Τέλος το μποτιλιάρισμα στον Κηφισό -Γιατί θα μετακινούνται γρηγορότερα οι οδηγοί
Σήμερα ο Κηφισός αποτελεί την κατ' εξοχήν λεωφόρο της ταλαιπωρίας, αλλά τα επόμενα χρόνια αναμένεται να αποσυμφορηθεί σε αρκετά μεγάλο βαθμό.
Αβίωτες είναι καθημερινά οι μετακινήσεις στον Κηφισό, τον δρόμο με τη μεγαλύτερη κυκλοφορία στην Ελλάδα, με τους οδηγούς να υφίστανται τεράστιες καθυστερήσεις, που επιτάσσουν τον «οπλισμό» τους με μεγάλη υπομονή.
Η εύρεση λύσεων ώστε ο Κηφισός να σταματήσει να αποτελεί... λεωφόρο της ταλαιπωρίας, και να δοθεί επιτέλους ένα τέλος στις ουρές χιλιομέτρων έχει βρεθεί ψηλά στην ατζέντα της πολιτικής ηγεσίας, η οποία έχει αντιληφθεί την ανάγκη άμεσων παρεμβάσεων.
BUY NOW
Ήδη, μάλιστα, δρομολογούνται έργα που ανάμεσα στα πολύπλευρα οφέλη τους θα συνδράμουν στο να ολοκληρώνονται οι μετακινήσεις των κατοίκων και επισκεπτών της πρωτεύουσας στο «Ποτάμι» γρηγορότερα.
Νέοι σταθμοί Μετρό
Δεν είναι κοινό μυστικό ότι το Μετρό αποτελεί ένα από τα κατεξοχήν μέσα προκειμένου να μένουν χιλιάδες αυτοκίνητα σταθμευμένα, αποφορτίζοντας με αυτό τον τρόπο το σύνολο του οδικού δικτύου.
Μολονότι δεν προβλέπεται η κατασκευή σταθμών κατά μήκος της Λεωφ. Κηφισού, η επέκταση του δικτύου Μετρό μέσω της Γραμμής 4 (πρώτο τμήμα) και της επέκτασης Γραμμής 2 προς τη Δυτική Αττική, θα ωφελήσει και τον οδικό άξονα των 13,6 χλμ. που συνδέει την περιοχή της Κηφισιάς με τον Φαληρικό Όρμο.
Το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 (Άλσος Βεΐκου-Γουδή), που ήδη υλοποιείται θα έχει σήραγγα μήκους 12,8 χλμ. και συνολικά 15 σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.
Εκτιμάται ότι η Γραμμή 4 θα απομακρύνει από τους αθηναϊκούς δρόμους περί τα 53.000 αυτοκίνητα, ημερησίως.
Η επέκταση της Γραμμής 2 αποτελεί ένα έργο που βρίσκεται ένα βήμα πριν την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας και αφορά τη δημιουργία γραμμής μήκους 4 χλμ. και 3 νέους σταθμούς (Παλατιανή, Ίλιον και Άγιος Νικόλαος).
Επιχειρηματικό πάρκο στη Φυλή
Πρόκειται για ένα επιχειρηματικό πάρκο στη θέση «Σπηλιές» Δήμου Φυλής Αττικής σε ακίνητο περίπου 450 στρεμμάτων στο πλαίσιο μετεγκατάστασης των μεταφορικών επιχειρήσεων από την περιοχή του Ελαιώνα Αττικής.
Το έργο λογίζεται ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς μεταξύ άλλων θα απομακρύνει χιλιάδες φορτηγά από τον Κηφισό, κάτι που θα συνδράμει καθοριστικά στο να καταστούν πιο ανθρώπινες οι μετακινήσεις όσων κινούνται καθημερινά στον συγκεκριμένο οδικό άξονα.
Πρόσφατα προεγκρίθηκε το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο (ΕΠΣ) για τη δημιουργία του Επιχειρηματικού Πάρκου, απόφαση που προλειαίνει το έδαφος για την προκήρυξη του διαγωνισμού.
Σήραγγα Ηλιούπολης
Πρόκειται για μια σήραγγα περίπου 3 χλμ. με 3 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας, που θα ξεκινάει από τα στρατόπεδα «Σακκέτα» και θα καταλήγει στη Λ. Βουλιαγμένης (περιοχή σταθμού μετρό Ηλιούπολης).
Ένα από τα μεγάλα οφέλη του έργου, που θα λειτουργεί ως επέκταση της Αττικής Οδού, είναι ότι δημιουργεί έναν δεύτερο κάθετο οδικό άξονα στην Αθήνα. Αυτός θα συνδέει τα νότια με τα βόρεια προάστια, αποσυμφορίζοντας τον Κηφισό που επωμίζεται όλο αυτό το βαρύ φορτίο και «πνίγεται» από αυτοκίνητα. Το έργο βρίσκεται σε φάση ωρίμανσης, με τις απαραίτητες μελέτες να βρίσκονται στο στάδιο της εκπόνησης.
Παράκαμψη Αττικής
Καταλυτικό ρόλο στο χάος στο «Ποτάμι» έχει -μεταξύ άλλων- η έντονη κυκλοφοριακή δραστηριότητα φορτηγών, τα οποία εισέρχονται στον Κηφισό από την Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας, με κατεύθυνση τις σημαντικές Βιομηχανικές Περιοχές Οινοφύτων, Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Θριάσιου Πεδίου καθώς και του Εμπορευματικού Λιμένα Πειραιά.
Αυτά θα απομακρυνθούν από τον Κηφισό εφόσον προχωρήσει η «Μεγάλη Παράκαμψη της Αττικής», ένας αυτοκινητόδρομος μήκους 40 χλμ. που σύμφωνα με την πρόταση μεγάλου ελληνικού κατασκευαστικού ομίλου θα ξεκινάει από κόμβο στα Οινόφυτα σε κόμβο στην Ε.Ο. Αθηνών-Λαμίας και θα έχει κατάληξη στην Ελευσίνα (κόμβο Αγίου Λουκά).
Εφόσον το έργο πάρει την άγουσα της υλοποίησης και κάποια στιγμή ολοκληρωθεί, τότε θα επιτευχθεί η σύνδεση του δυτικού τμήματος της Αττικής Οδού, και των νοτίων οδικών αξόνων της Ελλάδος, με την περιοχή της χώρας βόρεια των Οινοφύτων, απορροφώντας την κίνηση των βαρέων οχημάτων που συμβάλλουν στο χάος του Κηφισού.