Το αυτοκίνητο που βλέπετε στις φωτογραφίες είναι ένα πρωτότυπο δίθυρο τετραθέσιο μοντέλο με τετράχρονο 2κύλινδρο μοτέρ και κίνηση στον πίσω άξονα, που σχεδίασε και παρουσίασε το 1956, ο Willy Ernst Salzmann.
Ο Ελβετός μηχανικός αποφοίτησε από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Ζυρίχης, ενώ κατά τη διάρκεια που σπούδαζε είχε ήδη σχεδιάσει ένα τρίτροχο όχημα. Στην πορεία ίδρυσε τη δική του εταιρεία στο Solothurn της χώρας του, η οποία έγινε γνωστή κυρίως για τον εξοπλισμό σε τρακτέρ της Ford και της Ferguson. Έφτιαξε επίσης έναν νέο τύπο ανάρτησης για αυτοκίνητα, που ονομαζόταν Zweigelenk-Elastikachse (Ελαστικός άξονας διπλής σύνδεσης).
Το Soletta 750 ήταν ένα λιλιπούτειο μοντέλο με μήκος 3.150 χλστ., πλάτος 1.350 χλστ., ύψος 1.380 χλστ. και μεταξόνιο 2 μέτρων, που χρησιμοποίησε αυτόν τον τύπο. Κατασκευάστηκε κυρίως από πλαστικό, εκτός από τις πόρτες, οι οποίες είναι μεταλλικές. Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό για εξοικονόμηση στο κόστος της παραγωγής του, οι δύο πανομοιότυπες πόρτες, αφού δεν υπήρχε δεξιά και αριστερή. Το μόνο που άλλαζε ήταν η θέση που βρίσκονταν τοποθετημένοι οι μεντεσέδες και η χειρολαβή. Μπροστά και πίσω αντίστοιχα και το αντίστροφο!
BUY NOW
Στο εσωτερικό διακρίνεται ένα απλούστατο ταμπλό, με ένα ταχύμετρο και αποθηκευτικό χώρο στο κάτω μέρος, καθώς και ένα τιμόνι με δύο ακτίνες. Ο κινητήρας ήταν 745 κ.εκ. (συμπίεση 6,3:1) και προερχόταν από τον Ελβετό κατασκευαστή μοτοσικλετών Condor. Με δύο καρμπυρατέρ, η ιπποδύναμή του έφτανε τους 22 ίππους στις 4.200 σ.α.λ.., η ροπή τα 44 Nm στις 2.500 σ.α.λ. και το κιβώτιο διέθετε τρεις σχέσεις. Το βάρος του αμαξώματος ήταν 500 κιλά και η τελική ταχύτητα άγγιζε τα 105 χλμ./ώρα.
Το ντεμπούτο του ενός και μοναδικού concept Soletta 750, έγινε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1956. Την εποχή εκείνη, μέχρι και ο «δικός» μας Sir Alec Issigonis, δημιουργός του θρυλικού Mini, το είχε επαινέσει. Το αυτοκίνητο σώζεται έως και σήμερα και κάνει επισκέψεις σε μουσεία και εκθέσεις.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ