Την πρώτη εβδομάδα μετά την παρουσίασή του το ηλεκτρικό -με range extender- SUV του τηλεπικοινωνιακού γίγαντα Huawei ξεπέρασε στις 6.000 παράγγελίες.
Το κινεζικό πολυτελές SUV, με την ονομασία AITO M5 (που σημαίνει «Adding Intelligence to Auto» / προσθέτοντας ευφυΐα στο αυτοκίνητο) παρουσιάστηκε στις 23 Δεκεμβρίου του 2021 και μέχρι το τέλος του έτους είχε ήδη παραγγελθεί από 6 χιλιάδες Κινέζους.
Το AITO M5 είναι ηλεκτρικό με range-extender (EREV) - δηλαδή κινείται αποκλειστικά από ηλεκτροκινητήρες, αλλά διαθέτει και έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης για να φορτίζει τη μπαταρία, μέσω του ηλεκτρικού συστήματος Huawei DriveONE. Ως αποτέλεσμα, η αυτονομία του φτάνει τα 1.200 χιλιόμετρα.
BUY NOW
Η πώλησή του γίνεται μέσω των καταστημάτων της Huawei στην Κίνα, σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις. Μία που έχει την κίνηση μόνο στους πίσω τροχούς, και κοστίζει από 34.760 Ευρώ στην ασιατική χώρα, και δύο τετρακίνητες -μία επιδόσεων και μία πολυτελή- με τιμή 38.930 και 44.490 Ευρώ αντίστοιχα.
Το λογισμικό HarmonyOS, με το οποίο η Huawei έχει εφοδιάσει το AITO M5, προσφέρει τη δυνατότητα εξατομίκευσης των απεικονίσεων στην κεντρική οθόνη. Έτσι, μπορεί αυτόματα να αναγνωρίζει και να αναλύει την κατάσταση του αυτοκινήτου, και να προσαρμόζει τα πάντα στις επιλογές του ιδιοκτήτη του.
Η κεντρική οθόνη σύντομα θα υποδεχθεί και την καινούρια υπηρεσία χαρτών της Huawei, με την οποία η κινεζική εταιρεία φιλοδοξεί να ανταγωνιστή τη Google maps. Εξάλλου, ο σχεδιασμός του ΑΙΤΟ Μ5 έγινε με την καίρια συμμετοχή και των προγραμματιστών της Huawei.
Κατά τα άλλα, το κινεζικό πολυτελές SUV έχει αλουμινένιο πλαίσιο, με διπλά ψαλίδια εμπρός και ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων στους πίσω τροχούς, και ελαστικά Pirelli P Zero. Διαθέτει, επιπλέον, το ευφυες ηλεκτρονικό σύστημα φρεναρίσματος iBooster, ενώ η μπαταρία του έχει κλωβό ασφαλείας CTP - και κάθε κυψέλη της μεμονωμένο σύστημα πυρόσβεσης.
Πάντως, δεν ήταν όλα ρόδινα στην παρουσίαση του ΑΙΤΟ Μ5 από τη Huawei. Η Huawei εξέλιξε το αυτοκίνητο μαζί με την εταιρεία Seres (Sokon), και αρχικά το πουλούσε αυτοκίνητο με τα σήματα της Seres στα καταστήματά της. Στη συνέχεια, όμως, έβαλε τα σήματα της νεοσυσταθήσας ΑΙΤΟ και πλέον το πουλάει με αυτή την ονομασία.
Έτσι, το ίδιο αυτοκίνητο παρουσιάστηκε επίσημα δύο φορές, μία από τις Seres και μία από τη Huawei μέσα στον περασμένο Δεκέμβριο, και σύμφωνα με κινεζικά δημιεύματα η Seres έχει εκφράσει τη δυσαρέσκειά της για το γεγονός ότι το Μ5 πωλείται αποκλειστικά με τα σήματα της ΑΙΤΟ - υποστηρίζοντας ότι όλο το κόστος έρευνας και εξέλιξης, παράδοσης και μεταπωλητικών υπηρεσιών έχει βαρύνει την ίδια τη Seres.
Η στρατηγική της Huawei είναι να εξελίσσει όλο το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης του αυτοκινήτου, και στη συνέχεια να επιτρέπει σε αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Seres / Sokon να κατασκευάζουν το αμάξωμα και τα μηχανικά μέρη. Στη συνέχεια, διοχετεύει το αυτοκίνητο στην αγορά από τα τεράστια εμπορικά της κανάλια.
Η επιλογή της Huawei, τώρα, να δημιουργήσει δική της εταιρεία αυτοκινήτων, την ΑΙΤΟ, κρύβει το κίνδυνο για εκείνη να θεωρηθεί ανταγωνιστής από τις αυτοκινητοβιομηχανίες με τις οποίες διατηρεί συμβόλαια προμήθειας ηλεκτρονικών συστημάτων και λογισμικού, και να προκαλέσει έτσι τη δυσαρέσκειά τους.
Ωστόσο, η ίδια η Huawei εξακολουθεί να διατείνεται σε όλους τους τόνους ότι δεν είναι κατασκευάστρια αυτοκινήτων, και προς το παρόν οι αυτοκινητοβιομηχανίες που προμηθεύει δείχνουν να πείθονται.