Νωρίτερα από το αναμενόμενο θα αρχίσουν να πληρώνουν νέους φόρους οι ιδιοκτήτες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με αναφορές στον βρετανικό Τύπο, υπάρχει πιθανότητα οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Μεγάλη Βρετανία να αρχίσουν να φορολογούνται από φέτος, και όχι από το 2025 που είχε ανακοινωθεί πέρυσι από την κυβέρνηση του Νησιού. Ο λόγος είναι η μείωση των κρατικών εσόδων.
Στις αρχές του έτους ανακοινώθηκε ότι οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ξεπέρασαν για πρώτη φορά στην ιστορία, αυτές των πετρελαιοκίνητων. Αυτό οφείλεται εν μέρει στη παύση της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού και στην πτώση των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων, την στιγμή που οι αυτοκινητοβιομηχανίες του Ηνωμένου Βασιλείου συνεχίζουν να ανακάμπτουν από την πανδημία.
BUY NOW
Ο καθηγητής ManMohan Sodhi, στο Bayes Business School στο City του Πανεπιστημίου του Λονδίνου, πρότεινε ότι αυτές οι τάσεις μπορεί να μην διαρκέσουν μεγάλο διάστημα. Μάλιστα, ανέφερε πιθανή κυβερνητική παρέμβαση με τη μορφή φορολόγησης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή επιβράδυνση του σχεδίου επέκτασης των σημείων φόρτισης των ηλεκτρικών μοντέλων.
Αυτό θα μπορούσε ενδεχομένως να σημαίνει ότι η κυβέρνηση θα εισάγει έναν ειδικό φόρο κατανάλωσης στα ηλεκτρικά οχήματα, νωρίτερα από ό,τι αναμενόταν. Και αυτό γιατί το κράτος λαμβάνει συνεχώς μειωμένα έσοδα από τις πωλήσεις αυτοκινήτων.
Ο καθήγητης ανέφερε: «Ως εκ τούτου, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να επιβάλουν φόρους στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ταυτόχρονα να επιβραδύνουν την ανάπτυξη του δικτύου φόρτισης για τη συλλογή φόρων από τα αυτοκίνητα συμβατικής τεχνολογίας. Και τα δύο θα περιορίσουν τις μελλοντικές πωλήσεις ηλεκτρικών και plug-in hybrid αυτοκινήτων, όχι όμως των υβριδικών.»
Και συνέχισε λέγοντας, «Γνωρίζουμε ότι ο αριθμός των νέων αυτοκινήτων που αγοράζονται στο Ηνωμένο Βασίλειο μειώνεται από το 2020 κάθε χρόνο. Αυτό μπορεί να αντιστραφεί το 2023 καθώς αναμένεται να παραχθούν περισσότερα αυτοκίνητα λόγω διάθεσης ημιαγωγών.»
Ο καγκελάριος Jeremy Hunt αποκάλυψε τα σχέδια της κυβέρνησης να αρχίσει να φορολογεί τα ηλεκτρικά οχήματα από το 2025, σε μια προσπάθεια να ενισχύσει το εισόδημα της κυβέρνησης λόγω μείωσης των εσόδων από τα τέλη των καυσίμων.
Ο καθηγητής Sodhi αναμένει ότι ο αριθμός των ανθρώπων που θα αγοράσουν είτε ηλεκτρικό είτε υβριδικό αυτοκίνητο θα αυξηθεί, καθώς ο ανταγωνισμός οδηγεί σε χαμηλότερες τιμές. Από την άλλη όμως, η έλλειψη σημείων φόρτισης μπορεί να συνεχίσει να αποτελεί εμπόδιο για όσους σκέφτονται να επενδύσουν σε ένα αυτοκίνητο που μπαίνει στην πρίζα.
Ο λεγόμενος «Φόρος Tesla», δεν εφαρμόζεται επί του παρόντος στα ηλεκτρικά οχήματα που πωλούνται στην Μεγάλη Βρετανία, αλλά έχει ανακοινωθεί ότι θα επιβληθεί το 2025 και θα ισχύει για αυτοκίνητα με τιμή καταλόγου άνω των 40.000 λιρών Αγγλίας. Ο συγκεκριμένος φόρος θα προσθέσει ετησίως 355 λίρες Αγγλίας στον «λογαριασμό» των ηλεκετρικών αυτοκινήτων και θα επηρεάσει εντονότερα τα πιο οικονομικά οικογενειακά μοντέλα αυτής της τεχνολογίας.