Επεκτείνονται οι περιορισμοί για την οδήγηση κατά τις νυχτερινές ώρες οδηγών που θεωρούνται εξαιρετικά επιρρεπείς στο λάθος και την πρόκληση σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων.
Με δεδομένο ότι 1 στα 3 σοβαρά τροχαία ατυχήματα πραγματοποιείται κατά τις νυχτερινές ώρες, δεν είναι λίγες εκείνες οι χώρες που συζητούν ανοιχτά τη θέσπιση περιορισμών στην κυκλοφορία οχημάτων τις μεταμεσονύκτιες ώρες.
Οι περιορισμοί θα αφορούν κατά κύριο λόγο είτε τους νέους οδηγούς είτε τους ηλικιωμένους, δύο κατηγορίες οι οποίες για διαφορετικούς λόγους δυσκολεύονται να ανταπεξέλθουν σε απαιτητικότερες συνθήκες, όπως αυτές που επικρατούν τις βραδινές ώρες.
BUY NOW
Οι ηλικιωμένοι οδηγοί αδυνατούν να ανταποκριθούν στη χαμηλή ορατότητα των νυχτερινών ωρών, έχοντας ταυτόχρονα να αντιμετωπίσουν προβλήματα όρασης, ενώ τα αργά αντανακλαστικά τούς καθιστά επιρρεπείς στο λάθος.
Από την άλλη, οι νέοι οδηγοί δεν διαθέτουν την απαραίτητη εμπειρία ή την ωριμότητα ώστε να μην αξιοποιήσουν το γεγονός ότι οι δρόμοι τις νυχτερινές ώρες αδειάζουν προσφέροντας τη δυνατότητα να αναπτύξει κανείς υπερβολική ταχύτητα.
Παράλληλα, είναι πιο πιθανόν να καταναλώσουν αλκοόλ και να βρεθούν στη θέση του οδηγού, αδυνατώντας να αντιληφθούν τις συνέπειες που ενδεχομένως να προκληθούν από έναν εξαιρετικά επικίνδυνο συνδυασμό.
Κάπως έτσι, λοιπόν, χώρες όπως η Ισπανία συζητούν ανοιχτά το ενδεχόμενο απαγόρευσης στους νέους οδηγούς να κινούνται μετά τις 12.00 τα μεσάνυχτά και ως τις 5.00 το πρωί.
Στη Μεγάλη Βρετανία, η πρόταση να απαγορευτεί η οδήγηση τη νύχτα στους ηλικιωμένους οδηγούς απορρίφθηκε, καθώς θεωρήθηκε ότι πρόκειται για διάκριση, ενώ το θέμα των περιορισμών, κυρίως στους νέους οδηγούς, έχει φτάσει και στο ευρωπαϊκό κοινοβούλιο, χωρίς ωστόσο να έχει παρθεί κάποια σχετική απόφαση.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι σε πολλές χώρες τις Ευρώπης, οι νέοι οδηγοί έρχονται αντιμέτωποι με ένα αυστηρότερο πλαίσιο, που είτε τους απαγορεύει την κατανάλωση αλκοόλ (μηδενικό όριο) είτε δεν τους επιτρέπει την οδήγηση υψηλής ιπποδύναμης αυτοκινήτων.
Στη χώρα μας, ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας δεν προβλέπει κάποιον περιορισμό για τους κατόχους αδειών οδήγησης που να σχετίζεται με την ηλικία και η επικείμενη αναθεώρησή του ίσως αποτελούσε μια εξαιρετική αφορμή ώστε να τεθούν επί τάπητος τα ζητήματα οδικής ασφάλειας που με τον έναν ή τον άλλον τρόπο σχετίζονται με την ηλικία των οδηγών και την ικανότητά τους να ανταπεξέρχονται σε απαιτητικότερες συνθήκες.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ