Αυτή είναι η μεγαλύτερη σπαζοκεφαλιά των δρόμων -Ποιο αυτοκίνητο έχει προτεραιότητα σε μια διασταύρωση

Διασταύρωση

Οι διασταυρώσεις είναι σημεία του οδικού δικτύου στα οποία προκαλούνται πολύ συχνά ατυχήματα, ενώ χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή όταν δύο οδηγοί σε αντίθετα ρεύματα θέλουν να στρίψουν αριστερά.

Όταν δύο οχήματα διασταυρώνονται σε έναν κόμβο και οι οδηγοί τους έχουν πρόθεση να στρίψουν αριστερά, γεννιέται αυτομάτως το ερώτημα: Περνάει ο ένας μπροστά από τον άλλο ή αλλάζουν κατεύθυνση χωρίς να τέμνονται οι πορείες τους;

Δεν είναι λίγες οι φορές που ο ένας οδηγός μπαίνει πολύ μέσα στον κόμβο, αναγκάζοντας τον απέναντι οδηγό να ελιχθεί για να αποφύγει τη σύγκρουση, όπως φαίνεται στο παρακάτω βίντεο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με το άρθρο 26 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, «ο οδηγός που πλησιάζει σε ισόπεδο οδικό κόμβο υποχρεούται να καταβάλλει ιδιαίτερη προσοχή για να μην προκαλέσει επί του κόμβου κίνδυνο ή παρακώλυση της κυκλοφορίας, ρυθμίζοντας την ταχύτητα του οχήματός του, ώστε να μπορεί να διακόψει την πορεία αυτού, για να διέλθουν τα οχήματα που έχουν προτεραιότητα».

Για τους κόμβους στους οποίους η προτεραιότητα δεν ορίζεται με σήμανση, η προτεραιότητα ανήκει σε αυτόν που έρχεται από δεξιά. Η παράγραφος 7 του εν λόγω άρθρου ορίζει πως ο οδηγός που παραβαίνει τις διατάξεις του άρθρου αυτού τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 350 ευρώ.

Το σωστό επομένως είναι να μην τέμνονται οι πορείες τους, καθώς αυτό μπορεί αφενός να προκαλέσει σύγκρουση, και αφετέρου να προκαλέσει κυκλοφοριακή συμφόρηση, στην περίπτωση που και στα δύο ρεύματα υπάρχουν παραπάνω οχήματα στην ουρά με σκοπό να στρίψουν.

left turn intersection
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό φυσικά παύει να ισχύει στην περίπτωση που η σήμανση υπαγορεύει κάτι διαφορετικό, ή η μορφολογία του οδικού δικτύου δεν επιτρέπει την αλλαγή πορείας των οχημάτων χωρίς να «διασταυρωθούν» οι πορείες τους.

Ωστόσο σε αρκετές χώρες του εξωτερικού επικρατεί σύγχυση μέχρι και σήμερα. Στη Γερμανία για παράδειγμα, η συγκεκριμένη νομοθεσία άλλαξε το 1992. Μέχρι τότε, οι οδηγοί στη Γερμανία στρίβανε αριστερά περνώντας ο ένας δίπλα στον άλλον μέσα στη διασταύρωση και ολοκληρώνοντας τη στροφή αφού διασταυρωθούν.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ