Η επιλογή των λιπαντικών σε έναν κινητήρα δεν αφορά μόνον την αποδοτικότητά του, καθώς σχετίζεται άμεσα και με την αξιοπιστία του σε βάθος χρόνου. Ποιον τύπο λιπαντικού πρέπει να επιλέξουμε αν χρειαστεί να συμπληρώσουμε;
Εκτός από καύσιμο ένας κινητήρας είναι πιθανόν να «καταναλώνει» και ποσότητες λιπαντικού όχι γιατί απαραίτητα έχει κάποιο ελάττωμα ή έχει υποστεί κάποια βλάβη αλλά γιατί η «στεγανότητά» του διαθέτει κάποια μικρή, εντός των προδιαγραφών που ορίζει ο ίδιος ο κατασκευαστής, ανοχή.
Το γεγονός αυτό είναι επί της ουσίας αυτό που καθιστά επιβεβλημένη τον συχνό έλεγχο της στάθμης του λιπαντικού και αν κριθεί απαραίτητη η προσθήκη εκείνης της ποσότητας που θα εξασφαλίσει την εύρυθμη λειτουργία ενός κινητήρα.
BUY NOW
Το ερώτημα που προκύπτει σε αυτήν την περίπτωση είναι ποιον τύπο λιπαντικού θα πρέπει να επιλέξουμε ώστε να αναπληρώσουμε τις όποιες απώλειες στο εσωτερικό του κινητήρα μας.
Απαραίτητη προϋπόθεση για τη σωστή επιλογή του λαδιού είναι να γνωρίζουμε ποιος τύπος λιπαντικού έχει χρησιμοποιηθεί κατά τη διάρκεια του τελευταίου service. Ο τύπος του λιπαντικού ορίζεται από τρεις βασικούς παράγοντες. Ο πρώτος έχει να κάνει με τη σύνθεσή του, αν πρόκειται δηλαδή για ορυκτέλαιο, για ημισυνθετικό λιπαντικό ή για συνθετικό.
Ένα δεύτερο στοιχείο το οποίο θα πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψη είναι οι βαθμοί ιξώδους, οι οποίοι σχετίζονται με τη ρευστότητα της λιπαντικής ουσίας. Κάθε λάδι κινητήρα διαθέτει δύο βαθμούς, με τον πρώτο να αφορά τη ρευστότητα όταν ο κινητήρας είναι κρύος και το δεύτερο όταν η θερμοκρασία θεωρείται η επιθυμητή για ένα κινητήριο σύνολο.
Όσο μικρότεροι είναι οι αριθμοί, τόσο αυξάνεται και η ρευστότητα και αντιστρόφως. Αυτό που έχει σημασία, ωστόσο, είναι να ακολουθήσουμε την προδιαγραφή του κατασκευαστή και να κινούμαστε πάντα εντός των ορίων που εκείνους περιγράφει στο manual του αυτοκινήτου.
Στην περίπτωση, λοιπόν, που χρειαστεί να συμπληρώσουμε μια ποσότητα λαδιού, ιδανικά θα πρέπει να το κάνουμε χρησιμοποιώντας τον ίδιον ακριβώς τύπο λιπαντικού, ξεκινώντας από την εταιρεία που το κατασκευάζει και καταλήγοντας στους βαθμούς ιξώδους.
Αυτό μπορούμε να το διασφαλίσουμε με την προμήθεια μιας επιπλέον ποσότητας λιπαντικού τη στιγμή που γίνεται η πλήρης αντικατάστασή τους κατά τη διάρκεια ενός service ώστε τη στιγμή που θα χρειαστεί να προσθέσουμε λάδι να μην χρειαστεί να καταφύγουμε σε λύσεις ανάγκης.
Αν πάλι δεν μπορούμε να βρούμε μια συσκευασία από τον ίδιον τον κατασκευαστή, τότε θα πρέπει να αρκεστούμε στην ίδια σύνθεση και στο ίδιο ιξώδες ώστε να πετύχουμε την καλύτερη δυνατή ομογενοποίηση στο εσωτερικό του κινητήρα.
Στην περίπτωση που ακόμα και αυτό δεν είναι εφικτό, τότε οφείλουμε να προσθέσουμε οποιονδήποτε τύπο λιπαντικού έχουμε στη διάθεσή μας και να φροντίσουμε το συντομότερο δυνατό να καταλήξουμε σε ένα σημείο service ώστε να αντικαταστήσουμε πλήρως τα λάδια του κινητήρα μας. Κι αυτό γιατί το ακατάλληλο λιπαντικό είναι σχεδόν πάντα καλύτερο από το καθόλου λιπαντικό για τον κινητήρα και την τσέπη μας.