Τέλος εποχής για τα τουρκικά αυτοκίνητα -Γιατί απειλούνται με κατάρρευση

Togg γέφυρα Τουρκία

Η αβεβαιότητα στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου ενδέχεται να πλήξει σημαντικά την τουρκική αυτοκινητοβιομηχανία.

Κραυγή αγωνίας υψώνουν στελέχη της τουρκικής αυτοκινητοβιομηχανίας, επισημαίνοντας ότι η μειωμένη ζήτηση για καινούργια αυτοκίνητα στην Ευρώπη ίσως πλήξει ανεπανόρθωτα τις εξαγωγές οχημάτων, οι οποίες αποτελούν βασικό οικονομικό πυλώνα της χώρας και πρόσφατα κατέγραψαν ρεκόρ.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Τουρκίας, Cengiz Eroldu, η Ευρώπη αποτελεί τον μεγαλύτερο προορισμό για τα “Made in Turkey” αυτοκίνητα, αντιπροσωπεύοντας το 83% των εξαγωγών οχημάτων τους πρώτους 10 μήνες του 2024.

Όπως υποστηρίζει, η συρρίκνωση της ζήτησης για αυτοκίνητα στην Ευρώπη εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για τους Τούρκους κατασκευαστές, ενώ εκτιμάει ότι η πώληση των αδιάθετων οχημάτων στην τουρκική αγορά θα συνιστούσε μια ριψοκίνδυνη ενέργεια, μιας και θα δημιουργούσε υπερπροσφορά, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για την κερδοφορία της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
τουρκικό εργοστάσιο αυτοκινήτων

Για τον Eroldu, μειωμένη ζήτηση σε ευρωπαϊκό επίπεδο συνεπάγεται μείωση της παραγωγής, κάτι που δεν αποκλείται να οδηγήσει σε απώλειες θέσεων εργασίας.

Προσθέτει δε ότι η ζήτηση για οχήματα στην Ευρώπη δεν έχει καταφέρει να αυξηθεί λόγω πληθωρισμού, την ίδια ώρα που ο αυξανόμενος ανταγωνισμός από την Κίνα, η επιβράδυνση των ρυθμών πώλησης αμιγώς ηλεκτρικών ΙΧ, η μειωμένη κερδοφορία, η ανάγκη επενδύσεων σε προηγμένη τεχνολογία και η εύθραυστη εφοδιαστική αλυσίδα δημιουργούν ένα εκρηκτικό κοκτέιλ που απειλεί την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία με εκτροχιασμό.

Ο Eroldu εστίασε στη συρρίκνωση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, επισημαίνοντας ότι έχει σημαντικές επιπτώσεις στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων, και διαμορφώνει σε μεγάλο βαθμό τις προσδοκίες για το 2025.

Με δεδομένο ότι η Γερμανία αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά για τα τουρκικά αυτοκίνητα, οποιαδήποτε δυσχέρεια στον γερμανικό τομέα μπορεί να μειώσει τις εξαγωγές της Τουρκίας προς αυτήν την αγορά, επηρεάζοντας αρνητικά την τουρκική αυτοκινητοβιομηχανία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
τουρκικό εργοστάσιο αυτοκινήτων

Ο Eroldu έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου, επισημαίνοντας ότι είναι σημαντικό να αναπτυχθούν πολιτικές που θα ενίσχυαν τη συνεχώς μειωμένη ανταγωνιστικότητα της τουρκικής αυτοκινητοβιομηχανίας, και θα θωράκιζαν τα εγχώρια εργοστάσια αυτοκινήτων.

Το διάστημα Ιανουάριος-Οκτώβριος 2024, οι εξαγωγές της τουρκικής αυτοκινητοβιομηχανίας στις ευρωπαϊκές χώρες ανήλθαν σε 25,3 δισ. δολάρια, με πρώτη τη Γερμανία (4 δισ.), δεύτερη το Ηνωμένο Βασίλειο (3,5 δισ.) και τρίτη τη Γαλλία (3,4 δισ.). Σε παγκόσμιο επίπεδο η αξία των τουρκικών εξαγωγών αυτοκινήτων έφτασε τα 30,5 δισ. δολάρια, αποτελώντας το κορυφαίο πρώτο 10μηνο στην ιστορία.

Όσον αφορά τη συνολική παραγωγή οχημάτων, αυτή ανήλθε σε 1,12 εκ. μονάδες καταγράφοντας πτώση 7,3% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2023.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ