Το Zeekr 001, του κινεζικού ομίλου Geely, άρχισε να διατίθεται και στην ευρωπαϊκή αγορά φέρνοντας μέχρι και 2.144 λίτρα αποσκευών και ταυτόχρονα επιτάχυνση 0-100 km/h σε 2,1 δευτερόλεπτα.
Η Zeekr ιδρύθηκε μόλις πριν από δύο χρόνια, αλλά με τις υποδομές και την τεχνογνωσία της Geely -μητρικής της Volvo, της Polestar, της Lotus, της Smart κατά το ήμισυ, και άλλων- κατάφερε σε χρόνο ρεκόρ να παρουσιάσει το πρώτο της αυτοκίνητο, το ηλεκτρικό wagon Zeekr 001. Η Geely πίστεψε ότι με την ίδρυση μιας νέας premium εταιρείας μπορεί να προσεγγίσει νεαρότερους αγοραστές, κυρίως όσους απασχολούνται στους τομείς των νέων τεχνολογιών.
Το Zeekr 001 χρησιμοποιεί τη γνωστή πλατφόρμα SEA1 -από τα Volvo, Polestar, Lotus- αλλά είναι το πρώτο και μοναδικό station wagon που βασίζεται στην αρχιτεκτονική αυτή. Με μήκος 4,97 μέτρα και μεταξόνιο 3,005 μέτρων, είναι ένα μεγάλο wagon που χωρά έως και 2.144 λίτρα αποσκευών.
BUY NOW
Στη «βασική» έκδοσή του κινείται από δύο ηλεκτροκινητήρες -έναν σε κάθε άξονα- με συνδυαστική ισχύ 544 ίππων και ροπή 700 Nm. Αυτές οι προδιαγραφές του χαρίζουν επιτάχυνση 0-100 km/h σε 3,8 δευτερόλεπτα, ενώ η αυτονομία ξεκίνησε στην Κίνα από τα 700 χιλιόμετρα και με τη φετινή ανανέωση του αυτοκινήτου έφτασε στα 1.000 km. Και πειραματικά δοκιμάζονται και οι πρώτες (χίλιες, κατ’ αρχήν) μπαταρίες Qilin της CATL χωρητικότητας 140 kWh.
Μια βαθμίδα πιο πάνω βρίσκεται το εκρηκτικό Zeekr 001 FR: με δύο ακόμα -συνολικά τέσσερις- ηλεκτροκινητήρες η ισχύς του εκτοξεύεται στους 1.265 ίππους και το ίδιο το αυτοκίνητο από στάση στα 100 km/h σε μόλις 2,07 δευτερόλεπτα. Έτσι, είναι το ισχυρότερο και ταχύτερο station wagon του πλανήτη, αν και σε τέτοιους ρυθμούς οδήγησης η μπαταρία των 100 kWh θα στερεύει επίσης σε χρόνο-ρεκόρ.
Το Zeekr 001, λοιπόν, έκανε την εμπορική του πρεμιέρα στη Γερμανία πριν από λίγες μέρες, με αρχική τιμή που καθορίστηκε στη συγκεκριμένη χώρα στα 59.990 ευρώ. Όμως αυτή η τιμή αφορά σε μια τρίτη έκδοση, τη χαμηλότερη από όλες, με έναν ηλεκτροκινητήρα και απόδοσης «μόνο» 272 ίππων.
Η έκδοση αυτή συνδυάζεται αποκλειστικά με τη μπαταρία των 100 kWh, η οποία συνοδεύεται από εγγύηση 8 ετών ή 200.000 χιλιομέτρων. Οι τιμές των δύο ισχυρότερων εκδόσεων δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί, αλλά μπορεί κανείς να τις φανταστεί για την έκδοση FR δεδομένου ότι αυτή θα παράγεται σε μόνο 99 αντίτυπα το μήνα για όλο τον κόσμο.
Για να ελέγξει την εξωγήινη ισχύ του, αυτός ο κινέζικος αντίπαλος του Tesla Model S Plaid διαθέτει στους εμπρός τροχούς κεραμικά δισκόφρενα πίσω από τις ζάντες των 22 ιντσών, διαμέτρου 420 mm με 10πίστονες δαγκάνες, ενώ τα πίσω έχουν διάμετρο 410 mm με 4 δαγκάνες. Τα ελαστικά είναι υπερ-επιδόσεων, Pirelli P Zero, ενώ οι ρυθμιζόμενες αναρτήσεις είναι της γερμανικής KW Automotive.
Στο αμάξωμα του Zeekr 001 FR γίνεται εκτενής χρήση ανθρακονημάτων και έχουν τοποθετηθεί αρκετά επιπλέον αεροδυναμικά στοιχεία, καθώς στις στροφές το κινεζικό wagon ελέγχει δυνάμεις έως και 1.4 G. Ένα από τα πιο αξιοσημείωτα στοιχεία του, δε, είναι η κλίση των τροχών σε γωνία 90 μοιρών, ώστε να δύναται να παρκάρει με το πλάι. Και φυσικά, με τόση ισχύ, τα οδηγικά προφίλ περιλαμβάνουν και modes Drift και Πίστας.