Νέοι σταθμοί Μετρό, σύγχρονα λεωφορεία και ΒΟΑΚ: Προχωρούν τα μεγάλα έργα που αλλάζουν την Ελλάδα

ΒΟΑΚ Κρήτη

Το «πράσινο» φως στο τομεακό πρόγραμμα του νέου ΕΣΠΑ «Μεταφορές 2021-27» έδωσε η Κομισιόν, θέτοντας τις βάσεις για την εκκίνηση μιας νέας εποχής για τα έργα υποδομών σε όλη την χώρα.

Εγκρίθηκε την Παρασκευή 22 Ιουλίου από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το τομεακό πρόγραμμα του νέου ΕΣΠΑ «Μεταφορές 2021-27» με προϋπολογισμό 2,2 δισ. ευρώ, αρμοδιότητας της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Προγραμμάτων ΕΤΠΑ & ΤΣ, του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

Το Πρόγραμμα χρηματοδοτείται με Κοινοτική Συμμετοχή ύψους 1,854 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 1,289 δισ. ευρώ από το ΤΣ και 565 εκ. ευρώ από το ΕΤΠΑ. Η αναλογούσα Εθνική Συμμετοχή είναι 370 εκ. ευρώ. Η συνολική ΣΔΔ (Συγχρηματοδοτούμενη Δημόσια Δαπάνη) του Προγράμματος ανέρχεται σε 2,224 δισ ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

H κατανομή των πόρων αναλυτικά:

- 760 εκ. ευρώ για την ανάπτυξη βιώσιμων αστικών μεταφορών
- 688 εκ. ευρώ για την ολοκλήρωση και αναβάθμιση του οδικού δικτύου και τη βελτίωση οδικής ασφάλειας
- 485 εκ. ευρώ για την ολοκλήρωση / ανάπτυξη κεντρικού και προαστιακού σιδηροδρομικού δικτύου,
- 181 εκ. ευρώ για τη βελτίωση της προσβασιμότητας και συνδεσιμότητας νησιών
- 89 εκ. ευρώ για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και αεροναυτιλίας

μετρο αθήνα

Οι μεγάλες παρεμβάσεις που αλλάζουν τις μεταφορές σε όλη την Ελλάδα

«Το πρόγραμμα «Μεταφορές 2021-2027» με προϋπολογισμό 2,224 δις €, είναι το πέμπτο κατά σειρά τομεακό πρόγραμμα του νέου ΕΣΠΑ που παίρνει το πράσινο φως, μέσα σε λίγες εβδομάδες από την ΕΕ. Μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος  αναμένεται η υλοποίηση μεγάλων παρεμβάσεων, όπως η νέα Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας, η κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης στο τμήμα Χανιά – Χερσόνησος, η ανανέωση στόλων των λεωφορείων σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και σε σημαντικούς Δήμους της Περιφέρειας με ηλεκτροκίνητα οχήματα, η αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου, η αναβάθμιση των υποδομών σε επιλεγμένα λιμάνια, που θα αλλάξουν ριζικά την εικόνα της χώρας μας. Με αυτό τον τρόπο στοχεύουμε στη διαμόρφωση ίσων όρων βιώσιμης ανάπτυξης, για όλες τις περιοχές της χώρα μας», τόνισε χαρακτηριστικά ο Υφυπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων, Γιάννης Τσακίρης .

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι εμβληματικές δράσεις

- Επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου της Αττικής και σύνδεση του αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος με το λιμάνι του Λαυρίου

Η νέα σιδηροδρομική γραμμή θα έχει μήκος 32 χλμ., θα είναι διπλή στο μεγαλύτερο μήκος της, ηλεκτροκινούμενη και εξοπλισμένη με σύγχρονα συστήματα αμφίδρομης σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση και ETCS επιπέδου 1.

Στη χάραξη του νέου προαστιακού από το Κορωπί έως το Λαύριο προβλέπονται 2 σιδηροδρομικοί σταθμοί, ένας στο Μαρκόπουλο και ο τερματικός στο Λαύριο, καθώς και επτά σιδηροδρομικές στάσεις στους οικισμού ΒΙΟ.ΠΑ Καλυβίων, Καλυβίων, Κουβαρά, Κερατέας, Δασκαλειού, Καλοπήγαδου και Λαυρίου. H ολοκλήρωση του έργου θα προσφέρει στο λιμάνι πρόσβαση στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος.

- Κατασκευή Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) στο τμήμα Χανιά – Χερσόνησος, σε συνέργεια με το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας

Το τμήμα του BOAK, από τα Χανιά μέχρι τη Χερσόνησο (Ηράκλειο), είναι μήκους 157 χλμ. και ουσιαστικά αποτελεί το μεγαλύτερο του Βόρειου Οδικού Άξονα. Μεταξύ άλλων, θα έχει 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ και 26 σήραγγες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

- Κατασκευή Γραμμής 4 του Μετρό Αθήνας, στο τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή

Το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 θα συνδέει το Άλσος Βεϊκου με το Γουδή, θα περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς και θα διατρέχει τέσσερις δήμους (Γαλατσίου, Αθηναίων, Καισαριανής, Ζωγράφου). Το μήκος της θα ανέρχεται στα 13 χλμ. και εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί περί τους 340.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση. Το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 θα δοθεί στο επιβατικό κοινό σε περίπου 8 χρόνια.

- Επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό Αθήνας μέχρι το Ίλιον

Σε πρώτη φάση, η επέκταση της Γραμμή 2 θα αφορά 3 σταθμούς: Την Παλατιανή, το Ίλιον και τον Άγιο Νικόλαο, επιτρέποντας τη μετακίνηση των πολιτών από βτο Ίλιον στην Ομόνοια σε μόλις 15 λεπτά. Η ολοκλήρωση του έργου υπολογίζεται σε περίπου 4 χρόνια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

- Επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς το Αεροδρόμιο «Μακεδονία»

Πρόκειται για την επέκταση της γραμμής Καλαμαριάς προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία». Η επέκταση σύμφωνα με τον μέχρι σήμερα σχεδιασμό αφορά σε μια υπέργεια γραμμή (πάνω σε ειδική γέφυρα), που θα περιλαμβάνει τους σταθμούς Σχολή Πολέμου, Διαβαλκανικό, Γεωργική Σχολή και τερματικό το Αεροδρόμιο Μακεδονία.

-Ανανέωση στόλων των λεωφορείων σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και σε σημαντικούς Δήμους της Περιφέρειας με ηλεκτροκίνητα οχήματα

Οι πρώτες παραδόσεις των ηλεκτρικών λεωφορείων αναμένονται στις αρχές του 2023. Συνολικά, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, θα παραδοθούν 350 ενώ θα εγκατασταθούν και φορτιστές για τον «ανεφοδιασμό» των ηλεκτρικών λεωφορείων τόσο εντός των αμαξοστασίων όσο και σε άλλα σημεία όπως τερματικοί σταθμοί λεωφορειακών γραμμών.

Ηλεκτρικά λεωφορεία

Τέλος, εμβληματική δράση θεωρείται και το πρόγραμμα βελτίωσης λιμενικών υποδομών σε μικρά απομακρυσμένα νησιά με παράλληλη αναδιοργάνωση ακτοπλοϊκών γραμμών για την εξασφάλιση της διασυνδεσιμότητάς τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027 θέτει τις βάσεις και συμβάλλει καθοριστικά στην εκκίνηση μιας νέας εποχής για τα έργα υποδομών σε όλη την χώρα. Έργα καθοριστικά στο να παραμείνει η Ελλάδα σε τροχιά ανάπτυξης μέσα σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο και δυσμενές διεθνές περιβάλλον. Αξιοποιώντας και αυτό το χρηματοδοτικό εργαλείο και διασφαλίζοντας πως δεν θα υπάρξουν χρηματοδοτικά κενά στο στρατηγικό σχεδιασμό που έχουμε εκπονήσει, διαμορφώνεται μια νέα πραγματικότητα για τη χώρα μας. Με κρίσιμα έργα υποδομών που έχουν μεγάλο πολλαπλασιαστή για την οικονομία, λύνουν σοβαρά προβλήματα των τοπικών κοινωνιών και κάνουν καλύτερη την καθημερινή ζωή των πολιτών.», επισήμανε από τη μεριά του ο Υπουργός Μεταφορών & Υποδομών κ. Κωνσταντίνος Καραμανλής.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ