Στα 1,846 ευρώ/λίτρο έφθασε η τιμή της βενζίνης στην Ελλάδα, σημειώνοντας ένα νέο υψηλό ρεκόρ. Πόσο από αυτό το ποσόν είναι φόροι;
Συνεχίζεται το ράλι τιμών στα καύσιμα, με την τιμή της βενζίνης να φθάνει τα 1,846 ευρώ/λίτρο και να πραγματοποιεί νέο ιστορικό ρεκόρ για την ελληνική αγορά, ενώ σε πολλές περιοχές της χώρας έχει ξεπεράσει τα 2 ευρώ/λίτρο.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, πολλοί είναι αυτοί που ζητούν μείωση των φόρων που ισχύουν στα καύσιμα και κυρίως, του περίφημου Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, ο οποίος επιβαρύνει σημαντικά την τιμή των καυσίμων.
BUY NOW
Ο φόρος αυτός, μαζί με τα υπόλοιπα τέλη που ισχύουν, αφορούν στο εντυπωσιακό 58,77% επί της τιμής που ο οδηγός πληρώνει στο πρατήριο, κάτι που σημαίνει ότι ενδεχόμενη μείωσή του θα φέρει και σημαντική μείωση της τελικής τιμής.
Σημειώστε ότι το υπόλοιπο, 5,5% είναι το εκτιμώμενο περιθώριο των εταιρειών εμπορίας και των πρατηριούχων, ενώ το 36% περίπου αφορά φυσικά στην τιμή του διυλιστηρίου.
Ο Ειδικός Φόρος κατανάλωσης στη βενζίνη έχει διαμορφωθεί από το 2017 στα 700 ευρώ ανά κυβικό μέτρο ή στα 0,7 ευρώ/λίτρο. Μαζί με τα υπόλοιπα τέλη (ανταποδοτικό τέλος ΡΑΕ, Εισφορά Ειδικού Λογαριασμού Πετρελαιοειδών, Ειδικό τέλος Δικαιωμάτων Εκτέλεσης Τελωνειακών Εργασιών) αλλά και το Φ.Π.Α., το τελικό κόστος που προκύπτει ανάλογα και την τιμή του διυλιστηρίου μπορεί να αγγίξει τα 1,08 ευρώ/λίτρο.
Με λίγα λόγια, από τα 1,846 ευρώ/λίτρο που πληρώνουμε στην αντλία, τα 1,08 ευρώ/λίτρο αφορούν στους φόρους στο κράτος, κάτι που σημαίνει ότι θα βοηθούσε αρκετά στο να μειωθεί η τιμή των καυσίμων στην αντλία εάν μειωνόταν κυρίως το ύψος του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, που αποτελεί και την κύρια επιβάρυνση στην τιμή των καυσίμων.
Όπως τόνισε σήμερα και η Μαρία Ζάγκα, πρόεδρος βενζινοπωλών Αττικής, μιλώντας στην ΕΡΤ, ο ειδικός φόρος κατανάλωσης εισήλθε στα καύσιμα με τα μνημόνια στην κυβέρνηση Παπανδρέου και θα πρέπει να μειωθεί, αφού εκτός των άλλων ενισχύει και το παραεμπόριο, το «μαύρο» καύσιμο, που πουλάει χωρίς φόρους και κερδίζει περισσότερο από ποτέ.
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ