Τρακάρισμα με 150 χλμ./ώρα -Δείτε το σοκαριστικό βίντεο

BMW 5 Series Touring 150 km/h crash test

Δείτε τις φρικιαστικές συνέπειες της πρόσκρουσης με 150 km/h σε έναν σταθερό τοίχο, που μεταμόρφωσε μια BMW Σειρά 5 Touring σε άμορφη μάζα.

Η ταχύτητα των 150 km/h είναι υπερβολική. Είναι πάνω από το όριο των 130 km/h στον αυτοκινητόδρομο, αλλά τα σύγχρονα αυτοκίνητα -με την ποιότητα κύλισής τους- δίνουν την αίσθηση πολύ χαμηλότερης ταχύτητας, κι έτσι είναι εύκολο για τον οδηγό να ξεπεράσει τα όρια χωρίς πολλές φορές να το καταλάβει.

Όμως, με 150 km/h, μια πρόσκρουση σε σταθερό εμπόδιο -που μπορεί εύκολα να γίνει αν π.χ. ο οδηγός έχει τα μάτια του καρφωμένα στην οθόνη του κινητού του τηλεφώνου- έχει τρομακτικές συνέπειες. Δεν έχετε παρά να δείτε τη φρικιαστική μορφή των σιδερικών στην οποία κατέληξε η BMW Σειρά 5 Touring σε αυτή τη δοκιμή πρόσκρουσης που έκαναν ιδιώτες στη Γαλλία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν δεν σας πείσει το παρακάτω video για τις τραγικές συνέπειες που επιφυλάσσει η υπερβολική ταχύτητα, ακόμα και με την αλματώδη πρόοδο της παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας των αυτοκινήτων τις τελευταίες δεκαετίες, τίποτα δεν θα σας πείσει.

Οι μηχανικοί που συμμετείχαν στη συγκεκριμένη δοκιμή πρόσκρουσης τοποθέτησαν σύστημα τηλεκατεύθυνσης σε αυτή τη BMW Σειρά 5 Touring. Ο χειριστής του συστήματος φορά γυαλιά τρισδιάστατης εικονικής πραγματικότητας (VR) για να ελέγχει τη BMW, και κινείται παράλληλα με ένα Tesla για να μείνει στην εμβέλεια της τηλεκατεύθυνσης.

Τα δύο αυτοκίνητα ξεκινούν μαζί στον αεροδιάδρομο που έλαβε χώρα η δοκιμή, και στη συνέχεια η BMW προσκρούει με 150 km/h σε έναν τεχνητό τοίχο από μεγάλα κομμάτια τσιμέντου. Στην πρόσκρουση το αμάξωμα του γερμανικού αυτοκινήτου συνθλίβεται ολοκληρωτικα, σε βαθμό που η ουρά του οχήματος σηκώνεται στον αέρα και ακινητοποιείται σε όρθια θέση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ήταν μια πρόσκρουση της τάξης των 64g (στιγμιαία επιβράδυνση με ισχύ 64 φορές μεγαλύτερη του βάρους του οχήματος), και είναι προφανές ότι δεν υπάρχει καμία ελπίδα να επιζήσει ο οποιοσδήποτε από ένα τέτοιο ατύχημα. Ούτε καν οι πίσω επιβάτες, καθώς οι λαμαρίνες συνθλίβονται ολοκληρωτικά.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι η ταχύτητα των 150 km/h είναι υπερδιπλάσια από την ταχύτητα που χρησιμοποιούν οι επίσημοι φορείς δοκιμών της ασφάλειας των αυτοκινήτων, για να διεξάγουν τις δοκιμές πρόσκρουσης. Στις ΗΠΑ η ταχύτητα των crash tests ορίζεται στα 56 έως 64 km/h για τις δοκιμές μετωπικής πρόσκρουσης, και αντίστοιχη είναι και στον ευρωπαϊκό φορέα EuroNCAP.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στις ΗΠΑ παρατηρήθηκε το πρώτο εξάμηνο του 2022 ο μεγαλύτερος αριθμός θανάτων σε τροχαία δυστυχήματα από το 2006. Συνολικά 20.175 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους. Παρότι τα αυτοκίνητα έχουν κάνει αλματώδη πρόοδο στην ενίσχυση των αμαξωμάτων τους με νέα υλικά και στην τοποθέτηση προηγμένων ηλεκτρονικών συστημάτων αποτροπής του ατυχήματος, αυτό οφείλεται εν πολλοίς στη χρήση των smartphones εν κινήσει και στην υπερβολική ταχύτητα.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ