«Στημένες» έρευνες στην αγορά αυτοκινήτου;

ereyna1

Απογοητευμένοι οι οδηγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων ή οι συμμετέχοντες αφορούσαν στο 0,05% του συνόλου των κατόχων καθαρών οχημάτων;

Πολλοί αναλυτές εκτιμούν ότι κάποιες έρευνες είναι στοχευμένες και είναι ιδιαίτερα εύκολο να βγάλουν ότι συμπέρασμα επιθυμούν αρκεί να ρωτούν τους ανθρώπους που πρέπει. Έτσι αν κάποιος πραγματοποιήσει μια έρευνα για τη χρήση των αυτοκινήτων και η συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων που ερωτώνται είναι ποδηλάτες είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς το αποτέλεσμα.

Πρόσφατα δημοσιεύθηκε μια έρευνα σύμφωνα με την οποία πάνω από τους μισούς ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων (54%) μετανιώνουν τώρα για την επιλογή τους λόγω της μεγάλης αύξησης που καταγράφουν οι τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος! Είναι όμως αλήθεια;

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πολλά μέσα ενημέρωσης ανέλαβαν το αποτέλεσμα αυτής της έρευνας χωρίς να αναζητήσουν τα χαρακτηριστικά των ανθρώπων που συμμετείχαν στην έρευνα.

Ωστόσο η Google δίνει περισσότερες από 2 σελίδες με παρατηρήσεις ώστε να διευκρινιστούν μερικά πράγματα.

Το πρώτο ερώτημα που πρέπει να τεθεί για να κριθεί η βαρύτητα του ισχυρισμού ότι οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν μετανιώσει για την αγορά τους είναι να παρατηρήσετε τους ανθρώπους που συμμετείχαν. Σύμφωνα με την έρευνα ερωτήθηκαν μόλις 618 άτομα οι οποίοι είναι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών ή plug-in υβριδικών αυτοκινήτων.

Η αρνητική δήλωση του «54% των κατόχων ηλεκτρικών οχημάτων» θα πρέπει ήδη να διορθωθεί από το «54% των κατόχων ηλεκτροκίνητων οχημάτων».

Άλλωστε οι ιδιοκτήτες δεν έχουν στην κατοχή τους μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά και plug-in υβριδικά τα οποία μπορούν να κινηθούν αμιγώς ηλεκτρικά για 25 έως και 70 χιλιόμετρα ανάλογα με το μέγεθος της μπαταρίας τους με μεγαλύτερη κατανάλωση ενέργειας από αυτή που προσφέρει ένα 100% ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Η καθημερινή εμπειρία δεν είναι η ίδια, ο αντίκτυπος του κόστους χρέωσης δεν προσφέρει την ίδια προοπτική. Επομένως, ο ισχυρισμός είναι ήδη ψευδής σε αυτό το επίπεδο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσον αφορά τα 618 άτομα που ερωτήθηκαν, τι αντιπροσωπεύουν σε σχέση με τους χρήστες στη Γαλλία; Στα τέλη του 2022, η Γαλλία κατέγραψε 1.102.975 ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα, συμπεριλαμβανομένων 690.093 αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Avere-France. Επομένως, η ομάδα των ιδιοκτητών που ερωτήθηκαν αντιστοιχεί στο 0,05% των χρηστών ηλεκτροκίνητων οχημάτων!

Για να δώσουμε ένα άλλο αριθμητικό παράδειγμα, ο αριθμός των ερωτηθέντων είναι μικρότερος από τον αριθμό των νέων κατόχων 100% ηλεκτρικών Mini για τον μήνα Ιούλιο 2023. Το ηλεκτρικό Mini κατέλαβε την 8η θέση στην κατάταξη των ταξινομήσεων EV για τον ίδιο μήνα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μια ερώτηση, απαντήσεις και ανάλυση που δεν κολλάνε πραγματικά

Πρέπει επίσης να εξετάσουμε το ερώτημα που οδήγησε σε αυτόν τον ισχυρισμό του «54%». Το πώς παρουσιάστηκε η μελέτη στους ερωτηθέντες είναι άγνωστο, είναι πιθανό κάποια πράγματα να διευκρινίστηκαν εκτός της ίδιας της ερώτησης. Από την άλλη, να σημειωθεί ότι η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Μάρτιο και όχι φέτος το καλοκαίρι.

Το ερώτημα που τέθηκε ήταν: «Μήπως οι πρόσφατες αυξήσεις στο κόστος λειτουργίας ενός EV/Plug-in Hybrid σας έκαναν να μετανιώσετε για την αγορά/μίσθωση ενός EV/Plug-in Hybrid;»

Οι συμμετέχοντες απάντησαν ως εξής:

Ναι, πολύ           19%

Ναι, εν μέρει     35%

Οχι        36%

Δεν γνωρίζω      10%

Επομένως, το ερώτημα που τέθηκε στους ιδιοκτήτες αφορούσε στον αντίκτυπο των αυξήσεων στο κόστος χρήσης του οχήματος. Ωστόσο, χωρίς πρόσθετες λεπτομέρειες, το κόστος χρήσης ενός αυτοκινήτου είναι πολύ μεγαλύτερο από τις συνέπειες της αύξησης της τιμής της ηλεκτρικής ενέργειας κατά την επαναφόρτιση. Αυτή η έννοια περιλαμβάνει την αύξηση των ασφαλιστικών συντελεστών, επισκευών, διοδίων, βενζίνης (για υβριδικά) και άλλων δαπανών (χρηματοδότηση, στάθμευση κ.λπ.) που μπορεί επίσης να έχουν αυξηθεί με τον τρέχοντα πληθωρισμό.

Η αύξηση των τιμών του ηλεκτρικού ρεύματος είναι αναγκαστικά κακά νέα για ορισμένους αυτοκινητιστές που επέλεξαν να στραφούν σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Από εκεί μέχρι να επιβεβαιωθεί ότι περισσότεροι από τους μισούς μετανιώνουν τώρα για την επιλογή τους, απέχει ακόμη από τις μαρτυρίες που παρατηρούνται σε όλα τα κοινωνικά δίκτυα και φόρουμ που συζητούν αυτά τα θέματα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ