Στο σφυρί η μυθική Mercedes αξίας 70 εκατομμυρίων που οδήγησαν στα GP οι Fangio και Moss

Mercedes W196 Streamliner

Η μυθική Mercedes-Benz W196, το “ασημένιο βέλος” των Grand Prix που είχαν οδηγήσει το 1954 οι Juan Manuel Fangio και Stirling Moss, βγαίνει σε δημοπρασία με αρχική τιμή που προκαλεί ίλιγγο.

Αυτή η Mercedes, ένα σύμβολο της εποχής των “ασημένιων βελών” της εταιρείας στα πρώτα χρόνια της επαγγελματικής Formula 1, πωλείται τώρα μαζί με άλλα 10 εμβληματικά οχήματα από τη συλλογή του Μουσείου της Πίστας Ταχύτητας της Ινδιανάπολης (IMS).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η διοίκηση της πίστας έχει αναθέσει την πώληση των 11 αυτοκινήτων του Μουσείου της στον οίκο RM Sotheby’s, σε διάφορες δημοπρασίες που θα λάβουν χώρα αυτό το Φθινόπωρο (2024).

Η W196 είναι η έκδοση Streamliner ‘Monza’ (1954) με τους καλυμμένους τροχούς, ενώ ένα ανάλογης σημασίας και αξίας αυτοκίνητο από τα 11 είναι μία Ferrari 250 LM του 1964.

Το γερμανικό μονοθέσιο οδηγήθηκε από δύο εκ των σπουδαιότερων οδηγών της F1 της δεκαετίας του 1950 - τον Αργεντινό Juan Manuel Fangio και τον Βρετανό Stirling Moss. Ο πρώτος κατέκτησε πέντε πρωταθλήματα της F1, και ο δεύτερος θεωρείται ένας από τους σπουδαιότερους οδηγούς της ιστορίας του motorsport που δεν έγιναν ποτέ παγκόσμιοι πρωταθλητές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Fangio οδήγησε αυτή τη W154 το 1954, όταν ακόμα ήταν σε διαμόρφωση ανοικτών τροχών, κατά τη διάρκεια ενός μη βαθμολογούμενου αγώνα στο Μπουένος Άιρες. Ο Moss θα βρισκόταν στο τιμόνι της την επόμενη χρονιά, αλλά όχι πριν η W196 αποκτήσει το αμάξωμα Streamliner, που διατηρεί μέχρι και σήμερα.

Κατά τη διάρκεια του Ιταλικού Grand Prix του 1955 στη Μόντσα, ο Moss έκανε με την W196 αυτή τον ταχύτερο γύρο. Μια δεκαετία αργότερα, η Mercedes-Benz δώρισε το μονοθέσιο στο IMS, και έφτασε σήμερα η τρέχουσα αξία του εκτιμάται μεταξύ 50 και 70 εκατομμυρίων δολαρίων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Ferrari 250 LM, αντίστοιχα, είναι επίσης ένα ορόσημο της ιστορίας της Scuderia. Τη συγκεκριμένη οδήγησαν οι Masten Gregory και Jochen Rindt, κερδίζοντας μια απρόσμενη νίκη στις 24 Ώρες του Le Mans το 1965. Ήταν η τελευταία επιτυχία της Ferrari σε αυτόν τον αγώνα, μέχρι την επιστροφή της -με νίκη- το 2023.

Η συγκεκριμένη 250 LM συμμετείχε σε οκτώ αγώνες, και όλοι εκτός από έναν ήταν 24ωροι αγώνες αντοχής. Συγκεκριμένα, η Scuderia τη χρησιμοποίησε τρεις φορές στις 24 Ώρες του Le Mans και τέσσερις φορές στις 24 Ώρες της Daytona.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το IMS απέκτησε αυτή την 250 LM το 1972, και έκτοτε την παρέθετε συχνά ως έκθεμα στις αυτοκινητικές εκδηλώσεις της Pebble Beach και στο Amelia Island Concours d’ Elegance.

Στα άλλα θρυλικά αυτοκίνητα που θα δημοπρατηθούν συμπεριλαμβάνεται ένα Ford GT40 Mk II του 1966 (που έκανε το ντεμπούτο του την ίδια χρονιά στο Sebring), μια Chevrolet Corvette SS Project XP64 του 1957 (ίσως η μοναδική ‘Vette με αμάξωμα από μαγνήσιο που κατασκευάστηκε ποτέ), και μια ειδικά κατασκευασμένη για Αναβάσεις Mercedes Brookland-Semmering Rennwagen του 1908.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα έσοδα από τις πωλήσεις των 11 αυτών υπερ-σπάνιων αυτοκινήτων θα διατεθούν για το ταμείο του Μουσείου της πίστας της Ινδιανάπολης, προκειμένου -μαζί με τη στήριξη των δωρητών και των μελών του- να διασφαλιστεί η οικονομική βιωσιμότητά του και να αναβαθμιστούν οι εγκαταστάσεις του.

Παρόλα αυτά, ένας από τους λόγους της πώλησης των 11 μυθικών αυτοκινήτων ήταν να ευθυγραμμιστεί η συλλογή του Μουσείου με τον θρυλικό αγώνα των 500 Μιλίων της Ινδιανάπολης και με την ιστορία της συγκεκριμένης πίστας.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ