Όταν ο θρυλικός δοκιμαστής της Lamborghini Valentino Balboni συνταξιοδοτήθηκε, η Lamborghini του έκανε δώρο κάτι μεγαλύτερο από ένα απλό bonus: την αφιερωμένη σε εκείνον έκδοση Gallardo Balboni.
Τη στιγμή που αποφάσισε να «κρεμάσει» τα αγωνιστικά γάντια του, ο Valentino Balboni είχε επί σαράντα διαδοχικά χρόνια οδηγήσει και εξελίξει στην πίστα το 80 τοις εκατό όλων των καινούριων Lamborghini της ιστορίας της εταιρείας.
Ο μύθος που θα συνοδεύει για πάντα τον Ιταλό οδηγό έδωσε στους διοικητές της Sant' Agata την υπέροχη ιδέα να κατασκευάσουν σε περιορισμένα αντίτυπα ένα supercar αποκλειστικά για εκείνον, που θα έφερε το όνομά του - και το supercar αυτό ήταν η Gallardo LP55-2 Balboni.
BUY NOW
Εξυπακούεται ότι το αυτοκίνητο είχε τον απόλυτο οδηγοκεντρικό προσανατολισμό: όχι μόνο μετέδιδε την κίνηση στους πίσω τροχούς, αλλά διέθετε και κλασσικό μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.
Ήταν η πρώτη πισωκίνητη Lamborghini μετά τη Diablo. Αφαιρόντας το διαφορικό και τα ημιαξόνια των εμπρός τροχών, το βάρος μειώθηκε κατά 30 κιλά, με αποτέλεσμα το σπριντ των 0-100 km/h να έρχεται σε 3,9 δευτερόλεπτα.
Η μειωμένη πρόσφυση κατά την εκκίνηση είχε ως αποτέλεσμα να ειναι δύο δέκατα πιο αργή σε σχέση με την τετρακίνητη Gallardo, αλλά φυσικά η απόφαση της ιταλικής εταιρείας δεν βασίστηκε στους απόλυτους αριθμούς επιδόσεων, αλλά στην οδηγικη αίσθηση της κίνησης στους πίσω τροχούς.
Για τον ίδιο σκοπό διέθετε διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης σε ποσοστό 45 τοις εκατό, νέες αντιστρεπτικές δοκούς και εκ νέου ρυθμισμένα αμορτισέρ και ελατήρια. Και, φυσικά, το «τοτέμ» της σπορ οδήγησης, το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, που μετέδιδε την ισχύ του V10 κινητήρα των 5.2 λίτρων στους πίσω τροχούς.
Η έκδοση ολοκληρώθηκε και με μια αισθητική παρέμβαση, μια λωρίδα λευκού και χρυσού χρώματος που διατρέχει εγκάρσια το -βαμμένο στο μαύρο Nero Noctis- αμάξωμα. Σε αρκετά σημεία, επίσης, μπορεί να εντοπίσει κανείς και το ειδικό έμβλημα με την υπογραφή του Valentino Balboni. Οι ζάντες είναι επίσης εξειδικευμένες, οι «Scorpius» με διάσταση 19 ιντσών, και κρύβουν μαύρες γυαλιστερές δαγκάνες.
Την εποχή εκείνη, η προτίμηση μηχανικού κιβωτίου από τους πελάτες της Lamborghini ήταν τόσο περιορισμένη που η ιταλική εταιρεία είχε αποφασίσει να στραφεί πλέον αποκλειστικά στα αυτόματα και σειριακά κιβώτια. Οπότε, η Gallardo Balboni ήταν μια λαμπρή εξαίρεση, απολύτως ταιριαστή στις υπηρεσίες του δοκιμαστή της εταιρείας τις τέσσερις προηγούμενες δεκαετίες.
To αντίτυπο της Gallardo Balboni που βλέπετε έχει καλύψει 26.792 χιλιόμετρα σε 12 χρόνια, και έχει συντηρηθεί επίσημα από την ιταλική εταιρεία. Στις αρχές Μαρτίου θα βγει σε δημοπρασία στη Βρετανία, από τη Silverstone Auctions στο μουσείο της RAF στο Λονδίνο. Η τιμή εκκίνησης υπολογίζεται στα περίπου 240 χιλιάδες Ευρώ.