Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιβαρύνουν το δίκτυο ηλεκτροδότησης μιας περιοχής πολύ λιγότερο από όσο υποθέτει το κοινό, σύμφωνα με τελευταία μελέτη.
Η ηλεκτρική ενέργεια παίζει ολοένα και μεγαλύτερο ρόλο στην καθημερινότητα εκατομμυρίων πολιτών, στο δρόμο προς ένα βιώσιμο μέλλον. Ανάλογα μάλιστα με την εποχή, ειδικά το καλοκαίρι, υπάρχοντα δίκτυα ηλεκτροδότησης σε μια περιοχή φτάνουν ή και ξεπερνούν τα όρια τους με αποτέλεσμα τα γνωστά και καθόλου ευχάριστα μπλακ άουτ.
Με τον πολλαπλασιασμό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμους όλου του κόσμου (συμπεριλαμβανομένων και των plug-in υβριδικών), η ανησυχία για περαιτέρω επιβάρυνση των δικτύων ηλεκτροδότησης είναι κάτι που απασχολεί μια μεγάλη μερίδα του κοινού.
BUY NOW
Ωστόσο σύμφωνα και με τελευταία μελέτη που πραγματοποίησε η Bloomberg τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν μπορούν να φέρουν σε δύσκολη θέση το δίκτυο ηλεκτροδότησης αφού η επιβάρυνση που προσθέτουν σε αυτό είναι πολύ μικρή σε σχέση με τη γενική κατανάλωση του ρεύματος από επιχειρήσεις, δημόσιο και νοικοκυριά.
Το Bloomberg αναφέρει ότι μέχρι και το τέλους της φετινής χρονιάς θα κυκλοφορούν στους δρόμους περίπου 27 εκατ. ηλεκτρικά επιβατικά αυτοκίνητα που μπαίνουν στην πρίζα σε όλο τον κόσμο. Για το 2022 τα εν λόγω ηλεκτρικά εκτιμάται ότι θα χρειαστούν κοντά στις 60 τεραβατώρες (TWh). Αυτή η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας αντιστοιχεί μόλις στο 0,2% της παγκόσμιας ζήτησης για ρεύμα, η οποία θα φτάσει φέτος στις 28.000 TWh.
Και ενώ η παραπάνω αναλογία λειτουργεί σχεδόν καθησυχαστικά ως σκέψη, θα μπορούσε να θεωρηθεί ως παραπλανητική αφού η υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων βρίσκεται στις περισσότερες γωνιές του κόσμου σε εμβρυικό σχέδιο και σε κάποιες άλλες είναι ακόμη άγνωστη λέξη.
Αυτός είναι και ο λόγος που στην έρευνα αναφέρεται και το παράδειγμα της Νορβηγίας, μιας χώρας που βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο αναφορικά με την υιοθέτηση των ηλεκτρικών. Εκεί περισσότερα από ένα στα πέντε αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους της χώρας είναι ηλεκτρικό, ενώ τα ηλεκτρικά επιβατικά στη Νορβηγία καλύπτουν πλέον περισσότερα χιλιόμετρα από τα συμβατικά αδέρφια τους.
Στη Νορβηγία λοιπόν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιβαρύνουν αυτή τη στιγμή το δίκτυο ηλεκτροδότησης της χώρας με μόλις 1,4% αναφορικά με τη συνολική ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας ένα ποσοστό που είναι όντως χαμηλό. Αυτό μάλιστα σε μία χώρα, η οποία λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών που επικρατούν, παρουσιάζει πολύ υψηλή κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας για ηλεκτρική θέρμανση σχεδόν όλο το χρόνο.
Η μελέτη κάνει επίσης και μελλοντικές προβλέψεις σε βάθος εικοσαετίας (έως το 2040) όπου αναμένεται να κυκλοφορούν στους δρόμους όλου του κόσμου πάνω από 730 εκατ. επιβατικά ηλεκτρικά. Σε αυτή την περίπτωση η ζήτηση ρεύματος για τη φόρτιση των μπαταριών τους αναμένεται να αποτελεί το 7% επί του συνόλου.
Η έρευνα εξετάζει και το σενάριο γενικευμένης πολιτικής βούλησης για την υιοθέτηση των ηλεκτρικών σε όλο τον κόσμο, που σημαίνει ότι στους δρόμους αναμένεται να βρίσκονται πάνω από ένα δισεκατομμύριο επιβατικά ηλεκτρικά. Εδώ η ζήτηση αναμένεται να φτάνει στο 9% επί του συνόλου, το οποίο μέχρι τότε αναμένεται να έχει αυξηθεί στις 35.000 TWh. Αν στο σύνολο υπολογίσει κανείς και τα επαγγελματικά ηλεκτρικά, τα ηλεκτρικά λεωφορεία και τα φορτηγά τότε η επιβάρυνσης εκτιμάται στο 11%-15% επί του συνόλου.