«Πρωταθλήτρια» Ευρώπης αναδείχθηκε η χώρας καθώς διαθέτει και επίσημα τον πιο γηρασμένο στόλο σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων.
Τα 290 εκατ. πλησιάζει ο συνολικός αριθμός των αυτοκινήτων, vans, φορτηγών και λεωφορείων που κυκλοφορούν στην ΕΕ σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ACEA κάθε χρόνο όπως αποδεικνύεται προστίθενται επιπλέον 3 εκατ. οχήματα χωρίς να αποσύρεται από την κυκλοφορία αντίστοιχος αριθμός παλαιών οχημάτων.
Επίσης παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων έφθασαν σε ιστορικά υψηλά το 2022, μόνο το 1,2% των αυτοκινήτων στους δρόμους της ΕΕ είναι αμιγώς ηλεκτρικά.
BUY NOW
Η έκθεση καταδεικνύει ότι, ενώ οι νομοθετικοί στόχοι μπορούν να βοηθήσουν στην καθοδήγηση της αλλαγής για την μείωση των εκπομπών CO2 στις μεταφορές. Η Ευρώπη χρειάζεται ένα ευρύ σύνολο κινήτρων και αντικινήτρων, όπως χρέωση υποδομών και φόρο στις αγοραπωλησίες παλαιών οχημάτων αλλά και ευνοϊκά φορολογικά κίνητρα, για να τονωθεί η ζήτηση για καινούρια ή νέα μοντέλα και να αναπληρωθούν τα οχήματα στους δρόμους της Ευρώπης με τα πιο καθαρά και μη ρυπογόνα μοντέλα.
Πιο συγκεκριμένα το 2022 στην ΕΕ κυκλοφορούσαν 289.601.441 οχήματα ενώ το 2021 κινούνταν στους ευρωπαϊκούς δρόμους 286.420.902 οχήματα με αποτέλεσμα ο αριθμός τους να έχει αυξηθεί κατά 3,1 εκατ. οχήματα.
Σε σύνολο 289 εκατ. οχημάτων τα 252 εκατ. αφορούν σε αυτοκίνητα, τα 30 εκατ. σε Vans, τα 6,4 εκατ. σε φορτηγά και οι 720.000 σε λεωφορεία.
Στην Ελλάδα σύμφωνα με τα στοιχεία του ACEA κυκλοφορούν 6,7 εκατ. οχήματα εκ των οποίων 5,5 εκατ. είναι αυτοκίνητα, οι 955.000 είναι vans, οι 224.000 είναι φορτηγά και τα 27.500 είναι λεωφορεία.
Όσον αφορά στην ηλικία των αυτοκινήτων η Ελλάδα αναδείχθηκε πρωταθλήτρια στην ΕΕ με τον γηραιότερο στόλο ΙΧ με την μέση ηλικία του να κυμαίνεται σε 17,3 έτη! Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η Εσθονία με μέση ηλικία 16,6 έτη και την πρώτη τριάδα συμπληρώνει η Λετονία με μέση ηλικία τα 15,2 έτη. Η μέση ηλικία των αυτοκινήτων στην ΕΕ είναι 12,3 έτη.
Στην κατηγορία των Vans η Ελλάδα επίσης διαθέτει τον γηραιότερο στόλο οχημάτων με την μέση ηλικία τους να ανέρχεται σε 21,4 έτη! Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η Ρουμανία με μέση ηλικία τα 15,8 έτη και στην τρίτη θέση η Πορτογαλία με μέση ηλικία τα 15,5 έτη. Η μέση ηλικία των Vans στην ΕΕ είναι 12,5 έτη.
Στην κατηγορία των φορτηγών η Ελλάδα επίσης διαθέτει τον γηραιότερο στόλο οχημάτων με την μέση ηλικία τους να ανέρχεται σε 23 έτη! Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η Εσθονία με μέση ηλικία 20,9 έτη και στην τρίτη θέση βρέθηκε η Ιταλία με 19,1 έτη. Η μέση ηλικία των φορτηγών στην ΕΕ είναι 13,9 έτη.
Στην κατηγορία των λεωφορείων η Ελλάδα επίσης έχει κατακτήσει την πρωτιά καθώς διαθέτει τον γηραιότερο στόλο οχημάτων με την μέση ηλικία τους να κυμαίνεται σε 18,8 έτη! Στην δεύτερη θέση ακολουθεί η Ρουμανία με 17,1 έτη και την πρώτη τριάδα συμπληρώνει η Πολωνία με την μέση ηλικία των οχημάτων να κυμαίνεται σε 16,1 έτη. Η μέση ηλικία των λεωφορείων στην ΕΕ είναι 12,5 έτη.
Όσον αφορά στα καύσιμα του στόλου οχημάτων στην ΕΕ το 50,6% κινούνται με βενζίνη, το 40,8% κινείται με diesel, το 1,2% είναι αμιγώς ηλεκτρικά, το 1% αφορά σε plug-in hybrid μοντέλα, το 3,1% είναι υβριδικά, το 0,6% κινείται με φυσικό αέριο, το 2,6% κινείται με Υγραέριο και το 0,2% κινείται με άλλο καύσιμο.
Στην Ελλάδα το 89,6% κινείται με βενζίνη, το 8,7% με diesel, το 0,1% με ρεύμα, το 0,1% αφορά σε plug-in hybrid μοντέλα, το 1,2% αφορά σε υβριδικά μοντέλα, το 1,2% είναι υβριδικά, από 0,1% κινούνται με φυσικό αέριο και υγραέριο και 0,2% με άλλο καύσιμο.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ