Τέλος η οδήγηση τη νύχτα -Ποιοι οδηγοί στην Ελλάδα αφήνουν το τιμόνι

οδήγηση τη νύχτα

Όταν πέφτει ο ήλιος, ορισμένοι οδηγοί στη χώρα μας είναι υποχρεωμένοι να αφήνουν το τιμόνι, καθώς διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο να εμπλακούν σε τροχαίο ατύχημα.

Όσοι κάθονται πίσω από το τιμόνι αυτοκινήτου πρέπει να είναι κάτοχοι διπλώματος οδήγησης, το οποίο αποτελεί το μοναδικό πιστοποιητικό που διασφαλίζει ότι πληρούν τις απαραίτητες προϋποθέσεις προκειμένου να συμβιώσουν ομαλά με τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου.

Κατά κανόνα, η κατοχή άδειας οδήγησης συνεπάγεται πλήρη ελευθερία για τον οδηγό, υπό την προϋπόθεση, φυσικά, ότι σέβεται τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και επομένως δεν απειλεί τη σωματική ακεραιότητα των συνανθρώπων του.

Σε ορισμένες περιπτώσεις, ωστόσο, που αφορούν κυρίως ιατρικούς λόγους, ο οδηγός υπόκειται σε περιορισμούς, οι οποίοι ψαλιδίζουν το εύρος των ελευθεριών του. Οι εν λόγω περιορισμοί αναφέρονται στον κωδικό “12”, με κωδικοποιημένη μορφή, στο πίσω μέρος των νέου τύπου διπλωμάτων οδήγησης (πλαστικοποιημένες κάρτες). Ένας τέτοιος περιορισμός αφορά την οδήγηση μόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας, και αναγράφεται με τον κωδικό «05.01». 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
δίπλωμα οδήγησης περιορισμοί

Ο βασικός λόγος που μπορεί να επιβληθεί ένας τέτοιος περιορισμός αφορά σε προβλήματα όρασης που καθιστούν επιτακτική την αποφυγή της οδήγησης κατά τις νυχτερινές ώρες.

Ειδικότερα, η οδήγηση τη νύχτα εγκυμονεί από μόνη της αυξημένο κίνδυνο πρόκλησης ενός δυσάρεστου οδικού συμβάντος, δεδομένου ότι οι άνθρωποι είμαστε ημερόβια όντα και όχι νυκτόβια.

Τα μάτια μας προσαρμόζονται στο σκοτάδι, αλλά μόνο ως ένα βαθμό, ενώ ακόμα μεγαλύτερα εμπόδια στο να βλέπουμε απρόσκοπτα κατά τη διάρκεια της νύχτας υψώνουν παθήσεις σχετικές με την όραση.

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, τουλάχιστον 2,2 δισ. άνθρωποι αντιμετωπίζουν προβλήματα όρασης, ενώ τα περισσότερα άτομα που πάσχουν είναι ηλικίας άνω των 50 ετών.

Αναφορικά με τις ασθένειες που μπορεί να καταστήσουν αναγκαία την απομάκρυνσή μας από το τιμόνι, σε αυτές συμπεριλαμβάνεται η εκφύλιση της ώχρας κυλίδας, μια πάθηση που αλλοιώνει την ωχρά κηλίδα μερικώς ή ολικώς. Η πολύ συχνή αυτή πάθηση, επηρεάζει τόσο τη μακρινή όσο και την κοντινή όραση, και δυσχεραίνει ορισμένες καθημερινές δραστηρίοτητες ή τις καθιστά αδύνατες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
προβλήματα όρασης

Ο κυριότερος παράγοντας εμφάνισης της συγκεριμένης νόσου είναι η ηλικία, και τα συμπτώματα περιλαμβάνουν δυσκολία στην κοντική κεντρική όραση, αρχικά με θολερότητες και σε πιο προχωρημένο στάδιο με εμφάνιση μαύρων περιοχών.

Επιπροσθέτως, τη νυχτερινή όραση επηρεάζει ο καταρράκτης που προκαλεί θολή όραση και ευαισθησία στην αντανάκλαση του φωτός, όπως και η ξηροφθαλμία που πολλές φορές επιφέρει διαλειπούσα θόλωση της όρασης ή ακόμη και διπλωπία, δηλαδή ταυτόχρονη αντίληψη δύο εικόνων.

Εφόσον οι προαναφερθείσες παθήσεις εντοπιστούν σε προχωρημένο βαθμό, τότε σε περίπτωση ανανέωσης του διπλώματος οδήγησης (επί παραδείγματι λόγω της συμπλήρωσης του 65ου έτους ηλικίας), τότε στην ενότητα “12” του διπλώματος ίσως κριθεί επιβεβλημένη η συμπεριλήψη του περιορισμού «οδήγηση μόνον την ημέρα».

Πρέπει, ωστόσο, να σημειωθεί ότι ακόμα και αν δεν υφίσταται ο συγκεκριμένος κωδικός στο δίπλωμά μας, καλό είναι να αποφεύγουμε την οδήγηση τη νύχτα εφόσον αισθανόμαστε ότι τα μάτια μας μας προδίδουν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ