Όπως όλες οι συσκευές μέτρησης, έτσι και τα ραντάρ ταχύτητας των ελληνικών δρόμων διαθέτουν ένα συγκεκριμένο όριο λειτουργίας, το οποίο δημιουργεί παράθυρα τα οποία οι πιο τολμηροί ίσως να επιχειρήσουν να αξιοποιήσουν.
Τα ραντάρ αποτελούν έναν εξαιρετικά δημοφιλές μέσο επιτήρησης της συμπεριφοράς των οδηγών και ειδικότερα της ταχύτητας με την οποία κινούνται τα οχήματα στους δρόμους.
Στη χώρα, η χρήση των ηλεκτρονικών συσκευών μέτρησης της ταχύτητας κίνησης των οχημάτων διέπεται από ένα συγκεκριμένο νομικό πλαίσιο, το οποίο ορίζει -μεταξύ άλλων- και τις προδιαγραφές των ίδιων των συσκευών.
BUY NOW
Οι συσκευές αυτές ενδεχομένως να χρησιμοποιούν διαφορετική μεθοδολογία μέτρησης της ταχύτητας των διερχόμενων οχημάτων, π.χ. ακτίνες lazer, υπέρυθρη ακτινοβολία ή πιεζοκαλώδια, ενώ μπορεί να είναι είτε σταθερά ή αν προτιμάτε εγκατεστημένα είτε φορητά.
Ανεξαρτήτως του τύπου ή της τεχνολογίας, η κοινή υπουργική απόφαση ορίζει και τις τεχνικές προδιαγραφές τις οποίες θα πρέπει να ακολουθούν τα ραντάρ μέτρησης ταχύτητας στη χώρα μας.
Τα ραντάρ ταχύτητας, λοιπόν, οφείλουν να έχουν απόκλιση που να μην ξεπερνά τα 3 χλμ./ώρα έως τα 100 χλμ./ώρα ή το 3% πάνω από τα 100 χλμ./ώρα, ενώ το εύρος λειτουργίας τους ξεκινά από τα 20 χλμ./ώρα και φτάνει έως και τα 250 χλμ./ώρα.
Αυτό επί της ουσίας σημαίνει ότι κάτω από τα 20 χλμ./ώρα ή πάνω από τα 250 χλμ./ώρα, μια συσκευή μέτρησης ενδέχεται να μην έχει τη δυνατότητα να διεκπεραιώσει το έργο της.
Η συγκεκριμένη αδυναμία δεν σημαίνει ότι κάποιος οδηγός θα πρέπει να υπερβεί τα 250 χλμ./ώρα ώστε να αποφύγει τη βεβαίωση της παράβασης για την εγκληματικά υπερβολική ταχύτητας, ωστόσο, οφείλει κανείς να γνωρίζει ότι βάσει των προδιαγραφών που έχουν οριστεί, τα ραντάρ ταχύτητας των ελληνικών δρόμων δεν έχουν τη δυνατότητα να μετρούν ταχύτητες μεγαλύτερες των 250 χλμ./ώρα.
Σε κάθε περίπτωση, η ένδειξη της ταχύτητας ενός ραντάρ μέτρησης ταχύτητας θα πρέπει να συνοδεύεται από την ώρα, η ημερομηνία και ο τόπος διεξαγωγής του ελέγχου.
Αν κάποια από τα παραπάνω στοιχεία λείπουν από το αποδεικτικό του ελέγχου, τότε ο οδηγός μπορεί να αμφισβητήσει την εγκυρότητα της ένδειξης του ραντάρ και την όποια παράβαση.
Ένα ακόμα στοιχείο το οποίο οφείλει κανείς να γνωρίζει είναι ότι η χρήση τεχνικών μέσων για τη βεβαίωση παραβάσεων επιτρέπεται μόνον υπάρχει σε εύλογη απόσταση η σχετική προειδοποίηση προς το κοινό. Αν δεν υπάρχει η προειδοποίηση για τη χρήση τεχνικών μέσων, τότε οποιαδήποτε παράβαση βεβαιωθεί κατ’ αυτόν τον τρόπο μπορεί αν θεωρηθεί άκυρη.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ