Τέλος τα 130 χλμ./ώρα στην Εθνική Οδό -Ποιο θα είναι το νέο όριο, πώς θα αλλάζει με την τεχνητή νοημοσύνη

ethniki-odos-1

Όλο και περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες έχουν αρχίσει να αναθεωρούν το όριο ταχύτητας προς τα πάνω στους αυτοκινητοδρόμους τους.

Με την τεχνολογία των αυτοκινήτων να βελτιώνεται με καταιγιστικούς ρυθμούς, και τους αυτοκινητοδρόμους να είναι πιο σύγχρονοι από ποτέ, αρκετές χώρες έχουν αποφασίσει να προσφέρουν στους οδηγούς τη δυνατότητα να κινούνται με υψηλότερες ταχύτητες, αρκετά πάνω από τα 130 χλμ./ώρα.

Τον δρόμο για την αύξηση των ορίων ταχυτήτων έδειξε πρώτη η Τσεχία, νομοθετώντας τη δυνατότητα αύξησης της μέγιστης επιτρεπόμενης ταχύτητας στα 150 χλμ./ώρα, ενώ από το καλοκαίρι θα τεθεί σε ισχύ και η πρώτη αλλαγή σε τμήμα του αυτοκινητοδρόμου D3.

Τη χώρα της Κεντρικής Ευρώπης, ωστόσο, φαίνεται ότι προλαβαίνει η Ισπανία, μιας και η Γενική Διεύθυνση Κυκλοφορίας (DGT) εγκαινίασε ένα καινοτόμο σύστημα διαχείρισης ταχύτητας στον αυτοκινητόδρομο AP-7 -στο τμήμα μεταξύ Maçanet de la Selva και El Vendrell -καλύπτοντας περίπου 145 χιλιόμετρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
130 χλμ./ώρα

Το συγκεκριμένο τμήμα, όπου προηγουμένως ίσχυε το εθνικό όριο των 120 χλμ/ώρα, επιτρέπει πλέον μεταβλητά όρια ταχύτητας που μπορούν να φτάσουν έως και τα 150 χλμ/ώρα υπό ιδανικές συνθήκες.

Το νέο σύστημα χρησιμοποιεί Τεχνητή Νοημοσύνη για να αξιολογεί την πυκνότητα της κυκλοφορίας, τις καιρικές συνθήκες και την ώρα της ημέρας, ώστε να καθορίζει σε πραγματικό χρόνο το καταλληλότερο όριο ταχύτητας.

Όταν η ορατότητα είναι καλή, η κίνηση μειωμένη και ο καιρός ευνοϊκός, το όριο αυξάνεται. Αν οι συνθήκες επιδεινωθούν, το σύστημα το μειώνει αυτόματα, ακόμη και μέχρι τα 60 χλμ/ώρα, με τους οδηγούς να ενημερώνονται μέσω πινακίδων μεταβλητών μηνυμάτων.

Πρόκειται για την πρώτη χρήση μιας τέτοιας δυναμικής τεχνολογίας στην Ισπανία, στο πλαίσιο ενός ευρύτερου σχεδίου για την εφαρμογή «έξυπνων» υποδομών κυκλοφορίας σε εθνικό επίπεδο.

αυτοκινητόδρομος στην Ισπανία
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως αναφέρουν ισπανικά δημοσιεύματα, στόχος είναι η ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, παράλληλα με την αύξηση της αποδοτικότητας της κυκλοφορίας μέσω αυτοματοποιημένης ρύθμισης.

Παρόμοια συστήματα λειτουργούν ήδη σε χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου τα μεταβλητά όρια ταχύτητας είναι συνηθισμένα στους αυτοκινητόδρομους. Η Ισπανία ελπίζει ότι το πιλοτικό αυτό πρόγραμμα θα αποτελέσει σημείο αναφοράς για μελλοντική, ευρύτερη εφαρμογή.

Αν και η απόφαση έχει προκαλέσει συζητήσεις — κυρίως γύρω από την προώθηση υψηλότερων ταχυτήτων — οι αρχές επιμένουν ότι η ασφάλεια παραμένει η απόλυτη προτεραιότητα, με την τεχνητή νοημοσύνη να προσφέρει ακριβείς μηχανισμούς ελέγχου που διασφαλίζουν την ασφαλή κίνηση των οδηγών.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ