Καταμεσίς του ευρωπαϊκού χειμώνα, η Opel δίνει έμφαση στην τετρακίνηση με το ηλεκτρικό All Wheel Drive του υβριδικού Grandland Hybrid4, είτε με το Optimum AWD των Insignia και Insignia GSi με torque vectoring.
Με δύο διαφορετικούς τύπους τετρακίνησης για τα Grandland και Insignia, η Opel αποσκοπεί να προσφέρει την κορυφαία ασφάλεια και οδηγική ψυχαγωγία της τετρακίνησης στον πάγο και το χιόνι μέσα από τα μεγάλα της, οικογενειακά SUV και sedan / Sports Tourer estate.
Το υβριδικό Opel Grandland Hybrid4 συνδυάζει την ισχύ του βενζινοκινητήρα 1.6 Turbo με δύο ηλεκτροκινητήρες για να επιτύχει συνολική ισχύ 300 ίππων. Καθένας από τους ηλεκτροκινητήρες βρίσκεται στον κάθε άξονα, και αποδίδει 110 και 113 ίππους εμπρός και πίσω αντίστοιχα.
BUY NOW
Ο μπροστινός ηλεκτροκινητήρας μεταδίδει την ισχύ του στους εμπρός τροχούς, ενώ ο πίσω άξονας φιλοξενεί το δεύτερο ηλεκτρικό μοτέρ και το διαφορικό. Η συνδυαστική τους λειτουργία μετατρέπει το Grandland Hybrid4 σε μόνιμα και «ηλεκτρικά» τετρακίνητο, καθώς η κεντρική ηλεκτρονική μονάδα ελέγχει τη ροπή σε κάθε τροχό ξεχωριστά για να εξασφαλίζει διαρκώς τη βέλτιση πρόφυση.
Παράλληλα, η διάθεση της ροπής των ηλεκτροκινητήρων από το μηδέν, με το άγγιγμα του γκαζιού, βελτιώνει περαιτέρω την επίτευξη της πρόσφυσης σε πολύ ολισθηρές επιφάνειες. Το συνολικό υβριδικό σύστημα κίνησης επιτρέπει στο Grandland Hybrid4 να αγγίζει τελική ταχύτητα της τάξης των 235 km/h. Αντίθετα, σε φυσιολογικές συνθήκες μειώνει τη μέση του κατανάλωση μέχρι και στα 1,2 lt/100km (κατά WLTP).
Η προσαρμοστικότητά του στις εκάστοτε συνθήκες κίνησης βρίσκει την τέλεια εφαρμογή μέσω της επιλογής του οδηγού ανάμεσα σε τέσερα οδηγικά προφίλ, από τον ειδικό περιστροφικό διακόπτη την κονσόλα. Στο προφίλ «All-Wheel Drive» η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς.
Στο προφίλ «Sport» παρέχεται η πλήρης συνδυαστική ισχύς του θερμικού και των ηλεκτρικών κινητήρων για δυναμική οδήγηση, ενώ στο «Electric» το Grandland κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, για μέγιστη οικονομία στην πόλη και με τελική ταχύτητα ως 135 km/h.
Στο «Electric» συνήθως λειτουργεί μόνο ο πίσω ηλεκτροκινητήρας, και όταν αυξάνονται οι απαιτήσεις ισχύος ενεργοποιείται αρχικά και ο μπροστινός, και στο τέλος ο 1.6 Turbo βενζίνης για kick-down και άμεσες επιταχύνσεις. Τέλος, το mode «Hybrid» εστιάζει στην βέλτιστη λειτουργία του συστήματος για εξοικονόμηση ενέργειας, ρυθμίζοντας αυτόματα το ποσοστό συμβολής του κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας συμβάλλει και η αναγεννητική πέδηση, δηλαδή η ανάκτηση της ενέργειας που θα πήγαινε χαμένη κατά το φρενάρισμα, και η αποθήκευσή της στη μπαταρία των 13,2 kWh. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ δύο βαθμίδων -ηπιότερη και εντονότερη- ανάκτησης της κινητικής ενέργειας.
Και περνάμε στα Opel Insignia και Insignia GSi. Τα Grand Sport (μπερλίνα) όσο και Sports Tourer (station wagon) του Russelsheim διατίθενται σε έκδόσεις diesel 174 ίππων και βενζίνης 230 hp αντίστοιχα, που διαθέτουν και την επιλογή της προηγμένης τετρακίνηση Twinster. Η τελευταία χρησιμοποιεί μια μονάδα διπλού συμπλέκτη στον πίσω άξονα, χωρίς την ανάγκη έξτρα διαφορικού.
Η ροπή διαμοιράζεται σε κάθε τροχό ξεχωριστά με έμφαση στον εξωτερικό της κάθε στροφής (torque vectoring) για βελτιωμένη απόκριση στις εντολές του οδηγού κι έτι περαιτέρω ενίσχυση της πρόσφυσης και της ασφάλειας στην οδική συμπεριφορά.
Στάνταρ, μαζί με αυτό το σύστημα τετρακίνησης, διατίθεται στα Isnignia και Insgnia GSi η ηλεκτρονικά προσαρμοζόμενη ανάρτηση FlexRide, που αλλάζει τις ρυθμίσεις των αμορτισέρ, του γκαζιού, των αλλαγών σχέσεων του αυτόματου κιβωτίου και του συστήματος διεύθυνσης σε κλάσματα του δευτερολέπτου.
Ο οδηγός έχει, εδώ, στη διάθεσή του τα προφίλ Standard, Tour, Sport και -μόνο στο GSi- το πρόγραμμα Competition. Πατώντας δύο φορές το κουμπί «EP Off», ο οδηγός που επιθυμεί την εμπειρία της γρήγορης οδήγησης μπορεί να ανακαλύψει σε όλο της το φάσμα την δυναμική συμπεριφορά του Insingia GSi, αλλάζοντας μάλιστα ταχύτητες από τα paddles πίσω από τις δύο άκρες του τιμονιού.