Σπάει ταμεία το αυτοκίνητο του Ερντογάν -Κέρδισε σε πωλήσεις όλους τους ανταγωνιστές

Μετά την κυριαρχία του ανάμεσα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το Togg T10X δείχνει να πρωταγωνιστεί και σε μια πολύ πιο ανταγωνιστική κατηγορία.
Μέρες δόξας βιώνει το πρώτο 100% αμιγώς ηλεκτρικό Made in Turkey αυτοκίνητο, το T10X, ένα μικρομεσαίο ηλεκτρικό SUV της κοινοπραξίας Togg η οποία έχει λάβει σημαντική χείρα βοηθείας από τον Τούρκο Πρόεδρο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.
Μόνο το περασμένο έτος το μοντέλο ταξινομήθηκε σε περισσότερες από 30.000 μονάδες, σημειώνοντας αύξηση της τάξης των 53,6 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το 2023, ενώ εξίσου δυναμικά έχει ξεκινήσει και το 2025.
BUY NOW

Ήδη από το 2024 είχε αρχίσει να εδραιώνεται ως το best-seller ηλεκτρικό μοντέλο της τουρκικής αγοράς, αλλά φέτος δείχνει ότι είναι καθόλα έτοιμο για το βήμα παραπάνω, και δη την κυριαρχία στην ασφαλώς πιο ανταγωνιστική και πολυπληθή κατηγορία των SUV.

Αδιάψευστο μάρτυρα αποτελούν τα επίσημα στοιχεία πωλήσεων της Ένωσης Διανομέων Αυτοκινήτων (ODMD), για το πρώτο τρίμηνο (Ιανουάριος-Μάρτιος) του 2025. Με συνολικά 6.788 πωλήσεις το T10X είναι το κορυφαίο σε πωλήσεις SUV, αφήνοντας πίσω του ισχυρές δυνάμεις όπως το C-HR που καταλαμβάνει τη 2η θέση με 6.555 πωλήσεις. Το μερίδιο του τουρκικού αυτοκινήτου ανέρχετια σε 5,08%, όταν του C-HR σε 4,91%.
Θυμίζουμε ότι το Τ10Χ είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό C-SUV που διατίθεται ως πισωκίνητο με μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας είτε 52,4 kWh, είτε 88,5 kWh. Σε αμφότερες τις εκδόσεις η ιπποδύναμη ανέρχεται σε 218 ίππους και η ροπή σε 350 Νm, ενώ ανάλογα την μπαταρία, η αυτονομία κίνησης αντιστοιχεί σε 314 ή 523 χιλιόμετρα.

Παράλληλα, η Togg έχει αποκαλύψει και το νέο της μοντέλο, το T10F, που σκοπεύει να αποτελέσει το αντίπαλο δέος του Tesla Model 3. Διαθέτει fastback αμάξωμα, σύγχρονα σχεδιαστικά στοιχεία και «ευρωπαϊκές» αναλογίες, δείχνοντας την επιθυμία των Τούρκων για καλές πωλήσεις και εκτός των συνόρων της χώρας τους. Το εμπορικό του ταξίδι στην αγορά αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο καλοκαίρι του τρέχοντος έτους.
Τα μοντέλα της τουρκικής μάρκας θα διατεθούν και στην ευρωπαϊκή αγορά, με στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας να αναφέρουν ότι η εξαγωγική πορεία ίσως εκκινήσει πριν το τέλος του 2025. Η αρχή αναμένεται να γίνει από τη Γερμανία όπου κατοικούν εκατομμύρια Τούρκοι και η μάρκα ήδη έχει προλειάνει το έδαφος για την άφιξή της.