Ποια αυτοκίνητα οδηγούσαμε πριν από 20 χρόνια -Αυτά είναι τα μοντέλα που έσπαγαν ταμεία

Peugeot 206

Η αυτοκίνηση έχει αλλάξει τόσο πολύ τις τελευταίες δεκαετίες που την σήμερον εποχή επιλέγουμε μοντέλα κατηγοριών που ήταν ανύπαρκτα το 2004.

Αλήθεια, έχετε αντιληφθεί πόσο έχει αλλάξει η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου τα τελευταία είκοσι χρόνια; Ως γνωστόν, οι προδιαγραφές ασφάλειας και οι εκπομπές ρύπων έχουν γίνει πολύ πιο αυστηρές, και σε συνδυασμό με την βιομηχανία που έχει κάνει τεχνολογικά άλματα, άλλαξαν σε μεγάλο βαθμό την αγορά αυτοκινήτου. Για αυτό τον λόγο, είναι ενδιαφέρον να δούμε τι αυτοκίνητα αγόραζαν οι Ευρωπαίοι το 2004 και να συγκρίνουμε τις πωλήσεις τους με τις αντίστοιχες φετινές.

Ας τα πάρουμε όμως όλα από την αρχή. Το πρώτο εξάμηνο του 2004, τα μικρά αυτοκίνητα πόλης αντιπροσώπευαν το ήμισυ του συνόλου των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Τότε βλέπετε δεν υπήρχαν πολλά SUV και τα προτιμούσαν αυτοί που είχαν πραγματικά ανάγκη την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και φυσικά την τετρακίνηση (τότε δεν υπήρχαν δικίνητα SUV). Οι περισσότεροι Ευρωπαίοι οδηγούσαν 5θυρα χάτσμπακ των B και C Segment.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ford Focus

Στην πραγματικότητα, εκείνη την εποχή, το Top 10 της Ευρώπης αποτελούνταν εξ ολοκλήρου από χάτσμπακ μοντέλα. Το πιο δημοφιλές SUV εκείνης της εποχής ήταν το Toyota RAV4 που καταλάμβανε την 42η θέση των πωλήσεων, με τον ηγέτη των πωλήσεων να είναι το Peugeot 206 που προσφερόταν σε 5θυρο χάτσμπακ και στέισον βάγκον, καθώς και σε cabrio coupe.

Σήμερα, τέσσερα από τα δέκα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα στην αγορά της Ευρώπης είναι SUV, με το VW T-Roc να καταλαμβάνει την τέταρτη θέση. Ταυτόχρονα, τα μικρά αυτοκίνητα έχασαν «την γη κάτω από τα πόδια τους». Το μερίδιο αγοράς τους μειώθηκε από 50,4% το πρώτο εξάμηνο του 2004, σε 29,7% το πρώτο εξάμηνο του 2024.

Η πτώση των 5θυρων χάτσμπακ μπορεί να εξηγηθεί, καθώς ακολούθησε μια «έκρηξη» στις πωλήσεις των SUV. Ενώ για παράδειγμα πριν είκοσι χρόνια υπήρχαν μόνο 458.400 SUV ταξινομημένα στην Ευρώπη, το 5,5% της συνολικής αγοράς, τα στοιχεία πωλήσεων του πρώτου εξάμηνου του 2024 δείχνουν ότι η ζήτηση για αυτά τα μοντέλα έχει εκτοξευθεί και ανέρχεται στα 3,58 εκ. αυτοκίνητα, δηλαδή το 52% της αγοράς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Renault Clio

Θύματα βέβαια της επέλασης των crossover και SUV υπήρξαν και σε άλλες κατηγορίες, με το μερίδιο αγοράς των MPV (πολυμορφικά) να πέφτει από το 15,2% στο 3,2%, των station wagon από το 12,2% στο 8,8%, τα σεντάν από το 10,5% στο 3,7% και τα σπορ μοντέλα από το 4,5% στο 1,4%.

Ένα άλλο περίεργο γεγονός από εκείνη την εποχή είναι ότι η Volkswagen δεν ηγείται των πωλήσεων στην Ευρώπη, αλλά η Renault με περισσότερα από 852.000 αυτοκίνητα το πρώτο εξάμηνο του 2004. Το αντίστοιχο διάστημα η γερμανική εταιρεία κατέγραψε πωλήσεις 706.700 αυτοκινήτων. Ωστόσο, το μερίδιο της VW αυξήθηκε από 9,5% το πρώτο εξάμηνο του 2004 σε 10,3% για το αντίστοιχο διάστημα της χρονιάς που διανύουμε.

Πωλήσεις πρώτου εξαμήνου 2004
1. Renault (852.523 αυτοκίνητα)
2. Volkswagen (785.301 αυτοκίνητα)
3. Opel/Vauxhall (743.847 αυτοκίνητα)
4. Ford (716.030 αυτοκίνητα)
5. Peugeot (654.869 αυτοκίνητα)

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πωλήσεις πρώτου εξαμήνου 2024
1. Volkswagen (706.656 αυτοκίνητα)
2. Toyota (481.040 αυτοκίνητα)
3. BMW (396.205 αυτοκίνητα)
4. Skoda (376.768 αυτοκίνητα)
5. Renault (362.667 αυτοκίνητα)

Peugeot 307

Όσον αφορά τους κατασκευαστές, δεν υπάρχουν αλλαγές στην πρώτη θέση. Ο Όμιλος Volkswagen ηγείται με μερίδιο αγοράς 18% (σήμερα είναι σχεδόν 26%) και ακολουθείται από την PSA με μερίδιο 14% (η Peugeot, η Citroen και η DS Automobiles αντιπροσωπεύουν πλέον το 8,6% της συνολικής αγοράς) και την Ford. Το μερίδιο αγοράς της τελευταίας ανήλθε σε 11,3% το πρώτο εξάμηνο του 2024, έναντι 3,6% φέτος.

Top 5 κατασκευαστές για το πρώτο εξάμηνο 2004
1. Όμιλος Volkswagen (1.492.928 αυτοκίνητα)
2. Όμιλος PSA (1.170.815 αυτοκίνητα)
3. Ford (932.863 αυτοκίνητα)
4. GM (888.388 αυτοκίνητα)
5. Renault (877.311 αυτοκίνητα)

Top 5 κατασκευαστές για το πρώτο εξάμηνο 2024
1. Όμιλος Volkswagen (1.753.149 αυτοκίνητα)
2. Όμιλος Stellantis (1.142.090 αυτοκίνητα)
3. Renault (666.319 αυτοκίνητα)
4. Hyundai-Kia (558.747 αυτοκίνητα)
5. Toyota (517.472 αυτοκίνητα)

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε γενικές γραμμές, η Volkswagen, η Toyota, οι τρεις premium κατασκευαστές της Γερμανίας, η Skoda, η Hyundai, η Kia και η Dacia είναι οι μάρκες που έχουν κερδίσει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς τα τελευταία 20 χρόνια στην Ευρώπη. Σε αυτές βέβαια θα πρέπει να προσθέσουμε και τις νεότερες ελεύσεις σε αυτή, όπως η Tesla, η CUPRA και η MG Motors.

Dacia Sandero Stepway

Από την άλλη, ορισμένα μοντέλα παραμένουν στο Top 5 των πωλήσεων και ας έχουν περάσει δύο δεκαετίες. Για την ακρίβεια, μόνο τρία μοντέλα «επέζησαν» από το Top 5 του 2004. Το Peugeot 206 καταλάμβανε την κορυφή των πωλήσεων της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου πριν από 20 χρόνια και ο διάδοχός του, το 208, είναι τώρα το πέμπτο μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη. Το VW Golf τερμάτισε δεύτερο το πρώτο εξάμηνο του 2004, καθώς και το αντίστοιχο φετινό διάστημα. Το Renault Clio κατάλαβε την τέταρτη θέση τους πρώτους έξι μήνες του 2004 και το αντίστοιχο διάστημα φέτος το βρήκε στην τρίτη θέση. Το υπόλοιπο φετινό Top 5 συμπληρώνεται από το Dacia Sandero και το VW T-Roc.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Top 5 πωλήσεων του 2004 (πρώτο εξάμηνο)
1. Peugeot 206 (296.359 αυτοκίνητα)
2. Volkswagen Golf (294.739 αυτοκίνητα)
3. Peugeot 307 (265.450 αυτοκίνητα)
4. Renault Clio (230.875 αυτοκίνητα)
5. Ford Focus (224.728 αυτοκίνητα)

Top 5 πωλήσεων του 2024 (πρώτο εξάμηνο)
1. Dacia Sandero (144.626 αυτοκίνητα)
2. Volkswagen Golf (126.069 αυτοκίνητα)
3. Renault Clio (114.225 αυτοκίνητα)
4. Volkswagen T-Roc (111.588 αυτοκίνητα)
5. Peugeot 208 (106.601 αυτοκίνητα)

VW T-Roc

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ