Έρευνα: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν θα σώσουν τον πλανήτη

EV Charging City

Η παραγωγή και η εξάπλωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2050 δεν θα είναι αρκετή για να συμβάλλει καθοριστικά στην επίτευξη των στόχων της Συμφωνίας του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Προκειμένου να περιοριστεί η αύξηση της θερμοκρασίας στον 1,5 βαθμό Κελσίου το 2050, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα πρέπει να αντιπροσωπεύουν το 57,5% του συνόλου των αυτοκινήτων που θα κατασκευάζονται το 2030. Ωστόσο, σύμφωνα με την έρευνα της μη κυβερνητικής οργάνωσης InfluenceMap, σύμφωνα με τη μέχρι στιγμής εξάπλωση των EV ο αριθμός αυτός δεν θα ξεπεράσει το 32% μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η InfluenceMap υποστηρίζει, συγκεκριμένα, ότι ο στρατηγικός σχεδιασμός των αυτοκινητοβιομηχανιών για τον εξηλεκτρισμό της γκάμας τους δεν θα είναι αρκετός για να πετύχει το χρονοδιάγραμμα, παρά τα κίνητρα που δίνουν οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις για την αγορά ενός EV και την απαγόρευση πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης μέχρι το 2035.

Ο διεθνής φορέας ενέργειας International Energy Agency (IEA) υπολόγισε πως για να επιτευχθούν οι στόχοι της κλιματικής συμφωνίας των Παρισίων, τα αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων θα πρέπει να αντιπροσωπεύουν το 57,5% όλων των νέων οχημάτων που πωλούνται παγκοσμίως το 2030, το 20% του συνόλου των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στον πλανήτη την ίδια χρονιά, και το 86% του συνόλου το 2050.

Όμως, η InfluenceMap υπολογίζει πως, με τα μέχρι στιγμής δεδομένα και με τον προγραμματισμό των εργοστασίων, το 68% των νέων αυτοκινήτων που θα παράγονται το 2029 θα έχουν κινητήρα εσωτερικής καύσης (συμβατικά και υβριδικά) και μόνο το 32% θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι δύο μοναδικοί παγκόσμιοι μεγάλοι κατασκευαστές που θα καλύπτουν το στόχο του 57,5% το 2030 θα είναι η Tesla, που παράγει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα, και οριακά η Mercedes-Benz που θα έχει σε ποσοστό 56% ηλεκτρικά στη γκάμα της στο τέλος αυτής της δεκαετίας. Ακολουθεί η BMW με ποσοστό 45% και η Volkswagen με 43%.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο γιγάντιος όμιλος Stellantis και οι άλλοι μεγάλοι παγκόσμιοι κατασκευαστές (GM, Ford, Renault, Hyundai-KIA) θα έχουν αμιγώς ηλεκτρικά σε ποσοστό 27-40% μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Στο τέλος της λίστας αυτής βρίσκονται οι Ιάπωνες, που έχουν επιλέξει να επενδύσουν ευρέως αυτά τα χρόνισ αστην υβριδική τεχνολογία: η Nissan θα έχει ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε ποσοστό 22% της γκάμας της το 2030, ενώ η Honda σε ποσοστό 18%.

Πάντως, δεδομένης της τεράστιας έκτασης και όγκου πωλήσεων στην αγορά της Κίνας, σημαντικό ρόλο για την επίτευξη των στόχων της συμφωνίας του Παρισιού θα διαδραματίσουν οι κινεζικές εταιρείες κατασκευής αυτοκινήτων, των οποίων το μερίδιο από την παγκόσμια παραγωγή θα αυξηθεί από 12% το 2021 σε 40% το 2029.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αντιθέτως, τροχοπέδη για τη μετάβαση σε πιο κλιματικά ουδέτερη αυτοκίνηση είναι η ραγδαία αύξηση του μεριδίου αγοράς των SUV. Σύμφωνα με την InfluenceMap, η κατηγορία αυτών των αυτοκινήτων θα διευρυνθεί από το 39% στις 47% της αγοράς μέσα στα επόμενα χρόνια, «ρισκάροντας έτσι να ακυρώσει σε σημαντικό βαθμό πολλά από τα επιτεύγματα μείωσης των εκπομπών ρύπων που θα επιτευχθούν από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα», σύμφωνα με τον φορέα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ