Γιατί σταματάει η παραγωγή των ελαστικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη;

tires elastika

Οι κυρώσεις στη Ρωσία επηρεάζουν και τον κλάδο του αυτοκινήτου, με τις εταιρείες κατασκευής ελαστικών να αδυνατούν να προμηθευτούν “μαύρο άνθρακα”.

Σε πρωτόγνωρα ιστορικά επίπεδα έχει φτάσει η τιμή του νικελίου μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, δημιουργώντας μαύρα σύννεφα πάνω από την αγορά του αυτοκινήτου, δυσχεραίνοντας την παραγωγή των μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Εκτός, όμως, από τη διαφαινόμενη έλλειψη νικελίου, η αυτοκινητοβιομηχανία καλείται να λύσει έναν ακόμα γόρδιο δεσμό και συγκεκριμένα τα ανύπαρκτα σχεδόν αποθέματα αιθάλης (γνωστή και ως μαύρος άνθρακας), η οποία είναι απαραίτητη για την κατασκευή των ελαστικών, μιας και σε συνδυασμό με άλλα πολυμερή συνθέτουν το πέλμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
tires elastika

Μετά το εμπάργκο στη Ρωσία, οι ευρωπαϊκές εταιρείες ελαστικών στην Ευρώπη φαίνεται πως αντιμετωπίζουν πρωτοφανή έλλειψη μαύρου άνθρακα, γεγονός που ενέχει τον κίνδυνο του τερματισμού της παραγωγής των προϊόντων τους, σύμφωνα με τη Γερμανική Ένωση Παραγωγής Ελαστικών WDK.

«Ο μαύρος άνθρακας είναι ένα απαραίτητο υλικό για την παραγωγή μας, και μέχρι στιγμής πάνω από το 1/3 προέρχεται από τη Ρωσία. Οι ρωσικές προμήθειες έχουν παγώσει και η ευρωπαϊκή παραγωγή δεν επαρκεί για την κάλυψη της ζήτησης», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της, WDK, Boris Engelgard.

tires elastika
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιπροσθέτως, καθίσταται αδύνατη και η εισαγωγή της συγκεκριμένης πρώτης ύλης από τρίτες αγορές, δεδομένου ότι οι υποδομές logistics είναι ανύπαρκτες, ελλείψει επαρκών μηχανισμών για τη μεταφορά της αιθάλης.

Σημειώνεται ότι το 70% από την παραγωγή του μαύρου άνθρακα προορίζεται για τα ελαστικά, το 20% για άλλα προϊόντα καουτσούκ, και το υπόλοιπο ως χρωστική ουσία που επιβραδύνει τη γήρανση των πλαστικών, προσδίδοντάς τους ιδιότητες όπως η ηλεκτρική αγωγιμότητα και η απορρόφηση της υπεριώδους ακτινοβολίας.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ