Νέες πινακίδες οδικής κυκλοφορίας κάνουν την εμφάνισή τους στο ευρωπαϊκό οδικό δίκτυο, το οποίο αρχίζει και φιλοξενεί όλο και περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως και οχήματα μικροκινητικότητας.
Τεράστιες είναι οι αλλαγές που συντελούνται στους δρόμους της Ευρώπης, λόγω της επέλασης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και της προώθησης των μέσων μικροκινητικότητας, όπως είναι τα ποδήλατα και τα ηλεκτρικά πατίνια.
Με δεδομένη, λοιπόν, την αναδιάρθρωση του αστικού τοπίου, τα κράτη-μέλη της ΕΕ αρχίζουν να προχωρούν σε ορισμένες παρεμβάσεις, συμπεριλαμβανομένης της εισαγωγής νέων πινακίδων οδικής σήμανσης, αλλά και της επικαιροποίησης των υφιστάμενων.
BUY NOW
Μία από τις χώρες οι οποίες έχουν ήδη παρουσιάσει τα νέα σήματα είναι η Ισπανία, η οποία θα αρχίσει να τα τοποθετεί στους δρόμους στα μέσα του 2023. Ας δούμε κάποια από αυτά:
Την εμφάνισή της στο ισπανικό οδικό δίκτυο θα κάνει η ρυθμιστική πινακίδα R-118 η οποία θα υποδεικνύει απαγόρευση εισόδου στα οχήματα μικροκινητικότητας, όπου μεγάλοι πρωταγωνιστές είναι τα ηλεκτρικά ποδήλατα. Παράλληλα, θα υπάρχει και η πινακίδα R-119, η οποία θα απαγορεύει την κίνηση και των συμβατικών ποδηλάτων.
Ακόμα, θα εμφανιστούν και πινακίδες αναγγελίας κινδύνου σε σχήμα τριγώνου με κόκκινο πλαίσιο και θα απεικονίζουν έναν ποδηλάτη. Η πρώτη (P-22) θα ενημερώνει τους οδηγούς ότι επίκειται ποδηλατόδρομος, και η δεύτερη (P-22b) ότι επίκεται δρόμος με συχνή διέλευση ποδηλατών.
Επιπροσθέτως, θα υπάρξουν πινακίδες που θα υποδεικνύουν υποχρέωση διέλευσης των οχημάτων μικροκινητικότητας (R-420) ή ποδηλατών και οχημάτων μικροκινητικότητας (Ρ-421). Παράλληλα, ενημερώνουν τους χρήστες των υπόλοιπων οχημάτων ότι απαγορεύεται να εισέλθουν στους εν λόγω δρόμους.
«Παρών» σε πολλούς δρόμους θα δίνει, επίσης, το σήμα R-422 που θα γνωστοποιεί στους ποδηλάτες ότι πρέπει να κατέβουν από το ποδήλατό τους και να συνεχίζουν τη διαδρομή τους με τα πόδια.
Ακόμα, οι πολίτες της Ισπανίας θα δουν και κάποιες τετράγωνες πινακίδες με μπλε φόντο και θα γνωστοποιούν στους χρήστες του οδικού δικτύου την ύπαρξη τμημάτων για πεζούς, οχήματα μικροκινητικότητας ή ποδήλατα.
Αναλυτικότερα, η πινακίδα S-37 θα ενημερώνει τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι επίκεται δρόμος αποκλειστικά για την κυκλοφορία οχημάτων μικροκινητικότητας (+ απαγόρευση εισόδου για τα υπόλοιπα οχήματα).
Η πινακίδα S-43 θα είναι χωρισμένη σε δύο τμήματα. Στο ένα απεικονίζεται ένα ποδήλατο και ένα ηλεκτρικό πατίνι και στο δεύτερο τμήμα ένας πεζός. Υποδεικνύει ότι ακολουθεί δρόμος απεκλειστικά για πεζούς, ποδήλατα και οχήματα μικροκινητικότητας.
Η πινακίδα S-45 υποδεικνύει ότι ακολουθεί ποδηλατόδρομος και η S-46 ότι υπάρχει διάβαση πεζών, αλλά και τμήμα του δρόμους για ποδηλάτες.
Μεγάλο ενδιαφέρον συγκεντρώνει και η πινακίδα που R-120 η οποία θα απαγορεύει την κίνηση των αυτοκινήτων, εξαιρουμένων αυτών που εκπέμουν λίγους ή καθόλου ρύπους.
Πρόκειται για ζώνες που παραπέμπουν στον «πράσινο δακτύλιο» της Αθήνας, αλλά το πλαίσιο της εφαρμογής του θα είναι σαφώς αυστηρότερο, καθώς θα αποκλείονται από αυτές οχήματα τα οποία δεν είναι αμιγώς ηλεκτρικά ή έστω plug-in υβριδικά.
Στο ισπανικό οδικό δίκτυο, ακόμα, θα εμφανιστούν οι πινακίδες S1-b και S1-c. Η πρώτη γνωστοποιεί στους οδηγούς ότι ακολουθεί κόμβος που οδηγεί σε αυτοκινητόδρομο και η δεύτερη ότι ακολουθεί δρόμος τριών λωρίδων, με την κυκλοφορία να επιτρέπεται και στις δύο κατευθύνσεις.
Παράλληλα, θα υπάρξουν και κάποια σήματα που θα ανανενωθούν με χαρακτηριστικό παράδειγμα την πινακίδα αναγγελίας κινδύνου P-33 που υποδηλώνει είσοδο σε δρόμο με μη επαρκή ορατότητα (π.χ. λόγο ομίχλης, κάτι ήδη παρατηρούμε σε ορεινές περιοχές της χώρας μας).
Επανασχεδιασμένη θα είναι και η πινακίδα αναγγελίας κινδύνου P-21 που γνωστοποιεί την έντονη παρουσία παιδιών στην περιοχή, τα οποία ενδέχεται να επιχειρήσουν να διασχίσουν τον δρόμο.
Σημειώνεται, τέλος, ότι αντίστοιχες πινακίδες αναμένεται να κάνουν την εμφάνισή τους, αργότερα, και στην Ελλάδα, όπου τα οχήματα μικροκινητικότητας και η ηλεκτροκίνηση προελαύνουν με γοργούς ρυθμούς.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ