #4 με τη μορφή ενός συμπαγούς hatch που θα καλύψει το κενό που θα αφήσει το επερχόμενο τέλος της παραγωγής της Mercedes A-Class.
BUY NOW
Η εμφάνιση του νέου, ηλεκτρικού smart #2 δεν αποκλείεται να ακολουθήσει τη φιλοσοφία του (εικονιζόμενου) πρωτοτύπου Vision EQ Fortwo που παρουσίασε η Mercedes το 2017. Το μήκος του θα είναι αντίστοιχο του πρώτου smart της ιστορίας, που ήταν κατά δύο μέτρα μικρότερο του καινούριου smart #3 - του μεγαλύτερου σε μέγεθος μοντέλου της εταιρείας, με μήκος 4,40 μέτρων.
Κατά συνέπεια, θα είναι και πάλι ένα αυστηρά διθέσιο, μινιμαλιστικό citycar, αποκλειστικά ηλεκτροκίνητο - όπως και ο πρόγονός του στις τελευταίες του εκδόσεις, που θα σταματήσουν οριστικά να παράγονται την Άνοιξη του 2024.
Η τρέχουσα αυτή γενιά του fortwo κατασκευάζεται στη Γαλλία -στο εργοστάσιο του Hambach- από την Ineos, αλλά το smart #2 θα βγαίνει από τις γραμμές παραγωγής της Geely στην Κίνα, όπως συμβαίνει και με τα SUV #1 και #3. Οι οικονομίες κλίμακας της Geely θα επιτρέψουν την πώληση του #2 σε πολύ χαμηλότερη τιμή σε σχέση με του σημερινού ηλεκτρικού fortwo EQ, και λέγεται ότι θα βγει στην παραγωγή το 2025.
Όσο για το hatchback smart #4, αυτό προγραμματίζεται για το 2026 - και το έχει επιβεβαιώσει η γερμανο-κινεζική εταιρεία. Όλα δείχνουν ότι θα αποτελέσει το διάδοχο της Mercedes A-Class, η οποία σύντομα θα πάψει να παράγεται -όπως και η B-Class- όχι επειδή δεν ήταν επιτυχημένη, αλλά διότι η εταιρεία της Στουτγάρδης αποφάσισε να επικεντρωθεί σε αυτοκίνητα μεγαλύτερης κερδοφορίας.
Κατά συνέπεια, το entry μοντέλο της θα είναι η νέα γενιά της τετράθυρης coupe CLA, που θα βασίζεται στο ηλεκτρικό πρωτότυπο CLA Concept που είδαμε στην Έκθεση Αυτοκινήτου ΙΑΑ 2023 του Μονάχου.
Και το smart #4 θα έχει ακριβώς τη σιλουέτα και τις προδιαγραφές για να καλύψει το σημαντικό αυτό κενό που έχει το σχήμα της A-Class, σε μια κατηγορία που θα ανταγωνίζεται το MG4, το Volkswagen ID.3 και το Renault Megane E-Tech, μεταξύ άλλων. Μάλιστα, δεν θα βασίζεται καν στην πλατφόρμα ΜΜΑ της γερμανικής εταιρείας, αλλά στην ίδια αρχιτεκτονική της Geely που αποτελεί τη βάση και για τα smart #1 και #3.