Τέλος τα ηλεκτρικά πατίνια από το Μετρό -Για ποιο λόγο

Γραμμή 1 Μετρό Αθήνας

Διευρύνεται η λίστα με τα μέρη της Ευρώπης που δαιμονοποιούν τα ηλεκτρικά πατίνια, απαγορεύοντας την παρουσία τους στα ΜΜΜ.

Την επανάσταση στον τομέα των μετακινήσεων έχει φέρει η μικροκινητικότητα, που κερδίζει συνεχώς έδαφος, καθώς συνδράμει στον περιορισμό της κυκλοφοριακής συμφόρησης και της ρύπανσης, την ίδια ώρα που υπόσχεται χαμηλό κόστος χρήσης.

Το δημοφιλέστερο ίσως μέσο μικροκινητικότητας είναι τα ηλεκτρικά πατίνια που καθιστούν ευκολότερες τις μετακινήσεις εντός του αστικού ιστού. Παρ΄όλα αυτά, η χρησιμότητά τους έχει σε έναν βαθμό επισκιαστεί από κάποια περιστατικά πρόκλησης φωτιάς που έχουν σημειωθεί, με ό,τι συνεπάγεται αυτό σε επίπεδο ασφάλειας.

ηλεκτρικά πατίνια Μετρό
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ορισμένα, μάλιστα, από τα περιστατικά πρόκλησης φωτιάς έχουν σημειωθεί εντός Μέσων Μαζικής Μεταφορών, κάτι το οποίο έχει αναγκάσει πολλές ευρωπαϊκές πόλεις να προβούν στην απαγόρευση επιβίβασης επιβατών που φέρουν μαζί τους ηλεκτρικά πατίνια.

Η πιο πρόσφατη απαγόρευση ανακοινώθηκε από τον ισπανικό οργανισμό σιδηροδρόμων Renfe, ο οποίος ισχυρίζεται ότι τα ηλεκτρικά πατίνια δημιουργούν πιθανές επικίνδυνες καταστάσεις λόγω της πιθανότητας πυρκαγιάς της μπαταρίας, εξαιτίας -μεταξύ άλλων- της υποβάθμισης των χαρακτηριστικών τους είτε λόγω της παρέλευσης του χρόνου, είτε των πολλών κύκλων φόρτισης σε μη συμβατούς φορτιστές.

ηλεκτρικά πατίνια μετρό

Παράλληλα, η Renfe ξεκαθαρίζει ότι αυτή η απαγόρευση δεν αφορά μόνο τα ηλεκτρικά πατίνια, αλλά κάθε μέσο μικροκινητικότητας που εφοδιάζεται με μπαταρία, εξαιρουμένων των μέσων μετακίνησης για επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα και των ηλεκτρικών ποδηλατών.

Σημειώνεται ότι η απαγόρευση της Renfe θα ισχύσει από τις 12 Δεκεμβρίου του 2023 και θα αφορά όλα τα τρένα Renfe Viajeros της εταιρείας τόσο για τις γραμμές του του προαστιακού (Cercanias) όσο και των μεγάλων αποστάσεων και υψηλών ταχυτήτων (AVE, Avlo, Alvia, Avant, Euromed και Intercity).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ηλεκτρικά πατίνια μετρό

Το μέτρο […] εγκρίθηκε με βάση κριτήρια δημόσιας υγείας και ασφάλειας των ταξιδιωτών και είναι παρόμοιο με άλλα που εφαρμόζονται σε διάφορες πόλεις της Ισπανίας και της Ευρώπης. «Η Σεβίλλη ήταν η πρώτη πόλη, το 2021, που εμπόδισε τους ταξιδιώτες να εισέλθουν στο Μετρό με τα ηλεκτρικά πατίνια τους κατά τις ώρες αιχμής τις καθημερινές», αναφέρει η δήλωση Renfe.

Μεταξύ άλλων ακολούθησε η Καταλονία τον περασμένο Φεβρουάριο, ενώ σειρά πήρε στις 4 Νοεμβρίου η Μαδρίτη. Απαγορευτικό εισόδου των ηλεκτρικών πατινιών στα ΜΜΜ, συμπεριλαμβανομένου του Μετρό, έχουν υψώσει και άλλες ευρωπαϊκές πόλεις όπως το Λονδίνο και το Αμβούργο.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ