Πριν από δύο και παραπάνω δεκαετίες η περίφημη Ομάδα Σίγμα ήταν και παραμένει μέχρι σήμερα ό,τι πιο πρωτοποριακό έχουμε δει από την Ελληνική Αστυνομία.
Πολλά έχουν γραφτεί και ειπωθεί για την Ομάδα Σίγμα. Ένα επίλεκτο σώμα της ΕΛ.ΑΣ. που δημιουργήθηκε στα μέσα της δεκαετίας του ’90 με τη στήριξη του τότε υπουργού Δημόσιας Τάξης, του αείμνηστου Σήφη Βαλυράκη. Ήταν μια εποχή που το έγκλημα «ανθούσε», οι κόντρες ήταν της μόδας και οι βελτιώσεις στα αυτοκίνητα καθιστούσαν αδύναμα τα περιπολικά Opel Astra GSi και Nissan Primera GT ώστε να επιτελέσουν στο 100% τα επιχειρησιακά τους καθήκοντα.
Η λύση σε αυτά τα προβλήματα ήρθε με τις στοχευμένες ενέργειες της ηγεσίας της Αστυνομίας, η οποία πρότεινε και τελικά πέτυχε να ιδρύσει μια ομάδα επίλεκτων στελεχών που θα περιπολούσαν με οχήματα υψηλής ιπποδύναμης (κάποια αγοράστηκαν με χρήματα του ελληνικού δημοσίου και κάποια από αυτά προέρχονταν από κατασχέσεις). Μεταξύ αυτών είδαμε πολλά εμβληματικά μοντέλα που ακόμη και σήμερα δεν αφήνουν κανέναν ασυγκίνητο στο πέρασμά τους:
BUY NOW
Alfa Romeo 155 Q4
Alfa Romeo 164 Turbo
Audi RS2
BMW M3 (Ε30)
BMW M5 (Ε34)
Ford Sierra Cosworth
Lancia Delta HF Integrale
Lancia Thema 8.32
Mercedes-Benz 190E 2.3-16
Porsche 911 Targa
Porsche 911 Turbo
Porsche 944 και άλλα.
Τα συγκεκριμένα μοντέλα ήταν σε συμβατικά χρώματα και το μόνο διακριτικό που έφεραν ήταν το έμβλημα της ομάδας Σίγμα στα πλαϊνά τους. Τα οχήματα ήταν χρεωμένα σε συγκεκριμένα στελέχη, τα οποία είχαν περάσει ειδική εκπαίδευση στη γρήγορη οδήγηση, ένα πρόγραμμα που είχε αναλάβει ο οδηγός αγώνων και αστυνομικός, Γιώργος Νιώρας. Η δράση της Ομάδας Σίγμα έληξε – μάλλον άδοξα- στις αρχές του 2000 λόγω των υψηλών λειτουργικών εξόδων που απαιτούσε.
Σήμερα, και σύμφωνα πάντα με πληροφορίες, οι φωνές εντός της Ελληνικής Αστυνομίας για επανασύσταση της ομάδας Σίγμα ή τη δημιουργία μιας αντίστοιχης νέας υπηρεσίας πληθαίνουν, καθώς οι ιπποδυνάμεις των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμους έχουν περάσει σε άλλο επίπεδο συγκριτικά με την ισχύ των περιπολικών που έχουν στη διάθεσή τους οι αστυνομικοί.
Μεγάλο ρόλο σε αυτό το σενάριο, σύμφωνα με πηγές της ΕΛ.ΑΣ., μπορεί να διαδραματίσει και το ΦΕΚ 84/Α/13-4-2020 του Απριλίου του 2020, που δίνει τη δυνατότητα χρήσης κατασχεμένων οχημάτων από τα Σώματα Ασφαλείας (δείτε εδώ πως η Τροχαία Αλεξανδρούπολης θα χρησιμοποιεί ένα κατασχεμένο Audi A8).
Αν, λοιπόν, η ομάδα Σίγμα έγινε ο φόβος και ο τρόμος για κάθε επίδοξο παραβάτη στα μέσα του ’90, γιατί να μην μπορεί να γίνει κάτι ανάλογο και σήμερα; Μέχρι τότε, στο παρακάτω βίντεο μπορούμε να πάρουμε μια μικρή γεύση από τη δράση της Ομάδας αρκετά χρόνια πριν…
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ