Oι τρεις νέοι σταθμοί θα δώσουν τέλος στην απομόνωση της Δυτικής Αττικής από τα μέσα σταθερής τροχιάς. Πού θα κατασκευαστούν.
Στον αέρα βρίσκεται εδώ και λίγες εβδομάδες ο διαγωνισμός για την επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς το Ίλιον, ενός έργου που θα μειώσει αισθητά τους χρόνους ταξιδιού μεταξύ του κέντρου της Αθήνας και της Δυτικής Αττικής.
Η καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων συμμετοχής ήταν Τρίτη 28 Φεβρουαρίου του 2023, κάτι το οποίο άλλαξε με απόφαση που υπογράφει ο Διευθύνων Σύμβουλος της αναθέτουσας αρχής, Αττικό Μετρό, Νικόλαος Κουρέτας. Η νέα προθεσμία για τους ενδιαφερόμενους ορίστηκε για τις 17 Μαρτίου και ώρα 11.00 π.μ., κάτι που αποσκοπεί στην καλύτερη προετοιμασία των ενδιαφερόμενων σχημάτων.
BUY NOW
Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται σε 550 εκατ. ευρώ, με την προθεσμία ολοκλήρωσης του έργου να ορίζεται σε 57 μήνες, δηλαδή 4 χρόνια και 9 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης.
Η νέα γραμμή και οι σταθμοί
Η επέκταση της «Κόκκινης Γραμμής» προς τη Δυτική Αττική περιλαμβάνει γραμμή μήκους 4 χλμ. και τους 3 νέους σταθμούς Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο.
Ο Σταθμός «Παλατιανή» χωροθετείται στη διασταύρωση των οδών Θηβών και Ανδρέα Παπανδρέου και διαθέτει 2 εισόδους εκατέρωθεν της Οδού Θηβών.
Ο Σταθμός «Ίλιον» χωροθετείται στη διασταύρωση των οδών Θηβών και Ελαιών και διαθέτει 2 εισόδους εκατέρωθεν της οδού Θηβών και πρόβλεψη σύνδεσης/μετεπιβίβασης επιβατών με τον ομώνυμο Σταθμό της μελλοντικής επέκτασης της Γραμμής 4 προς Πετρούπολη.
Ο Σταθμός «Άγιος Νικόλαος» χωροθετείται κάτω από το τμήμα της ομώνυμης οδού και τμήμα του διαμορφωμένου χώρου πρασίνου που βρίσκεται μεταξύ των οδών Παραμυθιάς, Ολύνθου, Ζίτσης και Αγ. Νικολάου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η σύμβαση περιλαμβάνει και την επέκταση του Αμαξοστασίου Ελαιώνα σε γειτονική όμορη περιοχή εμβαδού περίπου 20 στρεμμάτων στη γωνία των οδών Αγίας Άννης και Πιερίας, η οποία σήμερα καταλαμβάνεται κυρίως αποθήκες του τέως εργοστασίου της Αθηναϊκής Χαρτοποιίας και από άλλες ιδιοκτησίες.
Με την ολοκλήρωση του έργου, οι μετακινήσεις από το Κέντρο της Αθήνας στη Δυτική Αττική (και αντίστροφα) θα πραγματοποιούνται σε χρόνο ρεκόρ, μιας και το δρομολόγιο Ίλιον-Σύνταγμα θα εκτελείται σε 20 λεπτά, και το Ίλιον-Ομόνοια σε 15 λεπτά.