Τα κουμπιά στο αυτοκίνητο δεν πρόκειται να εξαφανιστούν

Skoda Superb 2024

Μπορεί να ζούμε σε μία εποχή διαρκούς ψηφιοποίησης και οι αυτοκινητοβιομηχανίες να στρέφονται σε οθόνες αφής, όμως ίσως αναγκαστούν να αλλάξουν ρότα.

Κι αυτό διότι έρευνες έχρισαν τους φυσικούς διακόπτες και τα κουμπιά στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, ως ένα χαρακτηριστικό ασφαλείας. Βάσει αυτών, ο Euro NCAP αναμένεται να πιέσει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να σταματήσουν τη ρότα κατάργησης των κουμπιών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως τα κινητά τηλέφωνα άλλαξαν στην πάροδο του χρόνου, το ίδιο συμβαίνει και με το εσωτερικό των αυτοκινήτων, αν και πρέπει να σημειωθεί και μία επιπλέον παράμετρος. Με αρωγό την τεχνολογία που έχει κάνει πολλά βήματα προς τα εμπρός, οι κατασκευαστές δεν επιλέγουν την οδό της ψηφιοποίησης μόνο για αισθητικούς λόγους ή για να ακολουθήσουν το ρεύμα.

Το κάνουν και για λόγους οικονομικούς αφού είναι φθηνότερο να συγκεντρώνονται όλες οι λειτουργίες σε μία οθόνη, αντί να υπάρχει ένα κουμπί για κάθε λειτουργία. Επίσης πόσα διαφορετικά design να μπορούν να γίνουν και τέλος, μη ξεχνάμε πως η αναβάθμιση του εξοπλισμού ψηφιακά και η προσθήκη νέων λειτουργιών, δεν θα ήταν εφικτή με… κουμπιά.

Όμως τα παραπάνω έχουν και τίμημα αφού η συσσώρευση των χειρισμών μέσω μίας οθόνης αφής, καθιστά όλο και πιο συχνή την ανάγκη του οδηγού να παίρνει το βλέμμα από το δρόμο. Και γι’ αυτό, ο Euro NCAP θέλει πλέον να αλλάξει η ρότα από τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Δεν μπορεί να το επιβάλλει αλλά έχει τον τρόπο του και είναι ένας τρόπος αποτελεσματικός.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από το 2026, ο ανεξάρτητος οργανισμός θα απονέμει βαθμολογία πέντε αστέρων μόνο στα αυτοκίνητα που διαθέτουν φυσικά κουμπιά ή διακόπτες για τον έλεγχο τουλάχιστον πέντε τομέων: φλας, προειδοποιητικά φώτα (δηλαδή όλα τα φλας ταυτόχρονα), κόρνα, υαλοκαθαριστήρες και ενεργοποίηση την κλήση έκτακτης ανάγκης eCall SOS. Και δεν αποκλείεται ο αριθμός αυτός να αυξηθεί στο μέλλον.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ