Η βαριά βιομηχανία είναι ένας ακόμη τομέας που έχει δεχτεί πλήγμα στην Ουκρανία από την εισβολή της Ρωσίας, ωστόσο και εδώ βλέπουμε αξιοζήλευτη προσαρμοστικότητα για να κρατηθεί η παραγωγή «ζωντανή».
Η Ουκρανία είναι μια ευρωπαϊκή χώρα που διαθέτει πολυσχιδή και ανεπτυγμένη βαριά βιομηχανία και αποτελεί ένα σημαντικό επενδυτικό «έδαφος» και για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Με την εισβολή της Ρωσίας στις 24 Φεβρουαρίου το παραπάνω έγινε ιδιαίτερα αισθητό αφού αρκετοί κατασκευαστές που εφοδιάζονται με εξαρτήματα από εργοστάσια επί ουκρανικού εδάφους αναγκάστηκαν, έστω και προσωρινά, να αναστείλουν την παραγωγή για κάποια από τα μοντέλα τους, τουλάχιστον μέχρι να βρεθεί μια λύση για τον εφοδιασμό των γραμμών παραγωγής τους.
BUY NOW
Μέρος αυτής της λύσης φαίνεται να έρχεται και από τους ίδιους τους Ουκρανούς, οι οποίοι δείχνουν ακόμη μία φορά την ευελιξία τους μεταφέροντας και εκκινώντας ξανά την παραγωγή.
Για παράδειγμα, η γερμανική Leoni, ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές ηλεκτρονικών των τεσσάρων τροχών, διαθέτει δύο εργοστάσια παραγωγής καλωδιώσεων για χρήση σε αυτοκίνητα και είχε αναγκαστεί να τα κλείσει στην αρχή του πολέμου για την ασφάλεια των υπαλλήλων της.
Μάλιστα, με τα δύο τρίτα του εργατικού της δυναμικού να αποτελούνται από γυναίκες, έδωσε την δυνατότητα σε όσες το επιθυμούσαν να μεταφερθούν μαζί με τα παιδιά τους στο εργοστάσιο που διαθέτει στη Ρουμανία.
Η προσωρινή παύση των εν λόγω εργοστασίων δεν άργησε να δημιουργήσει προβλήματα στις γραμμές παραγωγής των εργοστασίων αρκετών κατασκευαστών επί ευρωπαϊκού εδάφους με το μεγαλύτερο πρόβλημα να το αντιμετωπίζουν οι BMW και Volkswagen.
Οι Ουκρανοί κατάφεραν να υπερκεράσουν αυτό το εμπόδιο με θαυμαστό τρόπο λύνοντας εν μέρει και το αντίστοιχο πρόβλημα στην εφοδιαστική αλυσίδα καθώς πολλά από τα υλικά και εξαρτήματα που χρησιμοποιούν για την παραγωγή των καλωδιώσεων προέρχονται από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αλλά και από τις Η.Π.Α. και Κίνα.
Με τους Ουρανούς άνδρες που εργάζονταν ως οδηγοί φορτηγών, να απαγορεύεται να φύγουν από την χώρα ακόμη και για σύντομο χρονικό διάστημα, οι γυναίκες ήταν εκείνες που ανέλαβαν αρχικά να οδηγούν τα βαρέως τύπου οχήματα για να περάσουν τα σύνορα και να γυρίσουν πίσω για να εφοδιάζουν τα εργοστάσια.
Τα καταφύγια βοήθησαν επίσης στο να μείνει ζωντανή η παραγωγή με τους Ουκρανός να μεταφέρονται σε αυτά που ήταν πιο κοντά στα εργοστάσια. Αρκετά από αυτά, που κατασκευάστηκαν τις ημέρες της Σοβιετικής Ένωσης, ήταν στις αρχές του πολέμου πλημμυρισμένα και άδειασαν με τη χρήση ειδικού εξοπλισμού που στάλθηκε από την Γερμανία. Έτσι στις αρχές Μαρτίου ξεκίνησε ξανά η παραγωγή στα εργοστάσια με μία ημερήσια βάρδια, στην οποία ήρθε να προστεθεί αργότερα και μία δεύτερη, με τους εργαζόμενους να μπορούν να βρουν τώρα πολύ πιο γρήγορα προστασία σε περίπτωση επίθεσης.10+
Να σημειωθεί ότι η λειτουργία των δύο εργοστασίων της Leoni είναι αυτή τη στιγμή εθελοντική και πως πληρώνονται κανονικά ακόμη και οι εργάτες που δεν θέλουν να συμμετέχουν, υπό το φόβο ενός βομβαρδισμού ή πυραυλικού χτυπήματος.
Με τους οδηγούς φορτηγών να έχουν τώρα αντικατασταθεί από άνδρες με ηλικία μεγαλύτερη των 60 ετών, ο ρυθμός της εφοδιαστικής αλυσίδας έχει επιστρέψει σχεδόν σε προπολεμικά επίπεδα, με τη Leoni να ανακοινώνει ότι απουσιάζει περίπου το 10% του εργατικού της δυναμικού που φτάνει στην Ουκρανία περί τους 7.000 υπαλλήλους.