Citroen e-C3

Στα ύψη τα έσοδα των Τούρκων από τις εξαγωγές αυτοκινήτων

Hyundai εργοστάσιο

Για 15η συνεχή χρόνια πρώτος σε εξαγωγές στην Τουρκία είναι ο τομέας του αυτοκινήτου. Στην Ελλάδα από την άλλη, βρισκόμαστε πολύ πίσω σε αυτό το κομμάτι…

Σύμφωνα μάλιστα με τα νέα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν στην γειτονική μας χώρα, τον Αύγουστο οι εξαγωγές των αυτοκινήτων και γενικότερα, των οχημάτων που κατασκευάζονται στην Τουρκία μαζί και με τα ανταλλακτικά, ήταν αξίας 2,4 δις. δολαρίων, σημειώνοντας αύξηση 57% συγκριτικά με πέρυσι και αποτελώντας το 12,8% όλων των εξαγωγών που έκανε η χώρα το μήνα που μας πέρασε.

Στο 8μηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2021, οι εξαγωγές οχημάτων και ανταλλακτικών εμφανίζουν αύξηση 29% σε σχέση με το 2020 και η αξία τους αγγίζει ούτε λίγο ούτε πολύ τα 18,8 δις. δολάρια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η πρώτη σε εξαγωγές χώρα των οχημάτων και ανταλλακτικών που παρήχθησαν στην Τουρκία τον Αύγουστο ήταν η Γερμανία (311 εκατ. δολάρια), ακολουθούμενη από τη Μεγάλη Βρετανία (297,4 εκατ. δολάρια) και τη Γαλλία (260 εκατ. δολάρια).

Ανά τομέα, οι εξαγωγές των επιβατικών αυτοκινήτων έφθασαν τα 653 εκατ. δολάρια (+61%), των ελαφρών και βαρέων φορτηγών τα 592 εκατ. δολάρια (+149%), των λεωφορείων τα 117,5 εκατ. δολάρια (+46%) και των ανταλλακτικών οχημάτων τα 959 εκατ. δολάρια (+31%).

Honda εργοστάσιο

Αξίζει να σημειωθεί ότι η επίδοση αυτή του Αυγούστου ήταν η υψηλότερη όλων των εποχών στις εξαγωγές οχημάτων και ανταλλακτικών της Τουρκίας, γεμίζοντας τα ταμεία του Ερντογάν με φρέσκο χρήμα. Αυτή τη στιγμή στη χώρα έχουν εργοστάσιο μια σειρά από αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Hyundai, η Toyota, η Ford, η Mercedes, η Renault, η Fiat, η Honda (κλείνει μέσα στο μήνα μετά την απόφαση της εταιρείας να κλείσει τα εργοστάσιά της στην Ευρώπη) και η Isuzu, καθώς επίσης και πολλές εταιρείες ανταλλακτικών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από την άλλη πλευρά στη χώρα μας οι εξαγωγές οχημάτων είναι μηδενικές. Σήμερα και μετά το κλείσιμο του εργοστασίου συναρμολόγησης αυτοκινήτων της Nissan στο Βόλο στα μέσα της δεκαετίας του ’90, δεν υπάρχει κάποια παραγωγή ή συναρμολόγηση που να γίνεται στη χώρα μας, εκτός ίσως από κάποιες μεμονωμένες προσπάθειες σε πολύ μικρό αριθμό.

Είναι σίγουρο ότι, και εν όψει των νέων δρόμων που ανοίγει η ηλεκτροκίνηση, θα πρέπει να υπάρξει κάποια στιγμή και στην Ελλάδα δραστηριοποίηση και σε αυτόν τον τομέα, ώστε να μπει και η χώρα μας στον παγκόσμιο αυτοκινητικό χάρτη, ακολουθώντας έστω και αργά το πετυχημένο παράδειγμα των Τούρκων.

Μια πρώτη προσπάθεια έγινε με την γερμανική Next.e.Go Mobile τον περασμένο Δεκέμβριο, όταν και υπογράφηκε «Επιστολή Πρόθεσης Συνεργασίας» για τη μελλοντική παραγωγή των ηλεκτρικών της οχημάτων στη χώρα μας, χωρίς πάντως όλο αυτό το διάστημα από τότε μέχρι σήμερα να υπάρξει κάποια εξέλιξη. Τουναντίον οι Γερμανοί ανακοίνωσαν πριν λίγο διάστημα ότι θα κατασκευάσουν ένα ακόμη εργοστάσιο στη γειτονική μας Βουλγαρία - Διαβάστε πιο αναλυτικά εδώ, χωρίς να αναφερθούν σε τυχόν επένδυσή τους στην Ελλάδα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ