Η υποχρεωτική τοποθέτηση ενός συστήματος εντοπισμού απόσπασης προσοχής του οδηγού βάζει τέλος στις κλεφτές ματιές που ρίχνουμε στο κινητό μας κατά τη διάρκεια της οδήγησης.
Η χρήση του κινητού τηλεφώνου στο αυτοκίνητο αποτελεί στις ημέρες μας μία από τις συχνότερες αιτίες ατυχημάτων, αναγκάζοντας όχι μόνο τις αστυνομικές αρχές αλλά και τους ίδιους τους κατασκευαστές να αναζητήσουν τον τρόπο με τον οποίο θα περιοριστεί το φαινόμενο.
Πέρα, λοιπόν, από τους αυστηρότερους ελέγχους ακόμα και με τεχνικά μέσα, όσοι συνηθίζουν να ρίχνουν κλεφτές ματιές στο κινητό τους ενώ οδηγούν θα βρεθούν αντιμέτωποι και με το σύστημα που ανιχνεύει την απόσπαση προσοχής ή την κούραση του χειριστή ενός οχήματος.
BUY NOW
To σύστημα ανίχνευσης απόσπασης προσοχής γίνεται υποχρεωτικό για όλα τα νέα επιβατικά οχήματα που θα προσφέρονται στην ευρωπαϊκή αγορά από τον Ιούλιο του 2024, αποτρέποντας τον οδηγό από το να τραβάει το βλέμμα του από τον δρόμο.
Το συγκεκριμένο σύστημα αποτελείται από μια κάμερα η οποία παρακολουθεί διαρκώς τα μάτια του οδηγού, ανιχνεύοντας είτε την απόσπαση προσοχής είτε την κούραση.
Κάθε φορά που το βλέμμα του οδηγού χαμηλώνει και απομακρύνεται από τον δρόμο, το σύστημα θα παράγει μια ειδοποίηση.
Ανάλογα με την ταχύτητα που κινείται το όχημα θα προσαρμόζεται και η ελαστικότητα του συστήματος. Για παράδειγμα, αν η ταχύτητα κίνησης είναι μεγαλύτερη των 50 χλμ./ώρα τότε το σύστημα θα παράγει πιο σύντομα την ειδοποίηση, ενώ στην περίπτωση που η ταχύτητα του αυτοκινήτου είναι χαμηλότερη, η σχετική ειδοποίηση θα αναπαράγεται με μια μικρή καθυστέρηση.
Το σύστημα αναγνώρισης απόσπασης προσοχής του οδηγού θα είναι εκτός των άλλων υποχρεωτικό ώστε ένα όχημα να αποσπάσει την ανώτερη διάκριση στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP, αναγκάζοντας πολλούς κατασκευαστές να το εντάξουν στον εξοπλισμό υφιστάμενων μοντέλων.
Γνωρίζοντας ότι ένα αντίστοιχο σύστημα, εκείνο που εντοπίζει αν ο οδηγός ή ο επιβάτης φοράει τη ζώνη κατέστησε δεδομένη τη χρήση του κρισιμότερου συστήματος παθητικής ασφάλειας, το σύστημα αναγνώρισης απόσπασης προσοχής ίσως βάλει τέλος στη χρήση του κινητού από τον οδηγό στο αυτοκίνητο, περιορίζοντας έως και 30% τις πιθανότητες ενός σοβαρού ατυχήματος σε αστικό περιβάλλον.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ