Ο όμιλος Stellantis ετοιμάζει μια νέα επαναστατική μπαταρία για ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τα λιμνάζοντα νερά της ηλεκτροκίνησης ταράζει η Stellantis, η οποία παρουσίασε την πρωτότυπη εκδοχή μιας μπαταρίας με μεγάλα πλεονεκτήματα έναντι των υφιστάμενων τεχνολογιών.
Μια μπαταρία για ηλεκτρικά αυτοκίνητα που υπόσχεται να αλλάξει τα δεδομένα παρουσίασε η Stellantis, σε συνεργασία με το Γαλλικό Κέντρο Επιστημονικής Έρευνας (CNRS) και τη γαλλική εταιρεία κατασκευής συσσωρευτών ενέργειας Saft.
Μετά από τέσσερα χρόνια σχεδίασης, μοντελοποίησης και προσομοίωσης, μια ομάδα 25 ατόμων, αποκάλυψε μια προγμένη πρωτότυπη μπαταρίας που ονομάζεται IBIS (Intelligent Battery Integrated System) και, όπως ανακοινώνει η Stellantis, υπερτερεί συγκριτικά με τους συμβατικούς συσσωρευτές στους τομείς της αξιοπιστίας, του κόστους, της αυτονομίας και της εξοικονόμησης χώρου.
BUY NOW
Αντί για ενσωματωμένο φορτιστή (on board charger), ο οποίος μετατρέπει το εναλλασσόμενο ρεύμα σε συνεχές (DC) φορτίζοντας την μπαταρία, και inverter (μετατροπέα), ο οποίος «παραλαμβάνει» την αποθηκευμένη στην μπαταρία ενέργεια τροφοδοτώντας τον κινητήρα με εναλλασσόμενο ρεύμα, υπάρχουν κάποιες ηλεκτρονικές πλακέτες μετατροπής.
Αυτές οι πλακέτες τοποθετούνται στις κυψέλες των μπαταριών και αναλαμβάνουν το έργο που εκτελούν παραδοσιακά -και το οποίο περιγράψαμε – ο on board charger και το inverter.
Εν ολίγοις, πρόκειται για ένα προηγμένο σύστημα ελέγχου που επιτρέπει την παραγωγή εναλλασσόμενου ρεύματος για τον ηλεκτροκινητήρα απευθείας από την μπαταρία.
Μετά την παρουσίαση του πρότζεκτ IBIS, τα εμπλεκόμενα μέρη επικεντρώνονται τώρα στην κατασκευή ενός πλήρως λειτουργικού πρωτότυπου οχήματος που θα δοκιμαστεί σε εργαστηριακές συνθήκες, αλλά σε πίστες δοκιμών της Stellantis καθώς και σε ανοιχτούς δρόμους, με στόχο να ενσωματωθεί η εν λόγω τεχνολογία στα οχήματα του ομίλου πριν από το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.
«Το ταξίδι μας προς την ηλεκτροκίνηση τροφοδοτείται από την καινοτομία και την ερευνητική αριστεία. Αξιοποιώντας τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες θέλουμε να ικανοποιήσουμε τις πραγματικές ανάγκες των ιδιοκτητών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπως η αυτονομία, η ευρυχωρία και η προσιτή τιμή, μειώνοντας παράλληλα το αποτύπωμα άνθρακα και βελτιώνοντας την απόδοση», δήλωσε ο Ned Curic, Chief Engineering & Technology Officer της Stellantis. «Αυτό το επαναστατικό σύστημα μπαταριών θα μπορούσε να σηματοδοτήσει ένα αποφασιστικό βήμα στη δέσμευση της Stellantis να παρέχει χρήσιμη, εύκολη και προηγμένη τεχνολογία σε όλους», πρόσθεσε.