Τέλος τα 130 χλμ./ώρα στην Εθνική Οδό -Ποιο θα είναι το νέο όριο

Εθνική Οδός

Την αναθεώρηση των ορίων ταχύτητας προς τα πάνω στους αυτοκινητοδρόμους εξετάζουν ορισμένες χώρες.

Την ίδια ώρα που πολλές ευρωπαϊκές πόλεις προχωρούν στη μείωση των ορίων ταχύτητας εντός του αστικού ιστού για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, ορισμένες χώρες εξετάζουν σοβαρά το ενδεχόμενο να αναθεωρήσουν τα όρια προς τα πάνω.

Πρόκειται για αύξηση των ορίων ταχύτητας, η οποία, φυσικά, δεν θα αφορά τον κλεινόν αστύ, αλλά τους αυτοκινητοδρόμους, όπου στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες υφίσταται περιορισμός στα 130 χλμ./ώρα.

Στόχος είναι να επιτραπεί στους οδηγούς η κίνηση με έως και 150 χλμ./ώρα, με το σκεπτικό ότι πλέον οι αυτοκινητόδρομοι έχουν κορυφαία ποιοτικά χαρακτηριστικά, την ίδια ώρα που στα καινούργια αυτοκίνητα έχει καταγραφεί σημαντικό πρόοδος στους τομείς της ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
130 χλμ./ώρα

Η ευρωπαϊκή χώρα που δείχνει να πρωτοστατεί στην αύξηση του ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους από τα 130 χλμ./ώρα στα 150 χλμ./ώρα είναι η Τσεχία, με την κυβέρνηση, μάλιστα, να έχει προχωρήσει σε σχετική νομοθετική ρύθμιση, από τις αρχές του έτους.

Παρ΄όλα αυτά, περίπου 10 μήνες μετά το «πράσινο φως» για την αύξηση του ορίου ταχύτητας, δεν έχει υπάρξει κάποιος τσεχικός δρόμος που να επιτρέπει τη διέλευση με μεγαλύτερες ταχύτητες.

Αυτό, βέβαια, θα αλλάξει, όπως αναφέρουν τσεχικά δημοσιεύματα, επικαλούμενα δηλώσεις κυβερνητικών αξιωματούχων. Ο πρώτος αυτοκινητόδρομος όπου θα υπάρξει αύξηση είναι ο D3 και συγκεκριμένα στο τμήμα μήκους 50 χλμ. μεταξύ Tábor και České Budejovice, με τη μεγάλη αλλαγή να έχει προγραμματιστεί, όπως φαίνεται, για το τέλος του έτους.

Πρόκειται για μια πρωτοβουλία που θα έχει πιλοτικό χαρακτήρα και εφόσον στοιχειοθετηθεί η αποτελεσματικότητά τους, τότε αναμένεται να επεκταθεί και σε άλλα τμήματα αυτοκινητοδρόμων, τα οποία φέρουν σύγχρονες προδιαγραφές ασφαλείας και πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αξίζει να σημειωθεί ότι στόχος του Υπουργείου Μεταφορών της Τσεχίας είναι σε συγκεκριμένα κομμάτια όπου παρατηρούνται συχνά ακραία καιρικά φαινόμενα και βαριά κυκλοφορία να υπάρξει μείωση του υφιστάμενου ορίου ταχύτητας, για λόγους ασφαλείας.

αυτοκινητόδρομος τσεχία

Την αύξηση του ορίου ταχύτητας στα 150 χλμ./ώρα εξετάζει εδώ και καιρό και η Ιταλία. Σύμφωνα, μάλιστα, με τον ιταλικό Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο οποίος εισήχθη το 2022 και επικαιροποιήθηκε το 2010, επιτρέπεται η αναθεώρηση του ορίου ταχύτητας στα 150 χλμ./ώρα, σε αυτοκινητοδρόμους με 3 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας και ΛΕΑ, που επιτηρούνται από προηγμένα συστήματα καμερών ταχύτητας και με κορυφαίες προδιαγραφές ασφαλείας.

Σύμφωνα με ιταλικά δημοσιεύματα, τέτοιοι οδικοί άξονες είναι -μεταξύ άλλων- οι A1 (Μιλάνο-Νάπολι), Α4 (Μιλάνο-Μπρέσια) και A14 (Μπολόνια-Μπάρι).

Αμφότερες οι χώρες θεωρούν ότι οι αυτοκινητόδρομοι αποτελούν ένα από τα ασφαλέστερα (αν όχι το ασφαλέστερο) οδηγικά περιβάλλοντα, κάτι το οποίο δεν θα άλλαζε εφόσον προέκυπτε μια αύξηση του ορίου ταχύτητας στα 150 χλμ./ώρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θυμίζουμε ότι τον δρόμο για τις ιδιαίτερα υψηλές ταχύτητες έχει ανοίξει η Γερμανία, όπου σε ορισμένα τμήματα του δικτύου αυτοκινητοδρόμων (Autobahnen) δεν υπάρχει ο παραμικρός δεσμευτικός περιορισμός στην ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξουν οι οδηγοί.

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ