Σπάνια Alfa Romeo επέστρεψε στη ζωή μετά από 30 χρόνια

Alfa Romeo Montreal 1975

Ένα από τα ομορφότερα σπορ αυτοκίνητα της ιστορίας, μια Alfa Romeo Montreal του 1975, πέρασε τις δύο τελευταίες δεκαετίες μέσα σε ένα γκαράζ - όμως μοιάζει σαν ο χρόνος να μην την άγγιξε ποτέ.

H συγκεκριμένη Montreal, ένα από τα ούτε καν 4 χιλιάδες αντίτυπά της που κατασκευάστηκαν από την Alfa Romeo τη δεκαετία του 1970, συνοδεύεται από μια λυπηρή ιστορία. Ο ιδιοκτήτης της την είχε αγοράσει για να την αναστηλώσει και να τη χαρεί μαζί με τη σύζυγό του.

Ωστόσο, όταν εκείνη έχασε τη ζωή της σε τροχαίο δυστύχημα, δίχως πλέον κανένα συναισθηματικό σθένος να συνεχίσει την αναστήλωση του αυτοκινήτου που είχε συνδυάσει με τη γυναίκα του, εγκατέλειψε τη Montreal στο γκαράζ του σπιτιού του για σχεδόν 30 χρόνια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Φρόντισε, παρόλα αυτά, να έχει το κλασσικό αυτοκίνητο καλά προστατευμένο από τις καιρικές συνθήκες, σε χώρο που αεριζόταν καλά, κι έτσι η Montreal βρίσκεται σήμερα σε αρκετά καλή κατάσταση.

Σε αυτό βοήθησε και η στρώση από φωσφορικό ψευδάργυρο που περνούσε τα αυτοκίνητά της τότε η Alfa Romeo, για να τα προστατεύει από τη σκουριά. Τώρα, ο ιδιοκτήτης αυτής της Montreal αποφάσισε να την πουλήσει ώστε να εξασφαλίσει τα χρήματα για να ταξιδέψει στη Νέα Ζηλανδία, όπου σκοπεύει να σκορπίζει την τέφρα της γυναίκας του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η coupe 2+2 θέσεων Montreal ήταν ένα sport grand tourer που έφερε την υπογραφή του θρυλικού σχεδιαστή Marcello Gandini. Εργαζόμενος τότε στον οίκο Bertone, ο Gandini είχε δημιουργήσει μεταξύ άλλων τη Lancia Stratos, και τις Lamborghini Miura και Countach.

Πέραν του σχεδιασμού της, όμως, η Montreal διακρινόταν για ένα ακόμη ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της: τον ελαφρού κράμματος V8 κινητήρα 2.6 λίτρων και 230 ίππων, με περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών και με διπλό εκκεντροφόρο επικεφαλής.

Ήταν μια μετατροπή του κινητήρα που πυροδοτούσε την Alfa Romeo 33 Stradale και το αγωνιστικό πρωτότυπο Tipo 33. Στη Montreal, επετύγχανε το σπριντ 0-100 km/h σε 7,1 δευτερόλεπτα, και τελική ταχύτητα 224 km/h.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο κινητήρας συνδυαζόταν με κιβώτιο 5 σχέσεων της ZF και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στους πίσω τροχούς. Οι εμπρός τροχοί του ελέγχονταν από την κορυφαία ανάρτηση διπλών ψαλιδιών, οι πίσω από ημιάκαμπτο άξονα, ενώ και οι τέσσερις έκρυβαν δισκόφρενα για το σύστημα πέδησης. Η Montreal βασιζόταν στο δάπεδο της Giulia GTV.

Η αριστουργηματική ιταλική τετράτροχη δημιουργία είχε πάρει το όνομά της από την παγκόσμια πρεμιέρα του αρχικού της πρωτοτύπου στη διεθνή έκθεση Expo 67, που έλαβε χώρα στο Μόντρεαλ του Καναδά.

Αντίθετα με τη συντριπτική πλειοψηφία των πρωτοτύπων, διατήρησε σε πολύ μεγάλο βαθμό το σχεδιασμό του πρωτοτύπου και στην έκδοση παραγωγής, και μαζί και το όνομα που της είχαν αποδόσει στο Μόντρεαλ ο διεθνής Τύπος και οι επισκέπτες.

Η Alfa Romeo Montreal ήταν στην εποχή της πιο ακριβή από τις Jaguar E-Type και Porsche 911. Τα αντίτυπά της που έχουν επιζήσει στις μέρες μας, άρτια αναστηλωμένα, αγγίζουν στις δημοπρασίες τιμή που ξεπερνά τα 85.000 Ευρώ. Το συγκεκριμένο αντίτυπο, όπως βγήκε από την αποθήκη, αναμένεται να πουληθεί σε τιμή μεταξύ 33 και 45 χιλιάδων ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ