Στο τέλος της δεκαετίας η Renault Ιταλίας παρήγγειλε από το γαλλικό εργοστάσιο 600 αντίτυπα αυτού του πολύ ιδιαίτερου beach car, μιας παραλλαγής του θρυλικό «κατρέλ» με την ονομασία Frog.
Οι Γάλλοι βάφτισαν αυτή την έκδοση με τον κωδικό JP4, και ένα από τα τελευταία του αντίτυπα που κατασκεύασαν βρίσκεται σήμερα σε άψογη κατάσταση, στα χέρια της βρετανικής εταιρείας Collecting Cars, και έχει βγει σε διαδικτυακή δημοπρασία που λήγει στις 18 Αυγούστου.
Το Renault 4 είναι ένα από τα θρυλικότερα τετράτροχα της αυτοκίνησης. Κατασκευαζόταν για περισσότερα από 30 χρόνια, και οι παραλλαγές και ειδικές του εκδόσεις είναι αναρίθμητες - μάλιστα, ορισμένες δεν έχουν καν βγει ποτέ στο φως.
BUY NOW
Μία από αυτές τις εκδόσεις είναι και το R4 Frog, μια ειδική παραγγελία της Renault Ιταλίας. Η γέννηση αυτού του beach car έχει τις ρίζες της στις αρχές της δεκαετίας του 1980. Δύο νεαροί Γάλλοι από τη Βρετάνη ξεκίνησαν να μετατρέπουν δύο αντίτυπα των Renault 4L και R6 σε beach buggies, ιδρύοντας στην πορεία την εταιρεία Car Systeme.
Σκοπός τους ήταν να κατασκευάζουν και να πουλούν αντίτυπα του 4L χωρίς πόρτες ή οροφή, για τη χρήση κυρίως στην παραλία και σε περιηγήσεις εκτός δρόμου. Πέραν της αφαίρεσης των θυρών και της οροφής, οι δύο μηχανικοί μείωσαν το μήκος του σασί κατά 20 εκατοστά, πρόσθεσαν roll-bar για να ενισχύουν την ακαμψία και ανύψωσαν την ανάρτηση.
Αισθητικά, προσέθεσαν προστατευτικά στους προφυλακτήρες και πλαστικές επενδύσεις περιμετρικά για περαιτέρω προστασία του αμαξώματος. Τον Ιούλιο του 1981 έλαβαν την έγκριση των γαλλικών αρχών για την κατασκευή τους, όμως οι εμπορικές τους φιλοδοξίες δεν ευοδόθηκαν ποτέ. Η Car Systeme κατέθεσε πτώχευση δύο φορές.
Ώσπου, το 1986 η Renault προσέγγισε τους δύο μηχανικούς από τη Βρετάνη, προτείνοντάς τους να λανσάρει η ίδια αυτό το beach car, σε μια ολόκληρη γκάμα με τον κωδικό JP4. Συγκεκριμένα, σε τρεις εκδόσεις με τις ονομασίες Belle-Ile, Noeud Pap και BeBop. Η τελευταία έκδοση κόστιζε τότε στη Γαλλία 65.000 φράγκα.
Πολύ σύντομα, η Renault Ιταλίας χτύπησε την πόρτα των Γάλλων για να παραγγείλει 600 αντίτυπα του JP4. Οι Ιταλοί το μετονόμασαν σε Frog (βάτραχο) για να το λανσάρουν στη χώρα τους - όμως το JP4 έμελλε να φτάσει εμπρός σε νέο αδιέξοδο: το 1990 η παραγωγή του σταμάτησε, μετά από 2.500 τροποποιημένα αντίτυπα του Renault 4.
Το αντίτυπο που βλέπετε στις φωτογραφίες είναι ένα από τα τελευταία R4 Frog που παρήχθησαν, το 1990. Το οδόμετρό του έχει μόλις 969 χιλιόμετρα, και τόσο το μαύρο αμάξωμα (με γκρί προστατευτικά) όσο και το εσωτερικό του βρίσκονται σε άρτια κατάσταση.
Διαθέτει λευκές ζάντες 13 ιντσών, ενώ η οροφή του έχει αντικατασταθεί από ίδιου χρώματος roll-bar που καλύπτεται τις βροχερές ημέρες από ένα γκρι ύφασμα. Ο πάγκος των πίσω επιβατών έχει τοποθετηθεί αντίστροφα, ώστε να κοιτάζουν προς τα πίσω, ενώ κάτω από το καπό βρίσκεται το τετρακύλινδρο εν σειρά μοτέρ Cleon-Fonte 1.0 λίτρου, που συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 4 σχέσεων.
Η αρχική τιμή που ορίστηκε για αυτό το Renault 4 Frog στη διαδικτυακή δημοπρασία ήταν 1.000 ευρώ. Όμως, μέσα σε 3 ημέρες, κατατέθηκαν 47 προσφορές και η τιμή του εκτοξεύθηκε στα 16.050 ευρώ. Δεν αποκλείεται μάλιστα, μέχρι τις 18 Αυγούστου που κλείνει η δημοπρασία, η τελική τιμή πώλησής του να ξεπεράσει τις 20.000 ευρώ.