Τέλος στον δρόμο καρμανιόλα -Ποιος είναι ο νέος αυτοκινητόδρομος που αλλάζει την Πελοπόννησο

πάτρα πύργος

Με αμείωτη ένταση προχωρούν οι εργασίες στον νέο αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος που θα μειώσει τον χρόνο ταξιδιού και θα ενισχύσει την ασφάλεια.

Συνεχής πρόοδος καταγράφεται στην κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, με τις εργασίες να προχωρούν βάσει χρονοδιαγράμματος και την πρόοδο υλοποίησης να αγγίζει πλέον το 30%.

Ενδεικτική είναι μια φωτογραφία που δημοσιεύει το patrisnews.gr και δείχνει ότι έχουν ξεκινήσει οι ασφαλτοστρώσεις, με αφετηρία ένα τμήμα του δρόμου στο ύψος της Αμαλιάδας το οποίο βήμα-βήμα παίρνει την τελική του μορφή. Συν τω χρόνω άσφαλτος θα «πέφτει» και σε άλλα τμήμα του αυτοκινητοδρόμου.

αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος
Ασφαλτόστρωση στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος
Πηγή: patrisnews
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η κατασκευή του Πάτρα-Πύργος ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2022, και αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2025. Το έργο, μήκους 75 χλμ. έχει χωριστεί σε 3 εργοτάξια, καθένα εκ των οποίων έχει αναλάβει από ένας όμιλος. Ειδικότερα:

Ο όμιλος ΑΒΑΞ έχει αναλάβει το πρώτο, μήκους 21 χλμ., τμήμα Μιντιλόγλι-Καραίικα, που χωρίζεται σε δύο τμήματα. Το πρώτο είναι 13 χλμ. και λογίζεται ως το πιο απαιτητικό δεδομένου ότι αφορά σε διαπλάτυνση της εθνικής οδού με παράλληλη κυκλοφορία. Το τμήμα από Καραίικα έως Γαστούνη κατασκευάζεται από την ΑΚΤΩΡ, ενώ το τμήμα από Γαστούνη έως Πύργο από την ΤΕΡΝΑ.

Στην τελική του μορφή, ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος θα έχει δύο λωρίδες κυκλοφορίας και Λ.Ε.Α. ανά κατεύθυνση με κεντρική διαχωριστική νησίδα, ενώ -μεταξύ άλλων- θα κατασκευαστούν 8 κόμβοι, δύο πλευρικοί σταθμοί διοδίων (σε Κάτω Αχαΐα και Αμαλιάδα), 15 γέφυρες, 27 άνω και 37 κάτω διαβάσεις.

Αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 332 εκατ. ευρώ, εκ των οποία τα 216 χρηματοδοτούνται από την Ολυμπία Οδό (106 εκατ. ευρώ από δάνεια και 10 εκατ. ίδια κεφάλαια) και τα υπόλοιπα από την ΕΕ και το ελληνικό Δημόσιο.

Πρόκειται για ένα έργο τεράστιας σημασίας, δεδομένου ότι θα μειώσει τον χρόνο ταξιδιού από την Αθήνα μέχρι τον Πύργο σε περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά, με σημαντικά αναπτυξιακά οφέλη για την Πελοπόννησα, ενώ θα ενισχυθεί και η ασφάλεια των ταξιδιωτών.

Υπενθυμίζεται ότι ιδιαίτερα σημαντικός είναι και ο οδικός άξονας Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα, οι μελέτες για τον οποίο βρίσκονται σε φάση εκπόνησης και αναμένεται να υποβληθούν πριν το 2024.

Όσον αφορά, τέλος, στο Πύργος-Αρχαία Ολυμπία, αυτό θεωρείται ως πιο εύκολο και έτοιμο περιβαλλοντικά έργο, με το επόμενο τμήμα που οδεύει προς κατασκευή να είναι το το Πύργος-Αλφειός, μήκους 12χλμ.

Με πληροφορίες από patrisnews.gr

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ