Το ερώτημα φαντάζει απλό και η απάντηση εύκολη, στην πραγματικότητα ωστόσο ελάχιστοι γνωρίζουν τι πρόκειται να συμβεί αν γυρίσουν το κλειδί της μίζας της στιγμή που το αυτοκίνητο βρίσκεται εν κινήσει.
Μολονότι η χρήση του διακόπτη της μίζας όσο ένα αυτοκίνητο βρίσκεται εν κινήσει και ο κινητήρας του παραμένει σε λειτουργία αποτελεί ένα ακραίο σενάριο και μια κίνηση στην οποία ο οδηγός υπό κανονικές συνθήκες δεν θα πρέπει να πραγματοποιήσει.
Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να αγνοούμε πλήρως τι μπορεί να συμβεί αν καταφύγουμε στο διακόπτη της μίζας πριν το όχημα ακινητοποιηθεί και τον στρέψουμε είτε προς τη μία είτε προς την άλλη κατεύθυνση.
BUY NOW
Σε αυτό το σημείο οφείλουμε να σημειώσουμε ότι η «αντίδραση» του αυτοκινήτου σε μια τέτοια κίνηση μπορεί να διαφέρει από κατασκευαστή σε κατασκευαστή, ενώ είναι σχεδόν βέβαιο ότι το αποτέλεσμα θα είναι πολύ διαφορετικό συγκρίνοντας ένας αυτοκίνητο προηγούμενων δεκαετιών με μια σύγχρονη τετράτροχη πρόταση.
Σε παλαιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα η εντολή του οδηγού, το γύρισμα δηλαδή του διακόπτη της μίζας εν κινήσει σπάνια μπορεί να παρακαμφθεί από την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του αυτοκινήτου.
Έτσι λοιπόν αν γυρίσουμε το κλειδί αριστερόστροφα η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στον κινητήρα θα διακοπεί και θα τερματιστεί η λειτουργία του, ενώ δεξιόστροφη κίνηση θα εμπλέξει τη μίζα, παράγοντας έναν αποκρουστικό θόρυβο και την ανάλογη φθορά.
Σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου ίσως αποτρέψει την εμπλοκή της μίζας όσο ο κινητήρας βρίσκεται σε λειτουργία ή ακόμα και τη διακοπή της λειτουργίας του, «παραβλέποντας» την εντολή του οδηγού.
Αυτό συμβαίνει τόσο για την προστασία του κινητήρα και των επιμέρους τμημάτων του όσο και και την αποτροπή ζημιών στο σύστημα μετάδοσης και ειδικότερα στο κιβώτιο ταχυτήτων. Από τη στιγμή μάλιστα που το τελευταίο είναι αυτόματο, τότε η πιθανότητα να «ακυρωθεί» οποιαδήποτε κίνηση στον διακόπτη της μίζας όσο ο κινητήρας είναι σε λειτουργία και το όχημα κινείται είναι ακόμα μεγαλύτερη.
Στην περίπτωση που έχει σβήσει ο κινητήρας και εμείς επιχειρήσουμε να τον θέσουμε ξανά σε λειτουργία πριν το όχημα ακινητοποιηθεί, τότε θα πρέπει να εξασφαλίσουμε πρώτα την απεμπλοκή του συστήματος μετάδοσης (π.χ. πατώντας τον συμπλέκτη) και στη συνέχεια να γυρίσουμε τον διακόπτη της μίζας.
Αν από την άλλη θελήσουμε να σβήσουμε τον κινητήρα, πριν το όχημα ακινητοποιηθεί, τότε οφείλουμε να γνωρίζουμε ότι σταδιακά θα χάσουμε την υποβοήθηση στο σύστημα πέδησης και διεύθυνσης με ότι μπορεί να συνεπάγεται αυτό για την ικανότητά μας να ελέγξουμε την πορεία του αυτοκινήτου.
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ