Diesel κινητήρας - Τι πρέπει να κάνεις για να μην πάθεις βλάβη

diesel car

Μια πολύ απλή κίνηση αναφορικά με τη χρήση ενός αυτοκινήτου με diesel μοτέρ μπορεί να γλιτώσει τον οδηγό του από περιττά και ιδιαίτερα δαπανηρά έξοδα.

Η συμπεριφορά του οδηγού πίσω από το τιμόνι, οι σωστές πρακτικές και η πειθαρχία στην εφαρμογή τους παίζουν αναμφίβολα καταλυτικό ρόλο στη μακροζωία και την εύρυθμη λειτουργία ενός αυτοκινήτου.

Ο οδηγός πρέπει να φροντίζει πρωτίστως για την υγεία του κινητήρα του και εκτός από την περιοδική συντήρηση που πρέπει να κάνει σύμφωνα με τις οδηγίες και τις συστάσεις του κατασκευαστή, υπάρχουν και κάποια πολύ απλά πράγματα που μπορεί να εφαρμόζει ενώ χρησιμοποιεί το αυτοκίνητό του, πράγματα που θα αυξήσουν δραστικά την πιθανότητα να μην παρουσιαστεί κάποια σημαντική βλάβη στο θερμικό μοτέρ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
TSI Engine

Ένα από αυτά που μπορεί να κάνει κάποιος αφορά τους κινητήρες diesel και κατ΄επέκταση όλους τους κινητήρες εσωτερικής καύσης που χρησιμοποιούν υπετροφοδότηση για να αυξήσουν την απόδοσή τους. Μια χρήσιμη πληροφορία ειδικά από τη στιγμή που το turbo έχει κάνει την εμφάνισή του σχεδόν σε όλους τους κυβισμούς και κατηγορίες τα τελευταία χρόνια προσφέροντας, μεταξύ άλλων, ανήκουστη ροπή σε σχέση με αντίστοιχου κυβισμού ατμοσφαιρικό μοτέρ.

Μια σωτήρια πρακτική για την υγεία του μηχανικού υπερσυμπιεστή ενός turbo diesel ή υπετροφοδοτούμενου κινητήρα βενζίνης είναι να προσέχουμε τον χρόνο που χρειάζεται να παραμείνει το μοτέρ σε λειτουργία αφού έχουμε ολοκληρώσει τη διαδρομή μας.

Ο στόχος είναι να αποφευχθεί το άμεσο σβήσιμο του κινητήρα, βοηθώντας έτσι στη διάχυση της θερμότητας σε κρίσιμα σημεία όπως ο υπερσυμπιεστής και στην καλύτερη λίπανση όλων των εξαρτημάτων μετά από την απαιτητική χρήση. Κατά την εφαρμογή αυτής της πρακτικής επίσης πολύ σημαντικό να απενεργοποιήσετε το σύστημα Start/Stop, εάν δεν το λαμβάνει ήδη υπόψιν του το σύστημα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Turbo 1

Η εν λόγω πρακτική δεν είναι απαραίτητο να εφαρμόζεται μετά από κάθε διαδρομή. Είναι όμως σίγουρα κάτι που πρέπει να κάνετε ειδικά μετά από μεγάλης διάρκειας ταξίδια σε αυτοκινητόδρομο, μετά από μία ανάβαση που κράτησε πολύ, αν οδηγείται με τρέιλερ ή τροχόσπιτο και γενικά σε όλες τις περιπτώσεις όπου ο κινητήρας έχει «ζοριστεί» για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Ειδικά μετά από ταξίδι το καλοκαίρι, το μοτέρ καλό είναι να παραμείνει σε λειτουργία για 1-2 λεπτά ώστε να πέσει η θερμοκρασία του λιπαντικού που κυκλοφορεί σε αυτόν και τα παρελκόμενα του, δηλαδή και στους άξονες του turbo. Με αυτό τον τρόπο παρατείνεται και η ζωή του λιπαντικού.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ