Η μη φόρτιση των μπαταριών των οχημάτων οδηγεί σε σημαντικό πρόσθετο κόστος στην κατανάλωση καυσίμου και στη συντήρηση.
Η υπερβολική χρήση του θερμικού κινητήρα στα plug-in υβριδικά μοντέλα οδηγεί σε αύξηση του αριθμού των εξαρτημάτων που πρέπει να αλλαχθούν, γεγονός που μεταφράζεται σε ραγδαία αύξηση του κόστους συντήρησης ενώ εξίσου ανάλογα αυξάνεται και το κόστος χρήσης εξαιτίας της υψηλής κατανάλωσης καυσίμου.
«Υπολογίζουμε γενικά ότι το 15% των εργαζομένων με ένα plug-in υβριδικό δεν επαναφορτίζει ποτέ το όχημά τους και το 25% όσων το επαναφορτίζουν περιστασιακά», αποκαλύπτει η Audrey Martin, σύμβουλος στην Traxall France, διαχειριστής στόλου εταιρείας που έχει ανατεθεί σε εξωτερικούς συνεργάτες.
BUY NOW
Τέτοιες πρακτικές, κατά τις οποίες οι εργαζόμενοι οδηγούν ένα plug-in υβριδικό μοντέλο συνεχώς με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης αυξάνουν σημαντικά τον λογαριασμό του καυσίμου καταναλώνοντας περισσότερη βενζίνη από την αναμενόμενη.
«Αυτή η κακή χρήση των plug-in υβριδικών, η οποία ουσιαστικά απενεργοποιεί την κίνηση με ηλεκτροκινητήρα μπορεί σχεδόν να διπλασιάσει το κόστος του καυσίμου σε σύγκριση με αυτό που είχε αρχικά εκτιμηθεί», εξηγεί η σύμβουλος.
Στην πραγματικότητα, οι διαχειριστές στόλου ελαχιστοποιούν το κόστος καυσίμου των plug-in υβριδικών εκ των προτέρων εστιάζοντας στη βελτιστοποιημένη χρήση της ηλεκτρικής λειτουργίας με βάση τουλάχιστον τρεις επαναφορτίσεις την εβδομάδα.
«Όταν γνωρίζουμε ότι τα καύσιμα είναι το νούμερο ένα στοιχείο δαπανών για τους εταιρικούς στόλους και ότι η συντήρηση των οχημάτων είναι το δεύτερο, ο λογαριασμός μπορεί γρήγορα να γίνει απότομος», προειδοποιεί η Audrey Martin.
Για αυτό τον λόγο η σύμβουλος προειδοποιεί ότι: «Η υπερβολική χρήση του θερμικού κινητήρα οδηγεί επίσης σε αύξηση του αριθμού των εξαρτημάτων που πρέπει να αλλαχτούν, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του κόστους συντήρησης.»
Αλλάξτε συμπεριφορές
Για να προστατευτούν από αυτό, οι διαχειριστές στόλου αυξάνουν την ευαισθητοποίηση των εργαζομένων σχετικά με τη σωστή χρήση των PHEV τους προτού αναλάβουν την ευθύνη. «Αλλά πολύ σπάνια το κάνουν μετά από έξι μήνες χρήσης», επισημαίνει η σύμβουλος στόλων.
Ορισμένες εταιρείες προχωρούν παραπέρα. Εγκαθιστούν ένα φορτιστή στα σπίτια των εργαζομένων για να τους συνηθίσουν να επαναφορτίζουν τα οχήματά τους. «Αυτή η προσέγγιση τους επιτρέπει να συγκρατούν το πρόσθετο κόστος που συνδέεται με την κακή χρήση των plug-in υβριδικών και να προετοιμάζουν τους υπαλλήλους να οδηγούν ένα 100% ηλεκτρικό όχημα», υπογραμμίζει ο σύμβουλος. Ένας φορτιστής στο σπίτι ή στην εταιρεία που τους επιτρέπει να επαναφορτίζουν το όχημά τους καθημερινά, για καθημερινή χρήση 50 χλμ. σε ηλεκτρική λειτουργία σε μετακινήσεις σπίτι-εργασία, μπορεί να μειώσει κατά 80% την κατανάλωση καυσίμου!
Η διαχείριση της ηλεκτρικής φόρτισης περιλαμβάνει εκπαίδευση
Αυτές οι κακές χρήσεις των PHEV αποκαθιστούν ένα συγκεκριμένο ενδιαφέρον για τα κλασικά υβριδικά των οποίων η κατανάλωση βελτιστοποιείται άμεσα από τον κινητήρα του οχήματος. «Οι διαχειριστές τείνουν να μειώνουν τον αριθμό των plug-in υβριδικών και βενζινοκίνητων οχημάτων στον κατάλογό τους υπέρ των πλήρους υβριδικών», παρατηρεί η Audrey Martin. Τα πρακτικά, κλασικά υβριδικά μοντέλα ικανοποιούν όλες τις χρήσεις. Ωστόσο, θεωρούνται πολύ ρυπογόνα και δεν εμπίπτουν στις φοροαπαλλαγές που ισχύουν σε πολλά κράτη-μέλη της ΕΕ , σε αντίθεση με τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα.