Citroen e-C3

Τέλος για το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων -Γιατί θα οδηγούμε αυτοκίνητα με μόνο δύο πεντάλ

κιβώτιο ταχυτήτων

Πνέουν τα λοίσθια τα μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων, τα οποία ήδη έχουν εκτοπιστεί από τον μεγάλο αντίπαλό τους και σύντομα θα αποτελέσουν μια γλυκιά ανάμνηση/

Επί χρόνια για τους περισσότερους οδηγούς το αυτοκίνητο ήταν συνώνυμο των τριών πεντάλ καθώς αυτά αποτελούσαν προαπαιτούμενο για τη βίωση της πολυδιαφημιζόμενης οδηγικής απόλαυσης.

Σε έναν κόσμο, ωστόσο, που πλέον άπαντες επιζητούν την ευκολία, τα χειροκίνητα κιβώτια δείχνουν να μην έχουν σημαντική θέση στα αυτοκινητικά δρώμενα, κάτι που επιβεβαιώνεται και από την εμπορική πορεία τους. Το 2000 στην Ευρώπη το 89% όλων των καινούργιων αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν ήταν με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ το 2022 το ποσοστό τους συρρικνώθηκε στο 34%.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Γιατί, όμως, τα τρία πεντάλ δεν βιώνουν τις δόξες του παρελθόντος; Σίγουρα στο συγκεκριμένο ερώτημα δεν χωράει μόνο μία απάντηση. Όπως προαναφέρθηκε, βασικός λόγος είναι η ευκολία που προσφέρουν τα αυτοκίνητα με δύο πεντάλ, ειδικά μέσα σε μια εποχή που η κυκλοφοριακή συμφόρηση στα αστικά κέντρα έχει γιγαντωθεί, προκαλώντας τεράστια ταλαιπωρία σε όσους βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.

μηχανικό κιβώτιο

Επιπλέον, τα προηγούμενα χρόνια το τιμολογιακό χάσμα ανάμεσα σε αυτές τις δύο εκδόσεις κιβωτίων ήταν αβυσσαλέο, αλλά συν τω χρόνω γεφυρώνεται, κάνοντας πολλούς οδηγούς να μεταπηδούν στο στρατόμεδο των αυτοκινήτων που είναι γυμνά από πεντάλ συμπλέκτη.

Στην εξίσωση, φυσικά, πρέπει να προστεθεί το γεγονός ότι οι ενεργειακές απαιτήσες των συστημάτων κίνησης με αυτόματα κιβώτια έχουν μειωθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό.

Τα σύγχρονα αυτόματα κιβώτια με υδραυλικό μετατροπέα ροπής έχουν κλείσει σημαντικά την ψαλίδα στην κατανάλωση καυσίμου σε σχέση με τα χειροκίνητα, ενώ ακόμη πιο δύσκολα στο χειροκίνητο κιβώτιο -που θεωρείται ο παραδοσιακός «πρωταθλητής οικονομίας»- βάζουν εδώ και πολλά χρόνια τα αυτόματα κιβώτια διπλού συμπλέκτη και τα CVT κιβώτια -συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το τελειωτικό χτύπημα στα μηχανικά κιβώτια αναμένεται να δώσει η ηλεκτροκίνηση, δεδομένου ότι τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα δεν χρησιμοποιούν συμβατικά κιβώτια, μηχανικά και μη.

αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων

Με δεδομένο ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες εμπλουτίζουν συνεχώς την γκάμα τους με ηλεκτρικά μοντέλα και η Ευρώπη δεν κάνει πίσω όσον αφορά την απαγόρευση καινούργιων αυτοκινήτων με θερμικά μοτέρ το 2035, το τέλος των χειροκίνητων κιβωτίων δείχνει προδιαγεγραμμένο.

Τέλος, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι από τις 6 Ιουλίου του 2024 όλα τα νέα αυτοκίνητα που ταξινομούνται στην Ευρώπη πρέπει να εφοδιάζονται με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης το οποίο όταν διαγνώσει επικείμενη σύγκρουση, επεμβαίνει στα φρένα ακινητοποιώντας το αυτοκίνητο.

Στα αυτοκίνητα με χειροκίνητο κιβώτιο η ακινητοποίηση του οχήματος (εφόσον ο οδηγός δεν έχει απεμπλέξει τη σχέση μέσω του συμπλέκτη) σηματοδοτεί το σβήσιμο του κινητήρα. Κάτι τέτοιο δεν ίσχυει για τα οχήματα με δύο πεντάλ, και επομένως αυτό ευνοεί την περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας των αυτόματων κιβωτίων, ωθώντας τα χειροκίνητα στην ανυπαρξία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ