Μετά τη δοκιμαστική εφαρμογή του συστήματος ανέπαφων συναλλαγών σε συγκεκριμένα λεωφορεία της Αθήνας, σειρά θα πάρουν όλα τα ΜΜΜ του ΟΑΣΑ.
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι δοκιμές του συστήματος ανέπαφων συναλλαγών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, που καταργεί την ανάγκη έκδοσης εισιτηρίου σε εκδοτήρια και μηχανήματα, καθώς επιτρέπει στο επιβατικό κοινό να πληρώνει για τις μετακινήσεις του απλα σκανάροντας την τραπεζική του κάρτα ή το κινητό του τηλέφωνο σε ένα επικυρωτικό μηχάνημα.
Το σύστημα εφαρμόζεται πιλοτικά, από την περασμένη άνοιξη, στα λεωφορεία των γραμμών Express του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, ενώ όπως επισήμανε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, κατά τον ετήσιο απολογισμό του έργου στους διαπιστευμένους συντάκτες, έως τα τέλη του έτους η λειτουργία θα είναι διαθέσιμη σε όλα τα ΜΜΜ αρμοδιότητας του ΟΑΣΑ (Λεωφορεία, Τρόλεϊ, Μετρό, Τραμ).
BUY NOW
Πρόκειται για το σύστημα Tap’N’Pay που θα επιτρέπει στον πολίτη να επιβιβάζεται στα ΜΜΜ της πρωτεύουσας απλά πλησιάζοντας την τραπεζική του κάρτα (είτε την ίδια, είτε το ψηφιακό αντίγραφό της σε smartphone ή σε smartwatch) στον ειδικό αναγνώστη στα επικυρωτικά μηχανήματα, δίχως να χρειάζεται να εκδώσει τις γνωστές στο επιβατικό κοινό ATH.ENA Ticket και ATH.ENA Card.
Αυτές, φυσικά, θα συνεχίσουν να προσφέρονται, ως μια επιλογή που θα διευκολύνει όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες.
Ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα του συστήματος είναι ότι ο επιβάτης θα εξοικονομεί χρόνο κατά τις μετακινήσεις τους, καθώς δεν θα χρειάζεται να στήνεται στις ουρές πίσω από μηχανήματα για την έκδοση εισιτηρίου.
Επιπλέον, δεν θα χρειάζεται να γνωρίζει τα διαθέσιμα προϊόντα μετακίνησης για να επιλέξει το κατάλληλο, δεδομένου ότι το σύστημα -στην πλήρη ανάπτυξή του- θα χρεώνει στον επιβάτη το πιο οικονομικό προϊόν, βάσει τω μετακινήσεών του.
Παράλληλα, οι ανέπαφες συναλλαγές θα έχουν θετικό αντίκτυπο και στο περιβάλλον: Με δεδομένο ότι θα μειωθεί η έκδοση χάρτινων εισιτηρίων, θα μετριαστεί το φαινόμενο της απόρριψής τους σε δημόσιους χώρους.
Έμμεσα θα καταπολεμηθεί και η εισιτηριοδιαφυγή, γεγονός που θα οδηγήσει σε αύξηση των εσόδων των συγκοινωνιακών φορέων.
Τέλος, το νέο σύστημα παρέχει τη δυνατότητα υποστήριξης MaaS (Mobility as a Service), για διασύνδεση με εφαρμογές συνεργατών κινητικότητας όπως ταξί, ενοικιαζόμενα ηλεκτρικά ποδήλατα, αεροπορικές και ακτοπλοϊκές εταιρείες, κτλ.