Επίσημο: Τέλος στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων diesel και βενζίνης

cars road

Το «πράσινο φως» για τον τερματισμό της πώλησης καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης άναψε σήμερα το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Στο χρονοντούλαπο της ιστορίας θα περάσουν από το 2035 τα αυτοκίνητα βενζίνης και diesel, μιας και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε σήμερα τη σχετική νομοθεσία.

Οι ευρωβουλευτές ενέκριναν, με 340 ψήφους υπέρ, 279 κατά και 21 αποχές, τη συμφωνία που επιτεύχθηκε με το Συμβούλιο για την αναθεώρηση των προτύπων απόδοσης σχετικά με τις εκπομπές CO2 των νέων επιβατικών και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, σύμφωνα με τους φιλόδοξους στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το κλίμα.

diesel ban
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η νέα νομοθεσία ορίζει μηδενικές εκπομπές CO2 στα νέα ΙΧ από το 2035 και μετά, σηματοδοτώντας το τέλος των πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Επομένως, στρέφει τις αυτοκινητοβιομηχανίες στην πώληση ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα αποτελέσουν τη νέα μεγάλη αυτοκινητική επανάσταση.

Οι ενδιάμεσοι στόχοι μείωσης των εκπομπών CO2 για το 2030 ορίζονται στο 55% για τα αυτοκίνητα και στο 50% για τα ελαφρά επαγγελματικά.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στις αυτοκινητοβιομηχανίες που ταξινομούν από 1.000 έως 10.000 καινούργια αυτοκίνητα ετησίως ή 1.000 έως 22.000 καινούργια ελαφρά επαγγελματικά οχήματα ενδέχεται να χορηγηθεί παρέκκλιση έως το τέλος του 2035. Υπενθυμίζεται ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες με ταξινομήσεις κάτω από 1.000 οχήματα εξαιρούνται από τους στόχους της ΕΕ.

Τέλος ο υφιστάμενος μηχανισμός κινήτρων για οχήματα μηδενικών και χαμηλών εκπομπών ρύπων (ZLEV), ο οποίος ανταμείβει τους κατασκευαστές που πωλούν περισσότερα σχετικής τεχνολογίας οχήματα (με εκπομπές από μηδέν έως 50 γρμ. CO2/χλμ, όπως ηλεκτρικά οχήματα και υβριδικά plug-in υβριδικά) με χαμηλότερο στόχο μείωσης των εκπομπών CO2, θα προσαρμοστεί ώστε να ανταποκρίνεται στις αναμενόμενες τάσεις πωλήσεων. Από το 2025 έως το 2029, τα ZLEV θα πρέπει να έχουν μερίδιο της τάξεως του 25% επί των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων και 17% στα ελαφρά επαγγελματικά. Από το 2030 το κίνητρο θα καταργηθεί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ