Ένας ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 636 ίππων, η πλατφόρμα 800V (ταχείας φόρτισης) και το κιβώτιο δύο ταχυτήτων βρίσκονται στα εντυπωσιακά πλάνα της θυγατρικής της Volvo για τα EV του μέλλοντός της.
Η Polestar, το αμιγώς ηλεκτρικό παρακλάδι της Volvo, εξελίσσει την πλατφόρμα των 800V σε συνεργασία τόσο με τη Volvo όσο και με τη Lotus - δεδομένου ότι και η τρεις εταιρείες βρίσκονται υπό την ίδια στέγη, του κινεζικού γίγαντα Geely. Ωστόσο, ο ηλεκτροκινητήρας και το κιβώτιο θα είναι κατασκευές αποκλειστικά της Polestar.
Η απόφαση της Polestar να εξελίξει κιβώτιο ταχυτήτων για ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι κάπως παράδοξη, δεδομένου ότι αυτή δεν είναι μια δημοφιλής μηχανολογική επιλογή για τα EV - παρότι την έχουν επιλέξει η Porsche για την Taycan κι η Audi για το E-Tron GT.
BUY NOW
Αντίθετα, ο ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 636 ίππων αναμφίβολα θα είναι αρκετά δημοφιλής, με τη σχεδόν διπλάσια ισχύ του σε σχέση με εκείνον της Taycan. Σύμφωνα με πληροφορίες, το project της εξέλιξής του έχει τον κωδικό Ρ10 εντός των τειχών της σουηδικής εταιρείας, και περιλαμβάνει την τοποθέτηση ηλεκτροκινητήρα και κιβωτίου μέσα στην ίδια μονάδα - ώστε να τοποθετούνται μαζί σε κάθε άξονα στα τετρακίνητα Polestar του μέλλοντος.
Εντύπωση, πάντως, προκαλούν και οι πληροφορίες ότι ο συγκεκριμένος κινητήρας και το κιβώτιο που εξελίσσει η Polestar δεν θα είναι διαθέσιμα στη Volvo και στη Lotus. Ίσως αυτό εντάσσεται στο όραμα των διοικητών της σουηδικής εταιρείας να τη δομήσουν ως άμεσο ανταγωνιστή -από άποψη σχεδιασμού, απόδοσης και καινοτομίας- της Porsche.
Κατά συνέπεια, ίσως το Polestar 5 -που θα αποτελέσει την έκδοση παραγωγής του πρωτοτύπου Precept που πρόσφατα αποκάλυψε η Polestar- να είναι ένας άμεσος και ισχυρότερος ανταγωνιστής της Taycan. Από την άλλη, με την τοποθέτηση δύο κινητήρων Ρ10 (έναν σε κάθε άξονα) σε ένα τετρακίνητο sedan της Polestar, αυτό με άνεση θα μπορεί να ανταγωνιστεί το Tesla Model S Plaid.
Όσο για την ηλεκτρική πλατφόρμα που η Polestar εξελίσσει μαζί με τις Volvo και Lotus, αυτή θα είναι δεκτική σε μπαταρία χωρητικότητας ως και 103 kWh και θα διαθέτει τεχνολογία 800V - η οποία θα επιτρέπει την ταχεία φόρτιση σε ποσοστό 80% σε 20 λεπτά, και μαζί την αμφίδρομη φόρτιση V2Χ. Δηλαδή, την παροχή ρεύματος από το αυτοκίνητο για τη φόρτιση οποιασδήποτε ηλεκτρικής συσκευής ή ακόμα και άλλου αυτοκινήτου.