Η απαγόρευση πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης δεν θα ισχύσει για κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες θα υπαχθούν σε προνομιακό καθεστώς.
Έτος-ορόσημο για την αυτοκίνηση θα αποτελέσει το 2035, μιας και από το συγκεκριμένο έτος και έπειτα θα απαγορεύονται οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων βενζίνης και diesel.
Το νέο αποφασιστικό βήμα για το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης έγινε εχθές Τρίτη 14/2, όταν το Ευρωκοινοβούλιο ενέκρινε του στόχους μείωσης των εκπομπών CO2 για τα καινούρια επιβατικά αυτοκίνητα και τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, στο πλαίσιο του πακέτου «Fit for 55».
BUY NOW
Υπενθυμίζεται ότι η νέα νομοθεσία ορίζει μηδενισμό, από το 2035, των εκπομπών CO2 που παράγουν τα καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα και τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, προλειαίνοντας με αυτό τον τρόπο το έδαφος για την κυριαρχία των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων.
Η υποχρεωτικότητα του τερματισμού πώλησης καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης αφορά τη συντριπτική πλειονότητα των κατασκευαστών, αν και υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις, οπως ορίζει η νομοθεσία.
Ειδικότερα, αυτοκίνητα με κινητήρες diesel και βενζίνης θα μπορούν να συνεχίζουν να πωλούν και μετά τη διορία του 2035 όσες αυτοκινητοβιομηχανίες ταξινομούν λιγότερα από 1.000 νέα αυτοκίνητα ετησίως. Οι εν λόγω εταιρείες βάσει των επίσημων στοιχείων σχετικά με τις ταξινομήσεις που σημείωσαν το 2022 είναι οι εξής:
- Rolls-Royce
- Lotus
- Cadillac
- Chevrolet
- McLaren
- Morgan
- Bugatti
Παρ’ όλα αυτά, οι προαναφερθέντες κατασκευαστές (ταξινομήσεις κάτω από 1.000 νέα αυτοκίνητα) δεν θα είναι οι μοναδικοί ευνοημένοι, μιας και σε προνομιακό καθεστώς θα υπαχθούν και όσοι ταξινομούν από 1.000 έως και 10.000 καινούργια αυτοκίνητα ανά έτος. Οι συγκεκριμένοι κατασκευαστές θα μπορούν να πωλούν αυτοκίνητα με θερμικά μοτέρ έως το τέλος του 2035, δηλαδή για ένα επιπλέον έτος μετά την εφαρμογή της γενικευμένης απαγόρευσης. Πάλι με βάση τα στοιχεία ταξινομήσεων για το 2022, αυτές οι εταιρείες είναι οι εξής:
- Abarth
- Maserati
- Bentley
- Alpine
- Lamborghini
- Aston Martin
Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι μονοετή διορία θα έχουν και όσοι κατασκευαστές ταξινομούν 1.000 έως 22.000 καινούργια ελαφρά επαγγελματικά οχήματα.