Η θρυλική Maserati Ghibli φτάνει το 2024 στο τέλος της μακράς και ένδοξης διαδρομής της και η νέα Quattroporte μικραίνει σε μέγεθος, καθώς η ιταλική εταιρεία συνεχίζει τη στροφή της προς τα SUV και τον εξηλεκτρισμό.
Η Ghibli επανήλθε στη ζωή το 2013 για να ανταγωνιστεί τη BMW Σειρά 5, την ώρα που η Quattroporte θα τα έβαζε με τη Σειρά 7 της βαυαρικής εταιρείας. Όμως, καθώς τα sedan διαγράφουν όλο και πιο πτωτική εμπορική πορεία, η πρώτη θα εξαφανιστεί πλήρως το 2024, ενώ η δεύτερη θα μικρύνει σε μέγεθος.
Κατά συνέπεια, τα δύο sedan θα συγχωνευθούν στη νέα Quattroporte του 2025, που θα έχει αρκετά μικρότερο μήκος και μεταξόνιο. Έτσι θα βρίσκεται πιο κοντά στις συμπαγείς διαστάσεις της σημερινής Ghibli, κρατώντας την ονομασία Quattroporte, ώστε να διατηρήσει τη διαχρονική παρουσία της Maserati στα πολυτελή σπορ-sedan.
BUY NOW
Η κίνηση αυτή της ιταλικής εταιρείας σηματοδοτεί, επίσης, το τέλος των V8 κινητήρων της. Το οκτακύλινδρο μοτέρ πυροδοτεί σήμερα τις Ghibli, Quattroporte και το SUV Levante. Όμως, μετά την εξαφάνιση της πρώτης το 2024, η νέα Quattroporte και η αναμενόμενη για το 2025 νέα γενιά της Levante δεν θα διαθέτουν V8 εκδόσεις.
Προς το παρόν δεν είναι γνωστό αν οι νέες Quattroporte και Levante θα είναι αμιγώς ηλεκτρικές, ή αν θα εφοδιάζονται με υβριδικά συστήματα βασισμένα σε εξακύλινδρους κινητήρες βενζίνης. Το σίγουρο είναι ότι η Maserati έχει αποφασίσει να απομακρύνει την προσοχή της από τα παρακμάζοντα sedan, βλέποντας διαδοχικές πτώσεις των πωλήσεων των Ghibli και Quattroporte, και να αφοσιωθεί στα SUV - έχοντας ήδη ξεκινήσει με τη Levante και με τη μεγαλύτερη, νέα Grecale.
Το πλάνο που η Maserati ανακοίνωσε νωρίτερα φέτος περιλαμβάνει την πλήρη στροφή στην ηλεκτροκίνηση, με την κατασκευή αποκλειστικά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το 2030. Παράλληλα, από το 2025 θα διαθέτει κάθε μοντέλο της και σε εξηλεκτρισμένη έκδοση, ή και αμιγώς ηλεκτρική.
Συγκεκριμένα, μετά την υβριδική Levante, το 2023 αναμένονται οι αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις του μεσαίου SUV Grecale, της νέας γενιάς της GranTurismo (coupe και convertible) και της ανοιχτής GranCabrio. Το 2025 θα παρουσιαστούν οι εξηλεκτρισμένες εκδόσεις του supercar MC20, η νέα Quattroporte και η νέα Levante. Όλες οι αμιγώς ηλεκτρικές Maserati θα έχουν το σήμα Folgore, που σημαίνει στα ιταλικά «αστραπή».
Θα πρέπει να θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι τα συστήματα ηλεκτοκίνησης των νέων EV της Maserati θα προέρχονται από τον μητρικό της όμιλο, Stellantis. Η GranTurismo Folgore, για παράδειγμα, θα έχει τρεις ηλεκτροκινητήρες ισχύος άνω των 883 kW, που θα της χαρίζουν επιτάχυνση 0-100 km/h σε κάτω από 3.0 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα άνω των 300 km/h.
Με αυτές τις εξελίξεις, φτάνει στο τέλος του ένα από τα πιο εμβληματικά σπορ ιταλικά αυτοκίνητα. Η Ghibli, αρχικά διθέσια coupe ή roadster, βρισκόταν στο κέντρο της σκηνής από το 1967.